Bij mij op de middelbare mocht je geen blote schouders en geen jurkjes/rokjes tot boven de knie (tenzij er zo’n prachtige witte legging onder zat…) Zat dan wel op een christelijke school, die zijn over het algemeen sowieso wat strenger daarin.
Op mijn middelbare school in NL was (en is) gym nog steeds gescheiden vanaf de tweede tot de zesde klas haha. En het is een openbare school
Wat ik me nu ineens herinner. Wij hadden ook gescheiden gym, openbare middelbare school. Maar de jongens hadden les van een man waarvan het verhaal ging dat hij niet meer les mocht geven aan de meisjes wegens onzedelijkheden. En die gast had dus gewoon nog een baan, op dezelfde school als waar hij z’n wangedrag vertoonde. Moet zeggen dat ik het niet 100% zeker weet maar wij hadden les van een ander, heb het wel eens gevraagd en het werd niet ontkracht.
Ik heb seks gehad met mijn gymleerkracht. Heel cliché haha
En voor gym hadden wij les van een vrouw en die beulde ons echt af. Constant rondjes lopen in het park, 12 keer pompen en als je 11 keer deed dan kreeg je 0. De jongens kregen les van een man en die mochten tennissen, dansen. Echt omgekeerde wereld was dat.
Het maakt me dus echt geen bal uit of mijn mannelijke collega’s met dit weer in korte broek naar werk komen.
Eerlijk gezegd hoop ik niet dat dit een impopulaire mening is eigenlijk. Ik ben het ook echt 100% met je eens.
Jep, vandaag bespraken we het tijdens de lunch en de andere 8 collega’s waren het er niet mee eens.
Een collega had vandaag een korte broek aan en vermeldde best sip dat er al heel veel mensen wat van hadden gezegd…
Als toevoeging, we hebben geen airconditioning.
En vrouwen mogen bij jullie wel een korte broek aan of ook niet?
Ik vind het echt een bekrompen gedachte dat mannen dat niet zouden mogen. Echt waar slaat het op. Was vorig jaar op mijn werk ook, waren vrouwen op teenslippers met strandjurkjes dat was allemaal prima. 1 man had toen gewoon een nette korte broek aan en die kreeg een waarschuwing van de teamleider. Bizar gewoon.
Een fijn wat compacter huisje lijkt mij veel fijner dan een enorme mension. Elke avond moet je weer met 13 sleutels alles afsluiten om nog maar over de lichten niet te spreken. Nu heb ik dat zelf gedaan (ja heel geweldig dat dit mocht ha ha) maar je wordt er toch gek van. Ik liep van hot naar her en allerlei kut schakellicht dingen wat ik dan niet uit krijg omdat het van binnen moet of juist niet en naar beneden gaat etc. Ah bah man,hoor morgen wel weer het hele nette geïrriteerde commentaar. BAH, ondertussen had ik mijn date aan de telefoon en ik was me aan het rennen. Zitten misschien ook tijdschakelaars op WEETIKVEEL. Krijg toch altijd commentaar. Slachtoffermodus aan, en ik pak nu een ventilator op een kamer.
Ik snap het niet haha. Ben je op een huis aan het passen of zo? En waarom zou je commentaar krijgen?
Als je geld hebt voor een mansion moet je ook een beetje investeren in domotica vind ik, vanuit je bed met een appje de lichten uitdoen, de deuren op slot en het alarm erop en 's ochtends volautomatisch om 7.00u een kopje koffie voor je klaar in de keuken als je wakker wordt.
Je hebt ook best nette korte broeken, mocht er een nettere dresscode gelden op werk.
Zelfs als je voor je werk normaal een pak moet dragen vind ik dat daar met deze temperaturen wel een beetje soepeler over gedacht mag worden.
Ahh, dit vind ik zielig… arme collega Groot gelijk dat hij gewoon een korte broek aan doet hoor!
Bij mij op school kreeg je er geen problemen mee. Ze vielen eerder over shirts met grof taalgebruik etc. Een alternatieve jongen droeg een shirt waarop tig keer het woord ‘fuck’ stond en daar werden wel opmerkingen over gemaakt. Maar zijn ze op Belgische scholen vaak sowieso niet strenger? Ik hoorde vroeger wel is van andere tieners op het internet dat piercings verboden waren en je ook geen onnatuurlijke haarkleuren mocht hebben.
Haha ja helemaal mee eens. @Rozecoupeschaar nou ja zoiets haha het is een huis van mijn familie. Er zijn dingen die wel automatisch gaan, best veel geloof ik maar ik en “techniek” is niet bepaald een goede match . En als ik bepaalde lampen uitdeed sprong iets anders weer aan, dit leek een eeuwigheid te duren en was er zo klaar mee. Die afstandsbedieningen wilde ik niet eens meer aan beginnen want wie weet wat ik dan aan en uitzet. En ja commentaar als in dat ik misschien ergens licht heb laten branden. Ik ben iig op dit moment niet zo geschikt voor een groot huis
.
Daar was toch ook laatst een viral post over op social media. Dat een rokje en jurk wel mogen maar mannen geen korte (nette) broek, waardoor vervolgens een man met een rok naar het werk is gegaan hahaha. Geen idee of dit daadwerkelijk echt of nep was maae vond het wel een heel goed punt.
Hoewel ik dit zelf niet mooi vind mogen mannen van mij best zo’n soort shorts dragen naar nette kantoren. Gelijke monniken gelijke blote benen. Ik vind dat gezeik dat iets niet kan en niet een keer over je hart wrijven als er een bijzondere situatie zich voordoet ook weer typisch Nederland regeltjesland.
Wij hadden vanaf de 3e ook gescheiden gym. Behalve als je gym als keuzevak had want dat vak was dan weer wel gedeeld.
Enige wat ik ervan geleerd heb is dat meiden net zo fanatiek zijn als jongens (en ik was dat dus totaal niet).
Bij mij ging zo’n verhaal trouwens ook over de gymleerkracht, en ik hoor dat over veel scholen en ik vraag me ook af of het geen makkelijke roddel is aangezien bij gymles het makkelijker is zo’n situatie te krijgen dan bij aardrijkskunde (bv hulp bij de ringen).
Onze gymleerkrachten hadden een relatie met elkaar, gekregen op de jaarlijkse schoolskireis
Ja bij ons werd er ook wel gepraat over gymdocenten die iets te close waren met bepaalde leerlingen. Ik heb ook echt geen idee of dat nou op feiten gebaseerd was, of gewoon groot praat.
Wij hadden vier docenten: a&b(koppel), c en d. Toen is a met c gegaan en b met d. Was ook echt een grote roddel dat jaar!