Als ex barista kan ik zeggen dat het niet echt een impopulaire mening is, werd echt vaak besteld. Voor mij vooral mijn fav om te maken, lekker snel
Ik weet niet waar je barista was maar in mijn hoofd is het starbucks en ik dacht altijd dat de enige zwarte koffie optie daar sowieso americano is. Maar ik ben er ook in geen 400 jaar meer geweest ofzo
Ik heb nog nooit van Americano gehoord maar het schijnt volgens Google op filterkoffie te lijken. Verschilt het qua smaak veel van een gewone zwarte koffie?
Jaa! Americano zijn espresso shots aangevuld met water, dus wel heel anders!
En bij Starbucks hebben ze ook gewoon drip coffee!
Ja Starbucks haha. Ze hebben filterkoffie en Americano. Werd alle twee wel veel besteld eigenlijk.
ik haal altijd filterkoffie bij starbucks want die vind ik net wat lekkerder, maar soms is die er niet en dan neem ik americano (laatst maakte ze m extra sterk toen filter er niet was, dat was ook wel prima). en verder is dat ook mijn go-to variant als er geen filterkoffie is. Vraag me nu ik dit typ af of er een verschil is met lungo en wat dat ook weer is… Anyhow ik wil mn koffie gewoon zwart en espresso is lekker maar ik wil iets wat bij voorkeur niet in 2 slokken op is
Lungo is meer water door de koffie laten lopen (waardoor je relatief meer bitters uit het laatste stuk extractie krijgt), americano is een espresso (met dus een meer gebalanceerde extractie) waar je water los bij doet.
ik denk dat ik ook impopulair is maar dat er wel twee kampen bestaan.
Ik vind kattenbezitters zo asociaal, om die kat door de hele buurt te laten lopen. De kat van de buren zit altijd in onze tuin, op ons pad, in onze dakgoot. Soms laat hij dode vogels achter op ons gras en ik hou helemaaaal niet van katten.
waarom is het geaccpteerd dat dat zo is. ik laat mijn kind toch ook niet in de tuin van de buren spelen
hou je kat gewoon bij
En bij ons komen ze poepen. Wij zijn de enige met een groene tuin in de buurt en dat vinden katten heel leuk.
Hahahaha ben jij mijn moeder?
Ja en honden moeten altijd aan de lijn lopen, maar katten niet
Haha hier dan kamp 3. Ik heb ook katten die de tuin niet uitkomen en loop dagelijks met de kat aan de lijn . Zelf vind ik katten bezitters die dit niet doen inderdaad ook asociaal, maar heb dus geen hekel aan alle katten bezitters
Helemaal mee eens! De laatste tijd valt het mee maar hier in de buurt was eerst een kat die op grindpaden kakte (en het dus niet ging ondergraven) en over tuinkussens die nog buiten lagen plaste.
Ook als het wel ondergegraven wordt zit je er ook niet op te wachten, zeker als je net je tuin netjes hebt gemaakt.
OJA! Vorig jaar hadden eenden een nestje in de tuin van mijn ouders gemaakt en eieren gelegd. En toen kwam een dikke rode kat de eieren eten!
Ik moet bekennen dat ik ook kamp: “een kat hoort buiten” ben. Voelt voor mij heel onnatuurlijk om zo’ n dier op te sluiten. Die hoort voor mijn gevoel juist door de weilanden te sluipen en veldmuisjes te vangen.
Ik heb een binnen- en een beetje buitenkat. De een mag alleen met een tuigje naar buiten en de andere zit vooral in de tuin, maar is wel een muizenmoordmachine. Als de beetje buitenkat op leeftijd is, is het einde buitenkattenbestaan.
Ik vind binnenkatten niet zielig, maar mensen die hun huisdieren slecht voedsel geven, niet jaarlijks laten inenten etc.
Vind het zo bijzonder, in de goede zin hoor, dat jij zo begaan bent met dieren en de natuur en toch voor jagen bent! Vind ik zelf ook goed maar hoor het altijd zo weinig.
Nu we toch in het dieren thema blijven. Ik ben tegen het naar nederland halen van zwerf dieren.
Ja kei sneu al die beesten maar er zijn hier ook zat sneue dieren. Los daar t probleem op.
Mee eens. Vraag me ook echt af of deze manier inderdaad effectief is. Het begint bijna eerder op een handel te lijken dan liefdadigheid.
Jaa vaak worden ze ook niet goed gematcht met nieuwe eigenaren, waardoor ze na korte tijd hier in NL weer in het asiel terecht komen (omdat ze bijv gedragsproblemen hebben, tóch niet goed met kinderen om kunnen gaan etc). Dus zorgt ook voor nog vollere asielen hier