@Kusjessoldaat Die had ik een tijd terug ook gelezen.
Ik vind het fijn om te horen dat de mensen hier een stuk kritischer zijn op system zoals Magister.
@George ik denk dat de anderen al prima hebben aangegeven wat er allemaal kan met Magister en wat er daarom zo vervelend aan is. Volgens mij kunnen scholen ook zelf bepalen welke modules ze wel gebruiken en welke modules niet. Ik werk er zelf nu niet mee.
@Marquez
Het probleem is dus inderdaad dat allerlei stappen die wij handmatig moesten doen en zodoende iets van opstaken nu volledig geautomatiseerd zijn. Ik heb mbo’ers die dus op heel veel gebieden noodzakelijke kennis en vaardigheden missen.
We gebruiken nu Microsoft Teams voor de lessen + lesstof en veel jongeren raken heel gauw de weg kwijt. Dit terwijl overal de datum bij staat. Ik zet dus data in de titels, planning, opdrachten, PowerPoints, mails, privé-berichten en ben daar zeer consequent in en alsnog vinden ze het ontzettend moeilijk om bij te houden wanneer ze iets moeten inleveren. En dan maken hun mentoren roosters met inleverdata voor toetsen omdat de studenten (15 - 18) dat zelf niet kunnen. Ik vind juist dat de studenten dat zelf moeten doen. Desnoods geef je een kant-en-klare oplossing in de vorm van een Word-document. Laat ze het dan maar tijdens een mentorles invullen of zo.
Zo verandert er niks. Of denken die studenten dat ze na hun afstuderen allemaal een secretaresse of PA krijgen. Ze hebben nauwelijks een verantwoordelijkheidsgevoel en weinig skills m.b.t. plannen.