Impopulaire meningen #3

Haha hier dan kamp 3. Ik heb ook katten die de tuin niet uitkomen en loop dagelijks met de kat aan de lijn :joy:. Zelf vind ik katten bezitters die dit niet doen inderdaad ook asociaal, maar heb dus geen hekel aan alle katten bezitters :+1:

4 likes

Helemaal mee eens! De laatste tijd valt het mee maar hier in de buurt was eerst een kat die op grindpaden kakte (en het dus niet ging ondergraven) en over tuinkussens die nog buiten lagen plaste.
Ook als het wel ondergegraven wordt zit je er ook niet op te wachten, zeker als je net je tuin netjes hebt gemaakt.

2 likes

OJA! Vorig jaar hadden eenden een nestje in de tuin van mijn ouders gemaakt en eieren gelegd. En toen kwam een dikke rode kat de eieren eten! :neutral_face:

5 likes

Ik moet bekennen dat ik ook kamp: “een kat hoort buiten” ben. Voelt voor mij heel onnatuurlijk om zo’ n dier op te sluiten. Die hoort voor mijn gevoel juist door de weilanden te sluipen en veldmuisjes te vangen.

5 likes

Ik heb een binnen- en een beetje buitenkat. De een mag alleen met een tuigje naar buiten en de andere zit vooral in de tuin, maar is wel een muizenmoordmachine. Als de beetje buitenkat op leeftijd is, is het einde buitenkattenbestaan.

Ik vind binnenkatten niet zielig, maar mensen die hun huisdieren slecht voedsel geven, niet jaarlijks laten inenten etc.

2 likes

Vind het zo bijzonder, in de goede zin hoor, dat jij zo begaan bent met dieren en de natuur en toch voor jagen bent! Vind ik zelf ook goed maar hoor het altijd zo weinig.

2 likes

Nu we toch in het dieren thema blijven. Ik ben tegen het naar nederland halen van zwerf dieren.
Ja kei sneu al die beesten maar er zijn hier ook zat sneue dieren. Los daar t probleem op.

58 likes

Mee eens. Vraag me ook echt af of deze manier inderdaad effectief is. Het begint bijna eerder op een handel te lijken dan liefdadigheid.

8 likes

Jaa vaak worden ze ook niet goed gematcht met nieuwe eigenaren, waardoor ze na korte tijd hier in NL weer in het asiel terecht komen (omdat ze bijv gedragsproblemen hebben, tĂłch niet goed met kinderen om kunnen gaan etc). Dus zorgt ook voor nog vollere asielen hier

3 likes

Zooo mee eens! Wij hadden ook iedere dag een kat in de tuin die in mijn plantenborder of op t gras ging kakken. Hij rende ook als een idioot door mn border en dat vind ik zonde van mijn planten. Ik ben er zo zuur om dat ik niet weet van wie die kat is
want wij zitten nu met kosten voor planken/stenen om dat dier te weren.

Edit: ohja in de zomer durfde hij zich nog niet te laten zien, maar hij sliep snachts op de kussen van de tuinbank onder ons prieel. Alles vol haren.

3 likes

Het ‘probleem’ (en dan houd ik het even bij de normale pre-coronasituatie) is dat er naar verhouding meer mensen een hond willen dan die beschikbaar zijn in asiels/fokkers/(+herplaatsingwebsites). Daarnaast zijn veel honden in het asiel niet voor veel mensen geschikt (stafford-achtigen). Dus zoeken mensen elders hun heil. En dan heb ik toch liever dat ze voor een buitenlandse hond halen dan een broodfokkerhond. (Al is dit soms nu hetzelfde.) Maar het probleem is dat al die adoptieorganisaties als paddestoelen uit de grond zijn geschoten en mensen bij het adopteren denken ‘dat doe ik wel even’. Sommige organisaties spelen liever voor helden dan dat ze echt kritisch naar de hond kijken (is deze hond geschikt voor een gezin?). En dierenartsen in sommige landen sjoemelen vaker. Je zou dan eigenlijk een keurmerk moeten hebben als organisatie + een Nederlandse dierenarts die in het buitenland de honden heel streng keurt. Dan zou je minder gezeik hebben.

2 likes

Nja dat maar ook dat mensen in de landen waar die honden vandaan komen niks aan de situatie doen. Want die nederlandse dieren helden komeb ze wel ff redden.
Ze zouden daar wat meer voorlichting moeten krijgen. In veel landen kopen ze een puppy of een kitten en dan is dat beest groot en niet meer leuk en dan is het doei hondje red jezelf.

1 like

Nou dat is wel heel simpel gedacht

Het is meer dat er in veel landen enorm veel zwerfdieren zijn, die niet gecastreerd/gesteriliseerd worden en hoppa elke paar maanden 6 pups/kittens erbij. Helft sterft, andere helft wordt zelf vruchtbaar, herhaal de cirkel.

Het is niet alsof ze in Turkije gewoon allemaal hun hond op straat gooien als ze m niet leuk meer vinden

4 likes

Dat is niet simpel gedacht dat is wat ik zelf gezien heb waar ik vandaan komt. Dat is hoe het gestart is en wss nog steeds gaat. En vanuit daar zijn die dieren zich idd gaan voortplanten op straat en zo gaat het maar door.

Natuurlijk is dat niet het grootste probleem. Maar wel een onderdeel. En ik denk dat die dieren naar nederland halen het probleem niet gaat oplossen. Je moet ze daar castreren en behandelen en al die dingen.

1 like

Heb zelf katten die binnen blijven, vind het vaak zielig als katten dag en nacht buiten rond zwerven. Ook smerig dat ze in tuinen poepen.

Heb niks tegen honden en opgegroeid met honden maaar: als je een hond hebt, ruim dan ook de stront lekker op van de stoep. Dankuwel✌

8 likes

Tuurlijk heeft dat daar ook deels mee te maken. Maar hoe mensen voor een dier zorgen hangt ook deels samen met hun eigen financiële middelen/levenstandaard/culturele normen en waarden.

Mensen zijn wel gemakszuchtige wezens. Mensen houden iets ook schoner als de omgeving schoon is etc.
Maar ik zou buitenlandse adopties van honden i.i.g. nooit willen verbieden. Maar er moet vanuit Nederland gewoon toezicht zijn op de honden en de adoptieorganisaties. En vaak kan je je geld erop inzetten wanneer het fout gaat.

Gezinnen met hele jonge kinderen die opeens een hondje willen nemen, terwijl soms de vrouw zelfs nog zwanger is van nog een kind. Alleenstaanden die eigenlijk te vaak weg en te druk zijn etc om voor een hond te kunnen zorgen. Geen cursussen volgen en/of geregeld afspreken met mensen die ook zo’n soort hond hebben.

4 likes

Pizza’s met een bruine bodem van volkoren etc. zijn niet te vreten.

8 likes

Dit vooral. Mn irritaties komen van mn buurvrouw. Die dus die honden laat overkomen en dan met zn 10en hier in een normaal rijtjes huis laat. En ze nooit uitlaat. En veel van die honden blijven daar maar in dat huis hangen omdat ze vaak terug komen " Ja hond blaft/ is bang / nog meer smoesjes"

(Als iemand weet hoe ik er voor zorg dat zij die honden niet meer mag hebben pb me want heb al vanalles geprobeert haha. Mevrouw heeft een handje van iemand overbluffen en extreem zielig gaan doen. )

1 like

Hahahh denk t woon daar nie :joy:

10 is ook belachelijk.

Veel van die honden (vooral die al enkele jaren oud zijn) hebben verlatingsangst en veel mensen hebben niet de tijd en geduld om dat aan te pakken. Of willen (iig in het begin) niet beginnen aan een bench etc want dat vinden ze sieluggggggg voor de hond, terwijl sommige honden het juist fijn vinden om zo’n eigen plek te hebben.

En ik zou het niet eens aandurven om ooit een hond te nemen. :’) Ik vind dat een te grote verantwoordelijkheid. :stuck_out_tongue:

3 likes