Impopulaire meningen #3

Ik ben op die dag jarig en vond het vroeger verschrikkelijk dat ik ieder jaar weer veel roze prullaria kreeg of hebbedingetjes in hartjesvorm waarmee ik niks deed. Als ik deze week pakjes krijg die ik niet kan traceren of herleiden in de PostNL app, ben ik al panisch dat het weer van die soort dingen zijn.

En op die dag google ik altijd een ex-vriendin van een vriend van mij. Zij werd een keer woedend op mij omdat haar vriend mij eerder een fijne verjaardag wenste dan iets over haar op zijn profiel postte. En dat is mij altijd bijgebleven omdat ik het lachwekkend vond. :rofl:

21 likes

Oh nee zelfs nu niet, misschien omdat we elkaar nu meer zien dan we elkaar willen zien.

@anon42392789 geweldig! In ieder geval alvast gefeliciteerd. Hoop dat dit jaar je veel prullaria bespaard blijft

1 like

Dankje. Ik heb alleen leuke dingen met de post gekregen (panterfotolijstje, een kussen en een trui etc.) (tenzij er maandag nog iets wordt afgeleverd). :wink:

6 likes

Zo mee eens. Elke andere dag van het jaar zou ik een kaartje romantischer/leuker vinden. Op 14 februari voelt het dan altijd als zo’n moetje. Gelukkig denkt mijn vriend er hetzelfde over. Dit jaar gaan we wel zo’n horeca stadswandeling doen. Maar dat is eigenlijk meer omdat we gewoon iets anders willen dan weeer een heel weekend thuis zitten.

1 like

Ik ben single, maar vond valentijn dit jaar zooo leuk! Voor het eerst dat mij single zijn ook gewoon fijner lijkt dan een relatie hebben, dus misschien dat dat ook scheelt!

Maar ik had dit jaar bedacht dat ik zelf bepaal of ik verwend wordt met valentijn, dus dat heb ik ook gedaan! Lekkere dingen besteld, gisteren croissantjes gebakken als ontbijt en zelf nog een kaart gekregen van een vriendin!

Ik heb lang geleden bedacht dat ik mijn geluk niet ga laten afhangen van mijn relatiestatus en ik ben goed bezig :muscle:

67 likes

Ik vind jouw posts over single zijn en daten zo leuk altijd!! En groot gelijk, klinkt heel goed.

4 likes

Ik haat het als mensen bij me komen eten. Of wanneer ik voor veel (>2) gasten moet koken (pre-corona dan). Vind dat ook niet gezellig.

17 likes

Ik vind het echt super irritant dat zoveel GenZ’ers / millennials met een hobby meteen een webshop / Etsy shop openen en zichzelf :dizzy: ondernemer :dizzy: noemen. Heb echt het idee dat dit typisch voor deze generatie is.

Leuk dat je creaties boven basisschool niveau uit komen maar dat betekent niet dat je je tekeningen / schilderijen / haakwerk meteen hoeft te verkopen. Haha sorry ik ben echt salty merk ik maar vanochtend zag ik de zoveelste reclame maken voor haar :dizzy: onderneming :dizzy: en het zit blijkbaar diep. Maar goed, zo lang er mensen zijn die deze meuk ook echt kopen ben ik bang dat deze trend nog wel ff doorzet.

(ben je echt talentvol en heb je goed nagedacht over je onderneming en verkoop je shit, good for you! Maar mijn ergernis gaat dus vooral over die chicks die zichzelf meteen ondernemer noemen en zichzelf veeeeeel te serieus nemen als ze 3 sjaals hebben gebreid / wat aquarellen hebben gemaakt)

57 likes

Nee zou het van mannen net zo irritant vinden. Maar op de een of andere manier zie ik zelf vooral vrouwen die dit soort webshops openen. Ben nu wel benieuwd of dat aan mij / mijn netwerk ligt of meer mensen dit opvalt!

Enige man die ik ken die laatst voor zichzelf is begonnen, is een blog + podcast over beleggen / investeren begonnen en dat vind ik ook wel van een ander caliber dan je knutselwerkjes verkopen.

Ik krijg hier op een of andere manier ook een beetje fomo van. Dan zie ik dat langs komen en denk ik shit ik zou ook wel zo zelfstandig geld willen verdienen. Lekker in je vrije tijd een beetje hobbyen en dat vermarkten.

11 likes

Hetzelfde heb ik met iemand op tiktok die zelf lipgloss maakt. Iedereen in de comments was lyrisch and support small business ~ enzo maar ik zou dat echt nooit willen kopen. Ik kan me niet voorstellen dat een zelfgemaakt oliemengsel met toegevoegde kleurstof en glitter even veilig is en fijn werkt als iets dat hygiënisch in een fabriek is gemaakt en getest is door dermatologen. Prima als je dat maakt en cadeau doet aan vrienden en familie maar zou daar nooit geld voor overhebben.

17 likes

Het zusje van mijn vriend heeft tijdje terug een etsy shop geopend voor zelfgemaakte pins en een kickstarter aangemaakt. Ze heeft 300+ eu binnen gehaald voor die pins maar geen enkele creatieve vezelf in haar lichaam en ik erger me hier al onnodig lang onnodig veel aan

12 likes

Ja, true! Toevallig weet ik dat deze gast idd al jaren bezig is met beleggen etc. Weet natuurlijk niet wat zijn vermogen is en wat je zegt is zeker waar, als het een beetje hobbymatig is, is er idd geen verschil.

Edit: oh ja groot verschil tussen beide is ook dat deze gast dus niks verkoopt, maar het dus meer een informerende / inspirerende website + podcast is. Dus eigenlijk ook wel een slechte vergelijking van mij.

@George ja ik ook! Denk dat een groot deel van mijn ergernis ook gewoon jaloezie is. Ik heb ooit een half businessplan geschreven en plannen gemaakt voor een deeltijd opleiding in een specifiek gebied maar no way dat ik mezelf ooit goed genoeg ga vinden om door te pakken. Ik zou dan alles meteen perfect willen hebben mezelf kennende ipv een beetje aanmodderen via instagram oid. En ik ben dus ook bang om dan geassocieerd te worden met die types die dus wel iedere scheet die ze laten verkopen.

3 likes

Ja zoooo irritant.
Zeker in de coronatijd dat iedereen ineens een hobby heeft, maar alleen een hobby is niet voldoende: het MOET perfect zijn gelijk?

1 like

En je MOET blijkbaar tegenwoordig ook meteen een apart Instagram account aanmaken voor je hobby.

3 likes

Als het niet op instagram staat, is het dan wel echt

4 likes

Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand die roept dat hij lekker kan koken en het héél zonde vindt om uit eten te gaan daadwerkelijk ook maar in de buurt van restaurantkwaliteit komt. Vooral als ze gaan voor een short cut/niet-authentieke versie van het gerecht. Nee, jouw kipfilet wrap met cherry tomaatjes en stukjes avocado is niet hetzelfde als goed gekruid vlees dat uren heeft lopende sudderen, op een maistortilla met goede guacamole. Foodsnobmodus uit.

25 likes

Moet je voor etsy je inschrijven bij kvk? Zouden al die chicks dan ene kvk hebben voor hun gehaakte sjaals?

Niet dat ik er verder iets tegen heb. Lof dat mensen zo creatief en ondernemend zijn. Of je het koopt is aan jou haha.

1 like

Ik ook. Mijn vriends familie eet bijvoorbeeld mega veel en ik geef liever 100 euro uit aan pizza’s/afhaal dan dat ik voor ze moet koken. Jammer dat het niet sociaal geaccepteerd is. Ik hou daarnaast ook niet van koken. Krijg er stress van. En ik wil ze ook niet entertainen wanneer mijn vriend aan het koken is. Dan is corona wel een uitkomst, omdat er nog maar 1 mag komen :flushed:

4 likes

Voor mijn werk doe ik nu een project met podcasts en bij het selecteren kwam ik ook echt shit podcasts tegen en dat je de makers zelfs voor 50 - 100 euro per uur kon inhuren want die waren direct -professionals-. En dan genoot ik van de fouten in de transcripten. :upside_down_face:

En ben ff een podcast en insta maken over spijker poepen met affiliatelinks naar Ali en shein.

6 likes