Ik ben 100% tegen wapens en wapenbezit, maar kan goed begrijpen dat mensen in de Verenigde Staten niet willen dat de overheid deze vrijheid van ze afpakt. Dit soort vrijheden zitten daar zo diep in hun cultuur verweven dat het te makkelijk is om te zeggen dat ze gek zijn dat ze wapenbezit niet verbieden. Mensen kijken vaak niet verder dan het oppervlak als het gaat om andere maatschappijen en culturen, zelfs als ze heel progressief zijn.
Hahaha ja!!! hmmm vraag me nu af wat voor sterrenbeelden de meeste Eurovision mensen hebbenâŠzoals Slavko bijvoorbeeld
Hmmm, ik denk meer dat mensen staan te kijken dat dit nog niet verboden is doordat men er zo veel narigheid van ondervind en de gehele maatschappij er op vooruitgaat in vrijheid als men niet meer met wapens kan rondlopen. Zie niet in hoe dit een oppervlakkig argument is. Daarnaast zijn er veel Amerikanen die tegen wapenbezit zijn en wordt er ook gelobbyt voor het bezit, dus in hoeverre is dit echt de wil/verworvenheid die het volk massaal aanhangt? Eigenlijk vind ik het een beetje gemakkelijk van je om te zeggen dat jij boven mensen staat die zichzelf progressief noemen en hier geen begrip voor hebben, alleen maar omdat dit recht al lang bestaat in de VS. Dat is toch niet per se een heel sterk argument om iets door te zetten?
Hij is een weegschaal!
Nee, rationeel is het punt zonder probleem te maken. Wapens doden mensen, dat levert narigheid en verdriet op, dus verbied het. Alleen realiseer je dat een emotionele keuze bestrijden met rationele argumenten mensen direct in het harnas jaagt. (Zie ZP-discussie, vluchtelingenophef, etc).
Mensen hebben klaarblijkelijk het gevoel dat er een stuk vrijheid van ze wordt afgepakt, hoe komt dat? Wat is de echte angst? Hoe dieper het in de cultuur verzonken zit, hoe lastiger het wordt om het rationeel te bestrijden.
Wat je zelf al aangeeft: iets doen omdat het al 100en jaren zo is, is geen goed argument, maar dat is wel de reden dat het zo moeilijk te veranderen is.
Roken is hier natuurlijk ook een uitstekend voorbeeld van. Niemand heeft er wat aan, en het levert alleen maar ellende op. Die argumenten kent een roker echter allang en zal 'm niet doen stoppen. En als we mensen verbieden te roken pakken we hun vrijheid af.
Wat ik probeer te zeggen dat het een stuk genuanceerder ligt dan zeggen âHee die Amerikanen zijn dom dat ze wapens niet gewoon even ditchenâ.
Ik haat het dat er tegenwoordig wordt geklapt bij herdenkingen en speeches. Ik vind stilte zoveel meer zeggen.
Oh god dit is echt veel te accuraat!
Dit forum is toch prachtig he. De een praat over wapenbezit in V.S. en vlak daaronder zie je een reactie van een ander die over sterrenbeelden praat
Oké maar nu komt alles samen mensen!!
Ik heb even de Sterrenlijn geraadpleegd en Trump is geboren op 14 juni 1946 omstreeks 09.45.
âTrump is geboren tijdens een volle Maan dus Zon en Maan staan in zijn horoscoop recht tegenover elkaar. En omdat zijn Zon vast zit aan Uranus staat zijn Maan dus ook recht tegenover Uranus. Dat staat borg voor onrust zeker wat zijn stemmingen aan gaat maar ook binnen relaties. In de hele horoscoop van Trump zit trouwens geen enkele aanwijzing voor rust, stabiliteit en structuur.
Als de geboortetijd inderdaad klopt dan heeft Donald Trump een Leeuwascendant en dan is ook zijn extreme haardos verklaard.â
En daarom is de American Dream dus onder Trump de American Nightmare en hebben alle Amerikanen wapens. The end.
Als mede-Libra voelde ik dat al lang aan.
Voor jou een barkie!
Nee Bep deelt deze waardevolle informatie gratis en voor niets: https://www.desterrenlijn.com/
Ăn heb je ook nog trumps haar verklaard. Dit is wel alles in een inderdaad
Waarin scheelt trouwen dan met âgewoonâ fiscaal partner zijn bij de inkomstenbelasting?
Ik vind het stom dat zoveel protestborden van de klimaatstaking in Den Haag in het Engels zijn.
Ik irriteer me zwaar aan dat BEC wat nu overal op t forum opduikt âŠ
Misschien is het je ascendant? hahaha
Ik vind Doc Martens echt zo lelijk, altijd als ik er iemand mee zie moet ik aan van die clownsschoenen denken.
Ik vind ze ook veel ste lomp, ik ben meer van de laarsjes en pumps
Ik heb ooit weleens een sms gestuurd naar die astrologielijn, en toen kreeg ik allemaal smsâjes met:â Ik ben de kaarten aan het schuddenâ . â Ik leg de kaarten neerâŠâ. â Ik spreid de kaarten uit op tafelâ. Dat was gewoon een cocktease van een chat joh hahaha en op alles moest ik reageren anders kon je de rest niet zien, echt wat een geldverspilling was dat. Ze smsâten mij nog net niet
:â Ik ga nu even naar de wc, ben zo terugâ .
â Ik heb een grote boodschap voor jeâ .
â LOL snap je hem?â .
â Sorry ben bijna klaar hoorâ .
â Ohhh het WC papier is opâ.
â Heh godverdomme wat moet ik nu doenâ.
â Ik ben wel helderziend maar deze zag ik toch even niet aankomenâ.
â Kan jij er misschien 1 voor me halen, we praten nu tochâ
âMeestal gebruik ik page, maar als het echt niet anders kan is een huismerk ook primaâ.
Hahaha sorry liet me even meeslepen
Wat is dat?