En het is nog wel je vak!
Ja ik ook!! 10 ebooks om te lenen en ook 10 luisterboeken per drie weken dacht ik. En dat voor âŹ42 per jaar, storytell is er niks bij.
Maar ik lees boeken ook maar 1x en daarna zitten ze opgeslagen in mân hoofd dus heb er niks aan om ze dan inderdaad in mân huis te bewaren. Ben ook veels te lui om constant naar de bieb te gaan of te wachten tot een boek thuis geleverd wordt, gewoon lekker snel online bestellen of digitaal lenen en direct lezen
Ik vind het sowieso heel erg dat iedere gek maar een dier kan kopen op Marktplaats (!). Je weet niet waar dat beestje terecht komt. Ik vind het echt meer dan logisch dat iemand wordt gescreend alvorens je de verplichting aangaat voor een dier te zorgen. Maar goed, ik ben dan ook een intense dierenvriend en ik kan zo woest worden wanneer mensen maar dieren aanschaffen zonder er bij stil te staan wat het écht inhoudt om de verantwoordelijkheid te dragen voor een beestje met behoeften en gevoelens.
Ja maar is dat ook niet problematisch op zichzelf, dat je dan wel wil weten waar dat geld dan precies aan uitgegeven wordt en je op die manier nog een soort van controle wil houden? Wat mij betreft zit dat een beetje op het niveau van, ik geef een zwerver geld maar wel alleen als ie er een boterham van koopt en geen halve liter. Dan gaat de âgoedhartigheidâ er ook een beetje vanaf toch.
Ik vind het er super lelijk en onverzorgd uit zien als mensen kleding aan hebben die niet gestreken is. Sowieso als je echt kreukels ziet, maar ook gevouwen/gekreukte halsjes en mouwen van tshirt bijv. (Oh en dierenhaar op kleding, yikes. Maar denk dat dat misschien niet echt impopulair is)
Hoe wordt dit dan gedaan? Want papier is toch superkwetsbaar?
Ik voel me aangesprokenâ:see_no_evil:
En ja ik heb ze (bijna) allemaal gelezen, denk een stuk of 5 nog nietđ
Love mijn boekenkast 
Veel mensen vinden schoudervullingen verschrikkelijk, ik vind het fantastisch. En vind het vaak jammer als mensen een leuk vintage item ontdoen van die vulling. Embraceeeeeee die krachtige schouders.
Vind ik ook! Ik ben best dik maar ik heb van die smalle schouders waar bh-bandjes en schoudertassen zo van af glijden. Kom maar op met die powerschouders!
Kon ik dat maar, ik ben net een rugbyspeler.
Wow ik wist dit niet, maar nu ben ik wel benieuwd waarom iemand met anorexia een hulphond kan gebruiken? En is een normale hond dan niet genoeg?
Ik vind stofzuigen zo chill om te doen. Als ik zo die kruimels/troepjes door de stang hoor gaan, heb ik t gevoel meteen eer van mijn werk te hebben. En het klinkt ook zo satisfying⊠hoe meer kruimels, hoe beter. Gister heb ik het huis gestofzuigd en het was echt nodig (want tijdje geleden) dus ik had echt een lekker gevoel erbijđ
Honden kunnen stress en paniek voelen voordat jij het voelt en je met je dagritme helpen.
@Molotov Je kan altijd 114 om advies vragen. https://www.dierenbescherming.nl/contact/dier-in-nood/meld-dierenleed
En wat doet die hond dan? Gewoon knuffelen of kan die dan ook speciale dingen?
Hij kan idd naar je toe komen en je gerust stellen. In extreme gevallen kan hij voor jou hulp aan omstanders vragen. Als jij bijvoorbeeld in paniek op de grond ligt, gaat hij op zoek naar iemand die je kan helpen.
Hier zie je het beter
Wat erg! Ik zou de dierenambulance bellen en om advies vragen. Misschien gaan ze dan met haar praten? En zeker dat meisje erop aanspreken. Je gaat hond toch niet schoppen? Zal haar eens schoppen 
Wat erg. Goed als je er wat mee doet!
Inderdaad wat @Vaiana zegt, maar ook bijvoorbeeld lage bloedsuiker ruiken. Daarmee kan de hond dan het baasje (en daarmee ook mensen in de buurt) waarschuwen. Meestal heeft de persoon een combinatie van psychische aandoeningen en de hond kan dan getraind worden daar gedrag van te herkennen en te waarschuwen.
In dit artikel van RTL wordt het vanuit verschillende oogpunten besproken: