Impopulaire meningen #3

Ik vind alles van Lush echt goor. Al die producten ruiken of naar suikerspin of naar aarde. Soms ga ik er weer heen om iets te kopen maar echt altijd spijt

23 likes

Ik kreeg eerder weleens als cadeautje dingen van de lush maar door hun natuurlijke oliën kon ik het altijd alleen als handzeepje gebruiken :rofl:

2 likes

Ja en daarom gebruik ik alleen neutrale/geen parfum zeep voor mijn lichaam. Gelukkig weten heel veel mensen dat ik dus niet zulke cadeautjes hoef, maar zo’n nu en dan krijg ik nog body shower pakket en dan geef ik het maar weg of dus voor mijn handen :laughing:

2 likes

Die superbra lijkt me echt helemaal niks.
Alles wat ik erover lees/ hoor is hoe geweldig het is, dat iedereen blijkbaar altijd al de verkeerde maat droeg, wat een revolutie, en vervolgens hoe ongelofelijk strak het zit, tot rode striemen aan toe. :face_with_raised_eyebrow:

Ik hoef niet overtuigd te worden van het tegendeel, mocht iemand die behoefte voelen. Ik draag überhaupt geen beugelbeha’s omdat ik daar al beklemmend gevoel van krijg.
Als mensen het fijn vinden zitten wens ik ze veel plezier ermee, maar het is niet mijn smaak.

9 likes

Op zich is het aantal keer dat ik sinds maart 2020 een bh heb gedragen op twee handen te tellen maar helllllll no dat ik ooit nog terugga naar beugels, ik ga mezelf nooit meer iets anders dan superzachte beugelloze bh’s aandoen. Het leven is te kort voor discomfort.

12 likes

Mijn kwaliteit van leven is er ook met sprongen op vooruit gegaan, ik haatte die beugels echt.

4 likes

Van wat ik tot nu toe op insta zie vind ik ze ook allemaal zo groot met zoveel stof ogen en ook qua model een beetje oma-achtig. Niet qua kleuren enzo maar echt het model. Ook niet mijn smaak.

Ik zou het liefst ook fijne zachte t-shirt bh’s dragen zonder beugel maar heb nog geen fijne gevonden.

2 likes

Haha goh waarom denk je dat mensen naar Superbra gaan dan? 🥲 of een beugel bh dragen

5 likes

Haha dit is ook exact de reden waarom mensen gaan, omdat je vanaf een heel gemiddelde maat vaak al niet meer kan slagen bij de H&M, zelfs al zou je het willen 🥲

3 likes

Ja snap ik, maar dan hoef je toch niet specifiek naar de superbra te gaan, waar je een korset aangesnoerd krijgt?

Nee lingeriewinkels met grote cupmaten zitten op alle hoeken van de straat inderdaad

Ik snap je haat en kinderachtige reactie niet zo? Je bent er nog nooit geweest en dat hoeft blijkbaar ook niet? Gelukkig voor jou dan maar.

23 likes

Ik heb geen idee waar ik dan heen zou moeten? Naast Superbra is er nog één andere fysieke winkel in Nederland die m’n maar heeft, en no way dat ik onbekende beha’s online zou kunnen kopen.

Wel jaloers op de optie om zachte beugelloze beha’s te dragen trouwens!

2 likes

Je hoeft niet pissig te worden van mijn reactie. Dat is niet mijn bedoeling. Ik draag 75D, niet super groot maar ook niet klein. Die maten zie ik ook voorbij komen op insta en vind het dan ook groot. Ik had het over mijn eigen maat, omdat dat is waar ik op let en naar kijk om in te schatten of het iets voor me zou zijn want superbra staat al jaren op mijn lijst om een keer heen te gaan maar nu dus niet meer.

1 like

Helaas is zo’n korset soms ook nodig om borsten op hun plek te houden. Ik kan nu normaal over straat zonder dat ze heen en weer zwaaien.
En wat anderen ook zeggen heeft een ‘normale’ lingeriezaak heel vaak geen grotere (cup)maten, zeker niet in combinatie met een kleinere omvang.

2 likes

Nouja ik kan dat best een beetje inschatten hoor, of iemands borsten (ongeveer) even groot zijn als mijn eigen borsten.

1 like

Ja je hebt denk ik wel gelijk dat veel modellen van superbra wat hoger in de cup zijn. En dat is ook niet gek, want zoals er al gezegd is heb je meer steun nodig met een grotere cupmaat. 75D is in die zin een hele doorsnee maat, dat was zelfs de meeste verkochte maat in de winkel waar ik werkte. Dus daarin heb je ook veel meer opties: balconette, push-up, voorgevormd, enkel kant, etc. Terwijl je bij een grote maat (en dan bedoel ik vanaf een G-cup) al veeel minder opties hebt: bijna altijd niet-voorgevormd, vaak hoog op de cup, bijna nooit laag in het midden.

Dus voor jouw maat is superbra misschien niet de beste optie, zeker als je bh’s wil met minder stof. Maar voor veel vrouwen is zo’n winkel überhaupt de enige optie om een bh te vinden, dus ik snap wel dat het dan frustrerend voelt

6 likes

Ja dit is precies wat ik bedoelde met mijn opmerking, dus puur naar mezelf kijkend.

Maar ik begrijp nu dat ik wat kort door de bocht over kwam naar dames met een grotere maat en hoe dat over komt.

4 likes

Een korset? :laughing: Volgens mij heb je gewoon geen idee waar je het over hebt, ik snap echt niet waarom je zo’n sterke mening hebt over een winkel waar je nog nooit bent geweest en ook nooit hoeft te komen.

5 likes

Smaak is persoonlijk natuurlijk. Maar wat misschien wel goed is om over na te denken is dat de meeste mensen gewend zijn om foto’s te zien van BHs die (veel) te klein zijn in de cup, met als gevolg dat het misschien wel raar overkomt als je foto’s ziet van BHs die wel passen.

Bij deze foto bijvoorbeeld is de cup denk ik vijf maten te klein. De beugel ligt zichtbaar óp de borst ipv eromheen. Dit kan niet lekker zitten. Maar in de lingerie-industrie is het heel normaal om zo’n foto wel te gebruiken. Dat is toch f*cked up?

Disclaimer: ik ben de oprichter van SuperBra.

46 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Impopulaire meningen #3 (Deel 2).