Impopulaire meningen #2

WAT WAAR HOE WANNEER? :open_mouth:

1 like

Vraag ik me ook af
 Sorry #teamsupermarkttaartopeenverjaardag hier, maar 
in welke categorie valt dan een Dudok red velvet taart die ik bij de AH koop bijvoorbeeld? Of is dat slechts een listige cover-up/ vermomming voor de supermarkt taart? :grimacing:

2 likes

Heb jij een gouden tip voor als je een jurk of rok draagt? Want bij m’n been over het zadel zwieren gaat het altijd mis :frowning:

gebed verhoord.

11 likes

Kunnen we geen verplichte route aanmaken: eerste langs het ‘Ben ik de enige die’ topic en als minder dan 20% op jouw optie stemt, mag je 'm hier posten

2 likes
2 likes

Gewoon doen. Ik draag ‘s zomers wel rokken en jurken, maar wel wijd en op de knie. Dan zwiep ik ook gewoon mijn been over het zadel en houd ik met een hand mijn rok een beetje tegen.
Met opstappen zwaai ik mijn rechterbeen over het zadel. Bij afstappen ook, of ik zwaai mijn rechterbeen voor over de stang, dat werkt ook fijn.
Maar ik heb wel lange benen.
@Monstertruck Ik stap nooit af bij stoplichten, gewoon een voet aan de grond de ander op de trapper.

2 likes

Bij de verse broodjes!

Zie overigens wel dat deze exclusief bij de filialen met een uitgebreid assortiment te vinden zijn.

1 like

Ik gebruik :see_no_evil: echt vaak en zie niet in wat er mis mee is.

:see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

Edit: en ik blijf hem lekker ook gebruiken. Maar zal me op het forum inhouden

14 likes

Ik vind die ‘Welke vogel/kat/aap/Trump ben jij vandaag?’ plaatjes en polls stom.

48 likes

Haha ik dacht dat dit een crowdfunding was. Maar seems legit

afbeelding

5 likes

Met een knoop/knikker en elastiekje kom je een heel eind.

Ik vind het altijd zo kut als iemand zegt ‘Ja iedereen moet tegenwoordig ineens een labeltje hebben en dat is nergens goed voor.’

Ik heb zelf een labeltje (dyslexie) en in ken daarnaast super veel mensen met een labeltje die zo erg zijn geholpen omdat ze dat label en de daarbij behorende hulp hebben kunnen krijgen. Zonder dat zouden zij en ik ook nooit zijn waar we nu waren. So what, dat een groot gedeelte van de klas dan een labeltje krijgt denk ik dan.

Aan de andere kant heb ik wel echt een hekel aan ouders die per se willen dat hun kind iets heeft omdat ze niet kunnen verkroppen dat hun kleine sneeuwvlok gewoon heel normaal is. Toch denk ik wel: wat als die ouders nu gelijk hebben maar ze (nog) niet worden geloofd. Dat was bij mijn ouders vroeger ook. Terwijl nu niemand er aan zal twijfelen dat ik dyslectisch ben. (Jullie vast ook niet, met dank aan mijn fantastische spelling :stuck_out_tongue: Op dit bericht heb ik overigens mega mijn best gedaan.)

13 likes

Ja, eens! Ik heb een labeltje waarvan dit vaak wordt gezegd (ADHD), maar ik was zoooo opgelucht toen ik die diagnose kreeg. Ik was achttien, en mijn eerste gedachte was: ik ben dus niet dom! En nu kan ik eindelijk zo leven als ik altijd al wilde leven, met behulp van (ook controversiële) medicijnen! Het heeft echt mijn leven veranderd. Maar ik kom nog zo vaak mensen tegen die vinden dat ik maar beter mijn best moet doen, dat het aan het schoolsysteem ligt, dat ze niet merken dat ik ADHD heb en ik het daarom ook wel niet zal hebben (daar is mijn medicatie voor lul), en dat medicatie gelijk staat aan drugs. Zo frustrerend.
Rant over.

11 likes

“oh ja ik vind het ook moeilijk om aan het werk te gaan”
Bitch not the same.

(ik zeg dan meestal dat ze ook een onderzoek kunnen starten voor een diagnose maar dat is dan weer niet nodig :unamused: "

5 likes

Haha herkenbaar ‘maar dat heeft toch iedereen’ hoor ik heel vaak, of ‘huh maar jij bent niet zo heel druk jij hebt echt geen adhd’ en dan over iemand anders ‘zij is echt zo druk ze heeft sowieso adhd’. OkĂ© is goed man.
Ik probeer er nu ook niet meer iets over te zeggen, als iemand zoiets zegt haha. En zelf twijfel ik ook soms of ik het wel écht heb (misschien ook daardoor).

3 likes

@Flamoes
Ik wilde niet zeggen dat een labeltje nooit ergens goed voor kan zijn. Ik zie ook dat het voor begrip kan zorgen voor iemand zelf en de omgeving. Ik ben zelf mijn hele jeugd uitgemaakt voor lui en onattent en onverantwoordelijk en verward terwijl dat ook voor een groot deel bij de symptomen van ADD past. Dat vond ik fijn omdat ik altijd wel probeerde om te verbeteren, maar ook vaak faalde. Ik vind het fijn dat mijn moeder me niet zomaar meer onattent en gedachteloos noemt als ik iets vergeet mee te nemen, terwijl ik het echt klaargezet had maar er dan toch overheen kijk. Mijn probleem is dat mensen door een labeltje soms ook geen moeite meer voor doen om zelf te verbeteren ‘want daar kan ik niets aan doen’ en dat vind ik pertinent onwaar. Plus, er wordt ook wel te makkelijk labeltjes geplakt op elk kind dat een beetje anders is. Maar in onze jeugd helemaal niet, dat was op een andere manier misschien ook wel schadelijk. Maar te veel plakken lijkt me nog vervelender eigenlijk. Ik vind het accepteren van verschillende versies van normaal wel een mooi idee. Als een breder spectrum waarbij iedereen zijn dingen heeft om mee om te leren gaan.

9 likes

Ja helemaal met je eens.

Zelf vertel ik het eigenlijk nooit behalve als ik denk dat ik iemand er mee kan helpen of als ik een super domme spelfout maak. Op mijn werk weten ze het bijvoorbeeld niet eens. Maar goed bij mij is dat ook wel mogelijk, ik ken ook wel mensen die er zo veel last van hebben dat ik snap dat het een beetje hun identiteit wordt. (Dat ze bijvoorbeeld zo’n moeite hebben met lezen dat ze alledaagse dingen niet kunnen.)
Maar goed, alsnog is het onzin om te denken dat alleen jij het mega zwaar hebt in het leven.

@Damnatio
Ik ben het heel erg met je eens! Alleen geloof ik denk ik niet in te veel/te snel plakken. Want voor de meeste dingen bestaat toch gewoon een betrouwbare test. Of zie ik dar verkeerd?

Nou niet altijd. Psychiatrische diagnoses zijn niet heel hard maar symptoomdiagnoses en kunnen daarom nog best subjectief zijn, vooral als je een bepaalde uitkomst wenst en het komt ook nogal vaak voor dat ouders er zelf een labeltje op plakken en dat dat vervolgens de waarheid wordt. Want ja, de juf die neemt het natuurlijk van die ouders aan en lang niet altijd wordt er echt getest want veel moeite of ‘hij doet hetzelfde als het buurjongetje en die heeft ook ADHD’. Als je er echt naar doorvraagt blijken naar mijn ervaring niet alle labeltjes even valide.

8 likes