Waarom niet? Het is toch mijn impopulaire mening dat ik tegenwoordig zoveel inzamelacties langs zie komen. Ik zeg niet dat het niet mag of dat men geen geld zou moeten geven.
Ik vind het echt zo treurig als mensen hun boeken indelen op kleur. Vraag me dan meteen af of mensen ze überhaupt gelezen hebben of dat ze er écht alleen maar voor de show staan.
Als mensen ergens een inzamelingsactie voor organiseren vind ik het heel arrogant dat andere mensen gaan oordelen of het levensbehoefte is. Dus vandaar dat ik zei het is toch niet de vraag of iets levensbehoefte is.
Jaa ik vind dat het vooral te snel geroepen word. Van oh iemand heeft een probleem “Oplossen met een crowdfunding”.
Ik vind het tof dat iedereen elkaar wilt helpen maar geld is niet altijd de oplossing.
Ha! Oké, dat is een grappige reden, daar had ik echt nog nooit aan gedacht 
Ik vind dat juist heel erg leuk want
regenboog
in de boekenkast staat zo vrolijk
Maar ik vond het niet echt praktisch omdat alle soorten boeken dan door elkaar staan
En omdat we heel veel thrillers hebben, is een heel groot deel van de boekenkasten zwart, dus dat deed ook afbreuk aan de regenboog 
Jaa plus bij mensen met een uitkering enzo word het geld van zon crowdfunding ook weer afgepakt of hun uitkering stopgezet.
En bij zon winkel dat kapot is getrapt denk ik ook van ja leuk nu heeft iemand dat geld en dan moet diegene alsnog vanalles regelen enzo. Als je dan wilt helpen ga daar dan helpen opruimen of klussen ofzo. En die spullen worden wel vergoed door de verzekering.
Haha, ik voel me ook aangesproken :). Ik vind dat visueel veel rustiger ogen dan op alfabet ofzo, werd er wat onrustig van als ze zo door elkaar stonden. (En ik heb ze lang niet allemaal gelezen, maar dat ligt niet aan de kleur, eerder aan hamstergedrag.) Bepaalde types staan wel apart. En als je denkt dat een boek een blauwe kaft heeft maar die blijkt rood te zijn, kan je heel lang zoeken! 
Bij mij staat t idd op kleur voor de
vibezz maar ik lees ze ook nooit dus ga ze volgende week eens uitzoeken en hier weggeven 
Ik vind het zo bizar dat mensen crowdfunding vaak als iets moois zien, terwijl het vooral in Amerika wordt gebruikt voor dingen die de overheid (deels) hoort op te lossen. Maar nu trekt het men door tot in de oneindigheid. Miep heeft een zoon met autisme en heeft een tablet nodig maar dan moet het wel de per se de duurste iPad zijn etc.
Was het hier in Nederland niet eerst gestart als een soort hulp bij een start up bedrijf. En dat je dan ook iets terug kreeg voor het geld wat je doneerde.
Zo van ik start een koekjes winkel ik kan alleen net niet mn toonbank betalen. Als je doneert krijg je een koekje.
Met Kickstarter.com en andere soortgelijke websites heb ik dan weer geen probleem. Maar de Amerikaanse bedelcultuur komt mijn neus uit.
Dan sta ik natuurlijk vooraan om gratis boeken te scoren, zo’n opportunist ben ik dan ook wel weer 
Ohhh ik ben nu al benieuwd 
@anon18050057 Mijn boeken staan ook op kleur, en ik heb ze op zes boeken (waarvan ik er gisteren 5 binnen heb gekregen) nog niet gelezen. Als ik een boek heb die ik niet weer wil lezen, dan geef ik hem door aan iemand anders of verkoop ik hem. Dus wat er in mijn boekenkast staat vind ik hele goede boeken of ze hebben een bepaalde herinnering.
Een crowdfunding kan heel mooi en heel goed zijn. Maar ik zie echt dingen voorbij komen als “ik moet nog €150 en dan kan ik de iPhone 12 kopen”. Of “ik wil een Dyson airwrap maar ik heb maar €200 gespaard tot nu toe”. Spaar dan nog even door. En tuurlijk is sparen heel persoonlijk, maar je kan het ook doen met een iPhone 8 en een krultang voor €20.
Ik had ooit eens een match met iemand op Tinder die een crowdfunding had voor een game computer omdat hij niet wilde werken. Ik was meteen opgedroogd
Begrijpelijk. Is gewoon stom.
Een gezin dat ik goed ken heeft structureel problemen met geld enzo. Ze hadden twee honden die kort na elkaar ziek werden (zat nog geen jaar tussen) en voor beiden hebben ze een actie opgezet om de honden in te laten slapen want die kosten konden ze niet opbrengen. Vooral sneu voor de beestjes zelf.
Maar nu zag ik laatst op Facebook dat ze een kitten hebben genomen. Vraag me af wat ze gaan doen als die medische zorg nodig heeft, weer een crowdfunding opzetten?
Mijn opa zei altijd: wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven.
Laten we hopen dat ze nu een verzekering hebben voor dat beestje.
Ik bedacht me net aan de hand van de Posts dat ik ook nog een boek-gerelateerde impopulaire mening heb, wordt hier vaak om gelyncht door vrienden en familie 
Ik lees 100x liever een e-book dan een gedrukt boek, en als er geen e-versie van is dan lees/koop ik hem niet. Hahaha
Saaaame! Heb wel mooie boeken in de kast staan maar nieuwe boeken zijn altijd e-books. Leest veel makkelijker.