Impopulaire meningen #2

Ik vind het jammer dat het als ‘negatief’ gezien wordt, als je aan jezelf denkt. In de omgeving waar in woon en werk, is het normaal om jezelf weg te cijferen en enkel aan anderen te denken en zorgen. Ik denk wel aan mezelf, waardoor ik soms het gevoel krijg als egoïst gezien te worden.
Als je niet goed voor jezelf zorgt, kun je ook niet voor een ander zorgen.

6 likes

Werk je op de snuifas? Of een soortgelijk iets? Ik zou dat ook never kunnen hoor

1 like

Nee, werk wel in de zorg. Dus zorgen en denken aan clienten doe ik zeker.
Maar ik weiger om bijvoorbeeld 6 dagen per week te werken of dubbele diensten te draaien, omdat de organisatie de boel niet op orde heeft.
Zijn collega’s die dat wel doen, en dan wordt er gezegd; Ja maar jij wordt nooit gebeld/gevraagd. Nee klopt. Omdat ik nee zeg. Heb ook nog een leven naast m’n werk. Schijnt raar te zijn…

9 likes

Oh ja, snap ik. Heb ook in de zorg gewerkt en mn moeder doet t al heel dr leven. Is niet altijd makkelijk. Maar blijf inderdaad aan jezelf denken, is zoo belangrijk. Vooral als je op je werk continu met een ander bezig bent

1 like

Heel goed dat je dit zo aanpakt! Dit is niet sarcastisch trouwens. Ik word er soms echt schijtziek van. Dan wordt er iets aan je gevraagd wat absoluut niet mag (kan arbotechnisch zijn of vanuit de cao etc.) en dan zeg je nee. Dan wordt er gezegd ‘Oh maar Klaasje doet dit wel.’ Ja dus, heb ik daar wat mee te maken dan?

3 likes

Ik werk niet bij post nl (ben bewindvoerder) maar wil toch ook even een ander geluid laten horen.
Continue ontvang je van dit soort berichten en wekelijks ook meerdere bedreigingen. En dan zeg jij wel dat het niet moeilijk zou moeten zijn om altijd netjes te antwoorden omdat je daarop getraind wordt.
Het is echt wel moeilijk hoor. Mijn collega’s en ik blijven altijd professioneel maar het is zoooo moeilijk. Dagelijks meerdere keren voor rotte vis te worden uitgemaakt en dan altijd professioneel blijven.
De reactie uit het voorbeeld keur ik absoluut af maar een training ertegenaan gooien heeft nog geen collega van mij geholpen

4 likes

Dan hebben jullie waarschijnlijk andere trainingen dan die ik op de klantenservices waar ik heb gewerkt heb gekregen, want wij kregen hier echt goede tips mee om met dit soort mensen om te gaan, manieren waarop je het best kunt reageren. Ik ben het wel met je eens dat het misschien niet altijd even makkelijk is, maar zoals je zelf zegt, je blijft altijd professioneel. En zeker in dit voorbeeld is het echt een absurde reactie van de medewerker. Het is sowieso niet live, dan ga je even bij je collega’s venten over wat voor klapmongool je nu weer te pakken hebt, je schrijft een paar conceptjes à la wat hier daadwerkelijk als antwoord is gepost, die verwijder je, en dan schrijf je een fatsoenlijk antwoord. Als dat te moeilijk is moet je misschien toch echt gaan nadenken over je beroepskeuze…

6 likes

Ik heb echt respect voor je! Ik ben vaak bij gesprekken erbij als jullie van alles over je heen krijgen (door de telefoon).
Ik snap hun machteloosheid maar de manier van dat uiten kan echt niet.

1 like

Aaahh, wat een lieve reactie, doet me echt goed!

1 like

Sowieso vind ik de situatie die van dat twitter bericht best wel anders dan de situatie waar jij @anon23538476 en je collega’s in terecht komen. In jouw situatie zal het vaak telefonisch gaan en zal het ook vaak echt persoonlijk worden richting jou. In het geval van dat twitter bericht is dat totaal niet.

Edit: voor de duidelijkheid ik vind dat bericht totaal niet professioneel. Ik zou mij dan nog eerder kunnen voorstellen dat als je persoonlijk ‘aangevallen’ wordt, je onprofessionele uitlatingen zal doen dan in deze situatie

4 likes

Misschien ook niet helemaal de juiste vergelijking met mijn beroep…
Maar toch, de reactie van de ontevreden klant was fout en erg onbeschoft, ook al had de klantenservice correct moeten reageren.

Natuurlijk krijgen wij ook cursussen over hoe om te gaan met agressie e.d. en die bieden ook zeker handvatten aan maar bereiden niemand voor over hoe om te gaan met meerdere dagelijkse bedreigingen.
Nogmaals, wellicht mijn fout om te vergelijken maar de reactie van klant kwam me zo bekend voor…

1 like

Ik kan me er ook wat bij voorstellen. Ik werkte tot augustus in de bank en kwam dagelijks face to face in aanraking met je clientele en boy, soms werd er echt tekeer gegaan qua gescheld tegen de collega’s, mij en telefonisch tegen de bewindvoerder. Vind je baan echt wel een lastige, vaak ondankbare baan, al heb ik ook fijne mensen mogen ontmoeten die oprecht blij waren met de hulp van de bewindvoerder.

Het wordt ook gewoon als normaal gezien.. op Facebook ook allemaal van die mensen die reageren met; Zo hoort het ook! Uh nee, tuurlijk hoor je goed te zorgen voor de cliënten, maar niet alles op alles. Er zijn grenzen.
16 likes

Daarbij hoe kan je goed voor andere zorgen als je niet eens goed voor je zelf zorgt? Dat gaat misschien even goed, maar niet op de lange termijn.

2 likes

Ik heb dus precies hetzelfde en kreeg van mijn manager te horen dat ik geen teamplayer ben :+1:t3: Ja nee sorry ik zeg niet overal ja en amen op. Als mijn collega’s van de brug springen spring ik ook niet mee.

8 likes

Echt belachelijk dat anno 2019 nog steeds gedacht wordt dat dit normaal is. En zich maar verbazen dat in de zorg zoveel mensen met burn out gerelateerde klachten thuis zitten :woman_shrugging:t3:
Collega’s die dubbele diensten draaien en dan zeggen; ja hoort bij het vak. Nee helemaal niet. Wij laten het gebeuren door ons als voetveeg te laten gebruiken. Managers en roosteraars weten precies bij wie ze moeten zijn en bij wie niet. Bij mij dus niet, dat is op mijn werk nu wel duidelijk

14 likes

Echt irritant dat ze dat dan zo manipulatief inzetten, je laat je gewoon niet gebruiken om hun slechte planning te dichten.

2 likes

Dat is ook het hele probleem in de zorg. Het personeelpotje stroomt leeg en er komt niks binnen (mede door eigen toedoen, het wordt ook niet bepaalt aantrekkelijk gemaakt om in de zorg te komen werken). Zo wordt er verwacht dat het personeel wat er loopt, alle gaten wel even oplost. Met ziekte en medewerkers die ontslag nemen tot gevolg.

3 likes

Dat heeft toch niks met iPhone zelf te maken? Veel mensen hebben geen screen protector of hoesje, ja dan krijg je dat

1 like

Ja alle nieuwe smartphones zijn gewoon kwetsbaar, niet alleen iPhone.