Maar het gaat toch juist om de algemene reacties? Natuurlijk gaat niemand letterlijk tegen je zeggen dat je slecht bezig bent omdat je een kind hebt, op een paar mafklappers waar we het eerder over hadden na dan. (Laf dit woord nu en ik ga iedere kans grijpen om het te gebruiken @Lula.)
Ik snap best dat het je persoonlijk raakt, zeker met de frequentie en felheid waarop het hier op het forum wordt besproken. (Heb ik zelf ook een handje van.)
En tuurlijk moet je het je niet persoonlijk aantrekken maar dat is wel lastig lijkt me.
Als er hier elke week iemand zou zeggen dat rechtenstudenten slecht voor de aarde zijn, zou ik dat ook wel rot vinden.
(Daar ontleen ik immers mijn gehele identiteit aan en ik voel me het zelfde over het burgerlijk wetboek als een moeder over haar kind. Nee sorry, grapje uiteraard maar wist zo even geen ander voorbeeld.)
@grace
Ja dat herken ik wel. Ik denk omdat die winkels nog maar net bestaan en je dus, zelfs als je niet zo veel te besteden hebt, heul veul spullen kunt kopen. (Qua aantal echt zeg maar.) Voor veel mensen is dit de eerste keer dat dat kan.
Daar is toch zo’n artikel over. Iets van: waarom arme mensen domme keuzes maken. Wel heel verhelderend vond ik dat omdat ik hier vroeger zelf nogal veroordelend over was. *gaat niet helemaal hier over maar vroeger kon ik bijv. nog wel eens ranten over mensen die niet veel te besteden hadden en dan wel 10 honden hebben. Nu heb ik daar wel begrip voor.