Ik slik ze gewoon per twee door, weg ermee
Die pillen zijn er voor gemaakt om door te slikken dus lijkt me sterk, als dat zo zou zijn zouden ze wel alleen kauwtabletten verkopen
Klopt ze zijn gemaakt om te slikken. Maar door de vorm en structuur krijgen veel mensen ze niet weg.
Ik krijg ze ook nooit weg, slik ze mede daarom ook bijna niet.
Werk in de zorg en mān cliĆ«nten krijgen paracetamol vaak gemalen met appelmoes (bahbah). Ook omdat paracetamol vaak een van de 1e tabletten is die ze niet meer zo wegkrijgen.
Ik krijg die ronde krengen ook nooit weg, dus koop altijd de ovale bij de Etos. No way dat ik erop ga bijten/kauwen, brrr
Je hebt ook paracetamol in een meer ovaal vorm. Die vind ik zelf veel prettiger om weg te krijgen. Dus ik bedoel niet die liquid caps (ook handig), maar een klein ovaaltje.
Haha dit kreeg ik al kind altijd. En dan de paracetamol in 4 stukjes gehakt.
Bij het ziekenhuis waar ik werk gebruiken ze vaak āgloupā ; een soort gel waar je die pil in kan stoppen zodat je het makkelijker kan doorslikken, is ook geschikt voor kinderen. Word van de naam altijd al een beetje misselijk maar ja, het beĆÆnvloedt de werking van het medicijn niet dus wel een handige uitvinding. Kan je overigens gewoon kopen bij de apotheek/online bestellen, dus mocht iemand geĆÆnteresseerd zijn haha
Ik laat de paracetamol altijd smelten in een slok water in mān mond haha, vind het ook wel okĆ© qua smaak. Al denk ik dat ik mezelf het ook gewoon heb aangeleerd omdat ik ze als kind anders niet weg kreeg.
Dat is juist andersom dacht ik, sommige pillen hebben juist zoān beschermlaag en die moet je in ƩƩn keer doorslikken omdat ze nĆet mogen smelten voordat ze opgenomen worden in je lijf. Maar misschien is dit een broodje aap haha weet ik veel?
Hahah ja ik heb geen idee.
Weet wel dat je inderdaad bepaalde pillen niet door mag bijten, maar dat is niet bij paracetamol volgens mij.
Heb in ieder geval net online de bijsluiter gelezen, staat niks over wel/niet doorbijten. Dus de volgende keer slik ik hem zo door
Die naam is idd zo nasty Haha. Maar hoor er wel altijd positieve dingen over
Nee klopt hoor, dat is niet bij paracetamol! Die mag je gewoon oplossen. Maar bijv ibuprofen dacht ik wel?
Ja volgens mij ook inderdaad, die is omhuld met zoān laagje.
Gloup is lekker! We hebben op mijn werk ooit een tube gehad ter promotie, en ik heb daar soms van gesnoept als ik even wat zoets wilde
Als er breuklijn is dan maakt het niet uit dat je erop kauwt of vermaalt zonder breuklijn mag je dit niet of het moet in de bijsluiter staan dat het wel mag.
Ja dit! Die zijn echt heel goed, had een keer buikgriep met een longontsteking en zonder die dingen was ik de dagen echt niet doorgekomen. Ik voelde helemaal niks meer.
In Duitsland hebben ze ook iets wat painkillers heet ofzo, nou die dingen werken ook als een tiet.
Gewone paracetamol heb ik echt op moeten oefenen jaren. En nu ben ik een pro en kan ik ze zelfs droog nog wel binnen werken. Maar liever ibu.
Ik vind het heerlijk om in een ijsje te bijten. Het liefst een Magnum en dan van die grote happen met mān tanden. Echt genieten.
Ik voel de pijn terwijl ik dit lees.
Maar Magnum moet je toch in bijten, door het laagje chocolade? Of zijn er mensen die de chocolade likken?