Ohja je hebt gelijk, zo had ik het niet bekeken.
ik vind dat âghost hugâ plaatje maar niks.
(misschien heb ik m gewoon te vaak gezien)
oh, maar het is niet echt stiller geworden hoor. dat schommelt altijd een beetje, en als ik naar de statistieken kijk ziet het er vokomen normaal uit.
Ik heb meerdere mensen die om een pilletje ritalin vroegen het mailadres en telefoonnummer van mijn psychiater gegeven. Zal ze leren
Dat kan je ook best als reactie op mijn bericht met dat plaatje posten hoor
Ik bedoelde met drugs het woord zoals het vaak wordt gebruikt in de volksmond. En ik hoop dat door iemand die vraagt om mijn medicatie het telefoonnummer van mijn psychiater te geven, iemand er bij stil staat dat het voor mij medicatie is dat ik niet voor de lol slik
Vroegen zij het zodat ze het recreatief konden gebruiken?
Ik voel me nu wel een beetje bezwaard omdat ik dit ook een keer heb gedaan en er zo achter ben gekomen dat ik ADHD heb (heb wel de diagnose)
Ik heb een vriendin er wel eens een paar gegeven omdat ik ook dacht dat zij Het Had, en bleek idd te helpen voor dr waardoor ze uiteindelijk een afspraak bij de psych is gaan maken
Maar denk dat het wel uitmaakt of het iemand is die je (goed) kent of een random klasgenoot die klaagt over tentamens
Haha, ik denk dat je mijn woorden niet al te zwaar moet wegen. Het is nou eenmaal gelopen, dat ik voor recreatief gebruik een keertje Ritalin nam, en dat het voor mij een âgoedâ einde had. Zal mân bericht wel ff editten, ben niet boos oid
Maar dit is toch gewoon een ergenis? Niet gek dat je het vervelend vindt om te horen, maar het is toch gewoon waar?
Ik denk alleen dat niemand je het kwalijk neemt?
Nouja de bevolking groeit nog steeds, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat over 100 jaar de mens uitsterft. In Nigeria bv komen er per jaar 5 miljoen kinderen bijâŠ
Ik vind die chocolade kokos kruidnoten van Bolletje waar iedereen zo lyrisch over is niet lekker. Je proeft niet eens kruidnoot alleen droge kokos en witte chocola. Sad.
Ik vind ze wel lekker maar het zijn volgens mij inderdaad geen kruidnoten? Zonder dat laagje proeft het ook naar chocolade
maar dat staat toch gewoon wel vast? tenzij je een mileutechnoloog oid baart die oplossingen bedenkt waardoor hij of zij netto voor minder vervuiling zorgt, zet je met ieder nieuw mens een vervuilingsmachientje aan.
Maar waarom raakt je dit dan zo?
Aha, maar heb je dit dan niet bij andere milieu vervuilende dingen? Ik weet niet of je vlees eet of vliegt?
En voel je je dan rot tegenover het milieu of mensen die dit zeggen(blijft de waarheid, dus of mensen het nou hardop zeggen of niet, het is gewoon zo)
Hier ben ik het wel mee eens.
Ook vind ik dat mensen eens van te voren getest moeten worden of ze het ouderschap wel aan kunnen. Iedereen (of bijna iedereen) kan zich zomaar voortplanten, terwijl er best wat mensen rondlopen die beter geen vader of moeder konden worden (daar bedoel ik mee; kinderen mishandelen, verwaarlozen, kind in de steek laten als ze het niet meer zien zitten/het ze teveel wordt etc).
Geen idee hoe je dit precies zou moeten testen, maar ik ben ervan overtuigt dat lang niet iedereen capabel genoeg is om een kind op te voeden.
Maat het lullige is dat voornamelijk in 3e wereldlanden de meeste kinderen geboren worden. En daar wordt (correct me of iâm wrong) vrij weinig tegen gedaan.
In Nederland bijvoorbeeld worden er lang niet zo veel kinderen meer geboren als jaren terug bij de babyboomers. Waar mijn moeder uit een gezin van 10 komt, is het tegenwoordig al veel als je 3 kinderen hebt.
Lijkt me lullig om dan in de westerse samenleving een verbod op kinderen in te dienen terwijl het probleem naar mijn idee in de 3e wereldlanden ligt.
Dan kun je naar mijn idee beter iets doen tegen al die milieu vervuiling dan een verbod op kinderen.
Sowieso is volgens mij de jeugd van tegenwoordig veel meer bezig met het milieu dan de rest van de samenleving.
Alhoewel ik me afvraag of ik zelf wel kinderen op deze wereld wil. Heb best een kinderwens, maar ik weet het niet zo goed.
niemand heeft het over een verbod op kinderen en je hoeft ook niet de hele dag te denken âwat heb ik gedĂĄĂĄnâ.