Impopulaire meningen #3

Ben het met je eens hoor. Ik heb de laatste tijd maar geprobeerd te accepteren dat het einde verhaal gaat zijn voor de mens, en verrassend genoeg geeft dat best wel rust. Ookal is het verschrikkelijk. Maar van de frustratie dat er veel te weinig gebeurt word ik ook zo ongelukkig. De arrogantie van de mensheid word ik echt misselijk van.

4 likes

Diep vanbinnen heb ik wel de zelfde vermoedens, maar ik merk dat ik er als ik dan aan mijn eigen toekomst denk (moet ik dan wel de moeite doen om een huis te kopen? Heeft het zin om geld te investeren voor als ik oud ben als er geen toekomst is? Is het ethisch om een kind te krijgen?) ik gewoon helemaal vastloop. Dan is er zoveel stress en paniek dat ik nergens toe kom ofzo. Ik doe op persoonlijke basis al heel veel, maar ik houd met toekomst planning toch meer een rooskleurige blik vast (dus wel nadenken over pensioen of kinderen bv.) om nog enigzins te kunnen leven. Ik ben wel benieuwd hoe jij daar mee omgaat!

2 likes

Ja dat is erg lastig. Ik leef zelf erg met de dag en heb totaal geen plan voor de lange termijn naast dat ik gewoon muziek wil maken en daarvan leven en genieten van mijn vrienden en familie. Wat dat betreft is mijn leven erg simpel, ik zal toch waarschijnlijk nooit een huis kunnen kopen. Ik denk dat het ook een grote reden voor mij is om geen kinderen te willen. 100% zeker ben ik daar nog niet van.

Het is ook zo lastig te zeggen hoe constructief ons bestaan hier is en op welke termijn dat ophoudt of moeilijk wordt. Ik snap wel dat iedereen er aan vasthoud, het is ook zo moeilijk voor te stellen.
Maar soms denk ik wel, laat ik in een hutje op de hei gaan wonen in een land met meer perspectief, als dat er al is
 In mijn eentje zal ik dat niet snel doen, en ik zou hoe dan ook dicht bij mijn familie willen zijn. En als de pleuris los breekt en iedereen wil emigreren ofzo, dan breekt toch overal de pleuris uit. Denk ik dan maar. :woman_shrugging:t3:
Maargoed, voor hetzelfde geld is er nog mega veel perspectief hier. Voorlopig genoeg.

3 likes

Aanvullingen:

• mijn eigen jeugd was ruk dus ik wil het opnieuw doen en mijn kinderen wel een goede jeugd geven
  • eigenlijk weet ik het niet zeker, maar mijn partner is ouder, wil wel graag en wil geen oude vader worden, dus het moet snel gebeuren
8 likes

Geïnspireerd door de vlog van Bonnie die Dirk sokken en een t-shirt koopt maar ik snap gewoon echt niet dat mensen vrijwillig met kleding van supermarkten en restaurants gaan lopen waar heel groot het logo op staat. Op zo’n moment denk ik echt ‘ik leef in een dystopie :sob:’

22 likes

Haha ik heb dat ĂŒberhaupt met mensen die merkkleding dragen met logo.

Behalve Nike vind ik alles meteen zo goedkoop ogen :sweat_smile:

3 likes

Ja dat heb ik sowieso ook maar ik vind dit nog een stapje erger omdat het een soort merch is. En mensen dan zeggen dat ze “fan” zijn. Het is een supermarkt??!!

3 likes

Dit wordt toch juist super ironisch gedragen, juist vanwege de lelijkheid? Of vatte ik het verkeerd op?

2 likes

Het is pure novelty, ik dacht ook toen ik t zag “Oe
toch wel cool” maar hoe lang ga je met een Dirk shirt rondlopen?
Net als bij die Lidl merch, was 1 week hot op insta maar niemand die er in de realiteit mee rondloopt, in ieder geval niet op lange termijn.

Het shirt stond haar wel leuk overigens, de kleur. Moet ook eens iets in puur rood kopen haha.

1 like

Sorry maar of je het ironisch draagt of niet maakt toch niet uit? Het resultaat is hetzelfde: extra geld naar het bedrijf en je maakt reclame :+1:t2:

De ceo van Dirk nadat hij hoort dat mensen het dragen omdat het lelijk is:
afbeelding

34 likes

Ik heb een Lidl trui en slippers en die draag ik best vaak. De trui heb ik in de winter net zo vaak gedragen als andere truien en de slippers draag ik dagelijks op mijn balkon of als ik vuilnis wegbreng. Naar werk zou ik het waarschijnlijk niet zo vaak dragen.

2 likes

Nee maar dat bedoel ik, je draagt zoiets uiteindelijk vooral als mensen je niet zien. Het zou ‘cool’ moeten zijn, dus je zou er hip mee moeten flaneren door de winkelstraat en dat iedereen dan denkt “Wow, she’s so cool, she’s got a Dirk van den Broek shirt!”, maar zo werkt het in de realiteit gewoon niet haha.

3 likes

Maakt niet uit voor wat? Het eindeffect voor het bedrijf?

Verschil in perceptie maakt het voor mij wel.

Edit: ik dacht juist altijd dat mensen er van zouden denken ‘Wow echt lelijk item, maar wel nice dat diegene het gewoon aantrekt’.

Zoals ook de ANWB slippers ofzo?

Ik had een shirt met een heel groot zeemanlogo. Vooral omdat ik les gaf aan jongeren die ontzettend into merken waren a la Balenciaga, Dsquared etc. :slightly_smiling_face:

14 likes

Het past niet in het opbiecht topic, want het is een mening. Maar het is denk ik ook niet impopulair. Ik gooi hem er in:

Ik ben zo gigantisch afgeknapt op de man van een vriendin van me, ik kan hem niet meer anders zien dan als een grote lul. Hij heeft al op meerdere manieren aan verschillende mensen duidelijk gemaakt dat hij geen respect heeft voor het feit dat zijn eigen vrouw van hun kind bevallen is. Want dat hoort een vrouwenlichaam toch gewoon te kunnen, dus waarom zou hij daar bewondering voor moeten hebben?

:nauseated_face: Ik walg alweer als ik het uittyp. Totale adoratie voor zwangeren hoeft ook niet, maar je vrouw heeft een GIGANTISCH KIND gebaard DAT JE ER ZELF INGESTOPT HEBT? Jeetje geef haar wat credit, ze zit er ook echt mee. Ik vind dit echt onvoorstelbaar.

Ohja waarom ik het in het biecht topic wilde zetten: ik vond hem prima tot nu toe, maar dit ene ding heeft alles veranderd. Ik vind het veelzeggend en heb zin om een keer een kutopmerking te maken tegen hem. Maar waarschijnlijk ga ik hem gewoon ontlopen

25 likes

Oohja ik poste deze hier ook eens onlangs. Vind dit ook.

Lekker krabben :drooling_face:

3 likes

En waarom specifiek Nike?

2 likes

Buiten de onmenselijke pijn (zo stel ik het me voor) is het idd ook nog een risico an sich.

Hij heeft het in mijn bijzijn ook nog niet verkondigd, maar als iemand een goede comeback heeft, laat het weten. Voor zo ver ik weet, heeft hij het vooral aan familieleden en mannelijke vrienden verteld (verrassend? I think not).

Dat is echt zo’n type waarvan je al helemaal de ouders nooit wil ontmoeten.
Je kan t best tegen m zeggen, komt ie waarschijnlijk wel met allemaal kutsmoesjes en verdedigingen maar hallo, hier is de realiteit mannetje.
Hoe gaat jouw vriendin hiermee om? Of ervaart ze het niet zo.

3 likes

Ze wil hem oprecht een keer mee laten doen met een soort experiment waarbij mannen ook pijnschokken krijgen.

Eerst dacht ik dat ze grapte, maar dat was niet zo. En verder is ze heel aangedaan erdoor, ze heeft er lang over gepraat laatst