Impopulaire meningen #2

Ben ik met je eens hoor. Valt in de categorie klimaatspijbelaars opwachten in de McDonalds. Onnodig en flauw. Ik ben van mening dat de politiek het goede voorbeeld moet geven maatregelen moet gaan nemen om de in Parijs opgestelde klimaatdoelen te halen. Het nadeel is alleen dat “het volk” het pas iets boeit op het moment dat de gevolgen zichtbaar worden. De vraag is in hoeverre men bereid is om persoonlijke voorkeuren zoals vlees eten en vliegreizen op te geven voor the greater good. Ik vind het persoonlijk echt bewonderenswaardig hoeveel FF’ers zich hier bewust mee bezig houden. Ben ook zeer benieuwd in hoeverre ons gedrag over een paar decennia is veranderd of dat dit hetzelfde blijft

4 likes

Als je ervoor zorgt dat je kind een oplossing vind om de wereld te redden mag je blij zijn met je kind hoor .
ANDERS NIET!

grappie

Ik denk eigenlijk dat het helemaal niet zo erg zou zijn als er over 100 jaar geen mensen meer zijn of misschien zelfs wel eerder. Heb niet het idee dat het leven nou steeds beter wordt hier op aarde maar misschien ligt dat aan mij haha.
Niet dat ik overigens tegen mensen zou zeggen dat ze maar geen kinderen moeten krijgen.

20 likes

Is wel beter voor de aarde. De voornaamste reden dat ik duurzaam leef is niet omdat ik per se wil dat de mensheid nog 200 jaar door kan kakken, maar meer omdat ik het einde van de huidige samenleving niet mee wil maken.

5 likes

Same inderdaad. Of duurzaam probeer te leven in ieder geval

André for president!!

1 like

@Cadeaupapier ik wil wel even zeggen dat ik het wel tof vind dat je het zo durft toe te geven. Zeker op zon activisten forum haha.

16 likes

Ik ben hier gekomen via een vriendin, en op het moment dat zij de naam van het forum noemde op whatsapp, las ik dat in eerste instantie ook :joy:
Waar komt de naam eigenlijk vandaag, feninarum?

Feminarum is een vorm (genitivus meervoud) van femina, het Latijnse woord voor vrouw en betekent ‘van / voor vrouwen’.

7 likes

Ah top. Weer wat geleerd, haha!

1 like

En omdat het klinkt als pessarium.

4 likes

Hele interessante discussie, maar ik heb in mijn omgeving juist het idee dat het niet krijgen van kinderen een onpopulaire mening is. Iedereen kijkt me verbaasd aan, probeert me over te halen en zeggen dat ik er over een paar jaar wel anders tegen aan kijk.

Kan mezelf nog maar net onderhouden, laat staan dat er nog een kind bij zou komen. En ben het inderdaad eens dat niet iedereen een kind zou moeten kunnen krijgen. Zou ook alweer een hoop leed schelen.

1 like

Ik snap je helemaal hoor :heart:

1 like

Haha! Nou toen ik wilde reageren kreeg ik de melding ‘wil je in het originele topic je reactie plaatsen of in het impopulaire topic’ ofzo en toen koos ik dacht ik voor optie 1 maar dat ging mis. Snap die melding niet zo goed want reageerde gewoon op haar in het ergeren topic.

Oh, dat zou inderdaad kunnen!

Knuffel!

1 like

Ik denk eigenlijk niet dat de wereld alleen maar slechter zal worden. Misschien is dat naïef maar ik denk dat er wel wat op gevonden wordt. (En dat je zelf ook je steentje moet bijdragen, maar de grootste winst zit hem daar niet in denk ik.) Ik moet dat ook wel denken want anders word ik zo depressief en angstig dat ik het niet meer trek. Dat zou natuurlijk wel goed voor het milieu zijn.

*Ik vind het overigens nogal brutaal om iemand aan te spreken op het feit dat iemand één of twee kinderen heeft. Dat je gelijk hebt, betekent niet dat je onbeschoft mag zijn. Ik hoop dan echt dat die mensen zelf helemaal alles perfect doen qua milieu. (Normaal vind ik echt niet dat je perfect hoeft te zijn als je iemand bijv. aanspreekt op het eten van vlees, maar hiermee raak je mensen echt in hun gezinsleven/familie/hart.)

Misschien moeten we ook eens denken aan al die ouderen die ineens 100 worden.

17 likes

Maar zo’n soort opmerking terug maken is toch niks beter dan die mensen die onbeschoft doen. Ik vind dat echt een rare opmerking om te maken.

8 likes

Nou ja, mensen worden dagelijks geraakt door mafklappers. (Wat ik hier bijv. heb gelezen is dat mensen blijkbaar gewoon op willekeurige mensen op straat afstappen en ze ‘kanker lelijk’ noemen.) Ik vind het echt goed als je dan kunt zeggen ‘Ik laat me niet raken door die mafklapper’ en dat zouden mensen ook eigenlijk niet moeten doen, maar ik denk dat het wel gebeurt.

1 like

Oke.