Impopulaire meningen #3

En allemaal hadden ze het ook totaal niet verwacht

3 likes

Veel geld terug krijgen van de belasting is voor mij het zelfde als de loterij winnen. Lukt toch nooit maar toch trap ik er terkens weer in.

7 likes

Ik denk een koophuis en de hypotheekrenteaftrek in 1x ontvangen ipv maandelijks. Of twee banen, dan kun je maar 1x loonheffingskorting aanzetten en krijg je een lekker bedrag terug. Of in 2020 een eerste baan na studie gevonden, dan wordt er loonheffing ingehouden alsof je het hele jaar dat inkomen hebt gehad dus dan kun je ook best veel terugkrijgen.

4 likes

Twee jaar geleden ben ik in april begonnen met werken. Toen kreeg ik ook een sloot geld terug omdat ik dan in een lagere belastingschaal terecht kwam.

Ik weet dat Blurred Lines van Robin Thicke vrouwenonvriendelijke daterape garbage is maar ik vind het wel een lekker nummer dat ik vaak opzet in de zomer

15 likes

Of uit elkaar gaan met de ouder van je kind en co-ouderschap hebben waardoor je inkomensafhankelijke combinatiekorting krijgt. Is ook bijna 2000 euro als je een reguliere baan hebt

Edit: correctie bijna 3000

Ik mocht met terugwerkende kracht stufi van voor het leenstelsel die niet omgezet was naar een gift (desbetreffende master nooit gedaan) aftrekken en dat leverde ook wel een flink bedrag op.

Nog erger wanneer mensen alleen even komen melden dat ze niet op de belastingdienst site konden inloggen. BOEIEND. Vervuil dit forum niet.

8 likes

Echt zo flauw om in een topic mensen af te zeiken die een ander topic wƩl interessant vinden.

27 likes

Gaat niet eens om de mensen in het topic. Heel Nederland vertoont dit tatta gedrag op 1 maart. Ik heb zelfs op FB iemand zien melden wat ze terug kreeg.

3 likes

Ik heb ook lang 2 banen gehad en heb ook altijd terug moeten betalen!
Het rare was dat ik het door de accountant van m“n baas heb laten checken, die had als uitkomst dat ik geld terugkreeg, ik heb het laten checken door een kennis die accountant is, die had als uitkomst dat het klopte wat de belastingdienst zei, en de accountant van m“n ouders heeft ernaar gekeken, die kreeg als uitkomst dat ik 4x het bedrag van de belastingdienst terug zou moeten betalen.
Ik heb gewoon maar 1 werkgever gezocht.

4 likes

Clubhouse is eigenlijk best leuk

1 like

Ja! Ik heb overigens nog 5 invites, als je ze wil stuur me maar een pb! Ik heb wel je 06 nr nodig…

1 like

Mocht je nog een invite over hebben dan zou ik er ook wel een willen :smiley:

Stuur dan een PB zoals ze vraagt.

25 likes

Hmm nee dat kan niet want je profiel is afgeschermd… kun je mij een pb sturen?

20 likes

heerlijk salty vandaag!

9 likes

Glitter pb dan :rage:

2 likes

Beter dan de poeder pb

Ja dit is echt het ergste. Die Molly (scarlett.o.hair) die Pantalones als voorbeeld gaf gooit daar nog eens het roodharig-zijn bovenop (wat ik nog enigszins kan begrijpen omdat mensen met rood haar zo vaak gepest worden), da’s dubbel kut.

5 likes