Impopulaire meningen #2

Ik zag daarnet zoveel mannen (en vrouwen) over straat gaan in een spijkerbroek! Ik weet niet of dit uit vrije wil is of gedwongen maar ik vind het echt belachelijk.

1 like

Ik draag ook een spijkerbroek. Voel me daar prettiger in dan in korte broek of rok.

2 likes

Dat is natuurlijk een goede reden. Ik dacht toen ik buiten liep: er zijn toch genoeg alternatieven (lange rok, lange broek van dunnere stof)? Maar ja het kan natuurlijk ook dat je die niet mooi vindt of niet prettig.

Anyway dan verbaast het me nog steeds hoeveel mensen de spijkerbroek prefereren boven iets anders. :biggrin:

2 likes

Ik zou best een lange rok willen dragen maar moet nog op zoek naar zo’n broekje voor eronder. Bedenk ik steeds pas als het al loeiheet is haha

1 like

Haha ja dat krijg je dan. Ik heb ook zoiets: vergeet altijd om mijn jassen te wassen, en dan is het al te warm om mijn zomerjas nog even snel te wassen en daarna weer te koud om mijn winterjas nog in een sopje te leggen.

Edit: Ik klink hierboven vrij ongenuanceerd geloof ik, dus ik wil even vooropstellen dat ik gewoon zou willen dat kledingvoorschriften en sociale normen zo waren ingericht dat iedereen er altijd supercomfortabel bij kon lopen. En het nooit te warm of te koud zou hebben of zich onzeker of onprettig zou voelen over wat dat ook.

2 likes

Hahaha moet meteen denken aan die keer dat ik mijn winterjas 's avonds om 11 uur nog ging wassen. In de winter. Kon wel dacht ik.
Volgende dag moest ik in de kou met een dik vest aan de deur uit omdat die jas nog nat was. Haha

En verder snap ik wat je bedoelt hoor. Ik word er ook naar van als ik nu mensen in gewatteerde jasjes zie. Ik zie ze niet veel maar ze zijn er. Maar ja die mensen zullen ook wel hun redenen hebben denk ik dan.

1 like

Zelfde kledingregels en ook gym waren jongens en meisjes apart en ik zat op een openbare school :slight_smile:

Maar wat is de gedachtengang eigenlijk achter appart gymen?

Gym als keuzevak? Dus je mocht het ook laten vallen? Wat een droom!

2 likes

Was dat niet bij jullie dat je lo1 had en dat was gewoon het basisvak en dan lo2 en dat was het keuzevak, dan mocht je mee op schoolreis met de brugklassers en organiseerde je sportdagen. Maar lo1 was dus gewoon verplicht en lo2 kwam dan in plaats van Frans als keuzevak bijvoorbeeld.

Oh dus je moest alsnog verplicht gymen haha, ik dacht al ‘sign me up’ voor in het verleden.
Wij hadden gewoon 6 jaar lang gym (gescheiden), alleen in het laatste jaar mochten we wel wat specialere dingen kiezen dan alleen elke week softball, zoals fitness, golf, bowlen

1 like

Nee het was extra gym :(. Ik koos dat uiteraard niet

Ooh was dat zoiets als bewegen en maatschappij ofzo? Was ook een afkorting voor, maar kan het me niet precies meer herinneren. Vgm was het ook al afgerond voordat de eindexamens begonnen bij ons

BSM! Bewegen, sport en maatschappij.

1 like

Bij ons mocht het bij de normale lessen wel maar bij gym niet, maar dat was omdat bij gym je kleding ergens achter kan blijven haken of iemamd trekt er bij balspel per ongeluk aan. Een spaghettibandje trek je dan zo kapot.

Nee het heette precies zoals ik zei :stuck_out_tongue: lo2. Weet alleen nooit of het voel lichamelijke oefening of lichamelijke opvoeding stond :’).

Zie net dat @traveljunkie BSM (bewegen, sport en maatschappij) zegt, zo heette het bij ons idd! Klinkt als hetzelfde vak, maar met een andere naam om het interessanter te maken terwijl dat het niet is :ok_hand:
Had het ook zeker niet gekozen, maar heel veel vrienden wel omdat het een relatief makkelijk vak was.

@ellegirltalk Ik geloof dat BSM een examenvak is voor havo en vwo en LO2 voor mavo

Lo2 was ook havo vwo. Maar dit was 2000/2005 dus misschien is het later veranderd?

3 likes
Samenvatting

Ja dat is het denk ik! Want toen had je wellicht ook wiskunde A1,2 en B1,2 toen ik op de middelbare zat werd dat ook wiskunde A B C D. Soms vroegen mensen dan van oh doe je A1 of A2 en snapte er dan niks van, maar dit zal dan net zoiets zijn.
Edit: vanaf 2007 idd de ‘nieuwe tweede fase’

1 like