Ik krijg vooral een keer een zenuwinzinking van alle mensen die hier met hun paard voorbijkachelen en elke week de HELE weg vol ligt met paardenstront, want die beesten kakken niet in 1 keer maar maken er een soort eindeloos slakkenspoor van.
Er wordt van elkaar verwacht dat je hondendrollen opruimt, maar die paardenstront kan je gewoon lekker laten liggen?
Nou…hebben we all die dieren weer gehad, verdwijnen zullen ze nooit dus enige optie is: deal with it.
Wij wonen sinds we verhuisd zijn echt in een kattenbuurt volgens mij. Deze grijze kat komt iedere dag even buurten in de tuin.
Verder ben ik me doodgeschrokken laatst, want het was vrij donker in huis en ik zag een andere kat zo naar binnen kijken, vlak voor het raam. Had ik even niet op gerekend.
Oh en weer een andere loopt de hele buurt door en miauwt dan tussendoor heel vrolijk haha.
Ik kan nog wel even doorgaan… Impopulaire mening (dat ze in je tuin schijten is wat minder), maar ik vind het zelf eigenlijk wel gezellig.
Paardenmest is niet “schadelijk” voor de grond. Is prima bemesting, daarom mag je het denk ik laten liggen? Plus dat het is niet te doen om het op te ruimen, maar kan me voorstellen dat het vervelend is als het op de weg ligt.
Naja, wat heet ‘niet te doen’. Je regelt het maar als je zo nodig met je paard door het dorp wilt rijden denk ik dan
Je kunt prima een rugzak met blik en veger meenemen, toch?
Deels mee eens. Als je nou een zwerfbeestje tegenkomt om vakantie ofzo en jullie gelijk zo’n sterke band hebben dat je er alles aan wil doen om samen te blijven met het diertje, vaccinaties en de hele mikmak regelt, you do you.
Maar er lijkt inmiddels een hele online industrie omheen te ontstaan met kopers die denken zo de wereld te verbeteren. Je verbetert de wereld niet, je hebt een kat in je online winkelmandje gestopt en afgerekend. Het enige verschil met je Mango-jurkje dat je tevens uit Spanje laat komen, is dat je jurk makkelijker geruild kan worden als het niet blijkt te bevallen. Oh en je jurk voelt er niet zoveel van als hij niet genoeg aandacht krijgt omdat hij toch niet helemaal overeenkomt met het beeld dat je in je hoofd had.
Hoe kom je trouwens te weten of iemand zijn dier uit het buitenland heeft ‘gered’? Ze vertellen het je. Het liefst nog in het eerste kwartier bij kennismaking.
Kan me best voorstellen dat mensen dit denken maar die beesten schooien dan gewoon toch
Ik denk al dat ik een band heb met alle vogeltjes in de tuin, maar die komen hier inderdaad echt alleen voer halen.
Mensen projecteren graag hun eigen gevoelens op een dier. Misschien denkt mijn asielkat wel de hele dag 'Helvegen, wanneer zijn de scholen weer fulltime open, dan ben je eindelijk vaker opgedonderd.".
Hahah true. Maar in dat geval heb je het beestje tenminste nog zelf geaaid en (dus inderdaad vaak) gevoerd voor je de beslissing nam hem in huis te nemen. En doe je zelf de moeite het beestje de grens over te krijgen en in te enten etc.
De meeste mensen die ik ken die een beestje uit het buitenland hebben, hebben gewoon online geshopt. Lekker makkelijk. Maar lopen vervolgens rond met een air alsof ze hoogst persoonlijk het zwerfdierenprobleem van een ander land hebben opgelost
Ik heb dit laatst ook al eens gezegd, maar zo makkelijk is het natuurlijk niet. Je moet dan ook van je paard af, je paard vasthouden terwijl je het opruimt en maar hopen dat ie er niet van schrikt of laten staan en maar hopen dat ie stil blijft staan?
En even als disclaimer hoor: ik snap het wel en o.a. om deze reden rijd ik met mijn paard in de binnen- of buitenbak of op ruiterpaden ipv op straat. Maar zo makkelijk van “neem een veger en blik mee” is het niet.
Ik vind paardenpoep ook lang niet zo vies als hondenpoep. Van dat laatste ga ik echt over m’n nek als ik het alleen al zie, het stinkt ook zo, gadverdamme. Paardenpoep niet.
Vrienden van mij hebben zo’n zwerfhondje uit Roemenië en het is zo’n onbeest. Al-tijd blaffen, zo angstig, zo waaks. Echt zielig. Ze hebben er ook spijt van hoewel ze er alles aan hebben gedaan qua thuisblijven, trainingen, cursussen en opvoeding heeft het niet zo uitgepakt als ze hadden gehoopt.
Ach zo lang de hele straat er niet onder ligt vind ik het ook echt gezeik om niks hoor. Als je paardenstront ziet liggen kun je er toch gewoon omheen lopen?
Ik was eigenlijk sarcastisch. Al is “niet makkelijk” al heel iets anders dan “onmogelijk”.
Hahaha wat was je beeld? Benieuwd wel. Maar ja ik ben o.a. wel een paardenmeisje denk ik
Ja dat kan! Moet je wel het paard ervoor hebben, sommige paarden worden er gek van haha
@Lula haha nee dat had ik inderdaad al verwacht 🥲😂
Ik gok de meeste.
Ik vind paardenmest trouwens wel echt lekker ruiken weet niet of dat echt een onpopulaire mening is.
@Mila wel lekker warm op je rug op een koude dag!
Beter nog, rugzak op mn buik met de klep open!