Impopulaire meningen #2

Ja, ik voel ook echt een spanning. Typisch maagdengedrag!

1 like

Ik ben een waterman maar ik zou graag willen weten wat jij dan watermannerig zou vinden aan mij :joy:

1 like

Hey niet saturnus de schuld geven he! Heb er niks mee te maken.

22 likes

Vaak herken ik ze aan een sterke politieke mening. Ze kunnen dingen die zij ‘onrechtvaardig’ vinden of wat dan ook moeilijk loslaten. Het zijn meestal unieke, maar vaak toch wel een beetje aparte awkward mensen :joy: Verder houden ze van hun vrijheid en onafhankelijkheid en zijn ze meer analytisch in situaties dan dat ze empathisch zijn haha

8 likes

Ik ben zooo klaar met dat “we moeten de aarde redden, denk aan het milieu” . De aarde redt zich wel, we zijn alleen bezig alle of de meeste levensvormen te vernietigen. En wat de mens betreft vind ik dat prima, de mens is als soort wat mij betreft behoorlijk mislukt. (En toch ben ik wel vaak milieubewust bezig
 Hypocriet mokkel :face_with_raised_eyebrow: )
En mensen die vaker dan 1 keer trouwen, zeker als ze dat ook nog in de kerk doen. Je kan maar aan een iemand je eeuwige en exclusieve trouw beloven, hoe vaak wil je tot de dood ons scheidt beloven zonder te sterven dan?

Er leeft een cynische, pessimistische, ouwe heks in mij

12 likes

Klopt als een :bus:.

2 likes

Ik herken me hier wel in. En ik hou ervan om akward te zijn!

1 like

Haha ja! En sinds ongeveer de helft van de huwelijken al faalt tegenwoordig, zouden we misschien moeten gaan inzien dat ‘tot de dood ons scheidt’ misschien wat ambitieus is en dat trouwen vooral veel geld uitgeven aan een dag met een stomme jurk.

4 likes

Misschien beter om te zeggen ‘tot dat de koek op is’ ipv tot de dood ons scheidt.

30 likes

Volgens mij zeggen ze geen ‘tot de dood ons scheidt’ meer toch? Viel me pas op bij een bruiloft.

1 like

@anon42392789 @Saturnus Echt?! :grin:Haha zie je nou wel :sunglasses:

2 likes

Maak in de week waarin eurovision wordt gehouden een eurovision horoscoop. :upside_down_face:

3 likes

Ja mooi!
Ik vind het ook helemaal niet gĂȘnant als mensen uit elkaar gaan. Dat is het leven toch. Of dat nou bezegeld is met de wet/een ring, een kind of een koophuis. Denk dat de intentie in ieder geval nooit is ‘wij gaan sowieso uit elkaar later’ (en dat je daarom zou denken; nou laten we daarom maar geen kind, huis, huwelijk doen).

1 like

Ik heb hem laatst nog wel gehoord, maar denk niet dat het nog de standaard is.
Ik vind een scheiding prima, moet je zelf weten, kan me ook wel 68 redenen bedenken om te scheiden, maar daarna weer trouwen vind ik suf. Helemaal van die stellen die voor de tweede keer met elkaar trouwen

Ik heb een stel gekend dat was gescheiden nadat ze een van hun kinderen plotseling hadden verloren en de nasleep, omdat zij beiden heel anders om gingen met de rouw, had ervoor gezorgd dat ze uit elkaar zijn gegaan. Twee jaar later waren ze toch weer samengekomen. Dat is voor mij echt een van de weinige keren dat ik begreep waarom je weer bij elkaar komt.

1 like

Ik heb dit gehoord in een eerdere relatie terwijl ik echt heel erg graag wil trouwen ooit op een dag. Mijn hudige vriend is ook al eens getrouwd geweest en heeft ook altijd gezegd nooit meer te willen trouwen, maar zegt dat ik zijn gedachten daar wel in heb veranderd. Ik weet eigenlijk niet eens waarom ik het zo graag zou willen, ik vind het vrij irrationeel van mezelf.

Ik begrijp dat het bij jou vanuit het geloof komt? Dat is natuurlijk anders, maar ik vind dat mensen juist soms niet snel genoeg trouwen. Scheelt een hoop erfbelasting bijv.
Als een oude man zijn nichtje/schoonmaker/iemand anders tot enig erfgenaam benoemt denk ik altijd:
trouw dan nu ff snel.

Denk dat dit ook wel impopulair is haha.

@Damnatio
Een bruiloft kost veel geld, trouwen scheelt alleen maar geld als je het goed regelt. Ook inkomstenbelasting bijv.

3 likes

Ik ben niet gelovig. Heb denk ik wel een tijdje teveel christenen in de omgeving gehad met dubbele standaard waardoor het waarschijnlijk meer om mijn zenuwen werkt :sweat_smile:
En de praktische kant heb ik nooit zo bekeken, wel slim van je!

Ja niks is heilig voor mij wat dat betreft haha

1 like

Ik ben vorig jaar op de bruiloft geweest van iemand die voor de derde keer iemand trouw beloofde. Na 2 scheidingen.
Heb later wel tegen hem gezegd dat als het deze keer weer geen stand houdt, hij geen cadeau meer krijgt bij zijn volgende bruiloft. :face_with_hand_over_mouth: En de vergelijking met Ross hebben ook al meer mensen in zijn omgeving gemaakt. :joy:

4 likes