Hahaha nee NU moeten er inderdaad wel huizen bij want je kan mensen niet schrappen inderdaad haha. Maar hoe lang kun je daarmee doorgaan? Het zou toch een signaal moeten zijn dat er dus nu te veel mensen zijn voor de ruimte die we hebben. Meer huizen bouwen is symptoombestrijding van het grotere probleem.
@Eddie ik denk dat we wel degelijk met te veel mensen zijn. Jouw toon insinueert dat ik roep âer mag niemand meer bij van buiten Nederlandâ. Wat totaal het geval niet is.
In 1970 riep Juliana al âNederland is volâ. Nou ophef alom. Toen zaten we op iets van tien miljoen inwoners zaten. Inmiddels gaan we voorbij de 17 miljoen, groeien we rustig door maar hoor je er niemand meer over. Er is een probleem van te veel uitstoot, natuur verdwijnt heel rap omdat er simpelweg meer infrastructuur gebouwd moet worden, steden ontploffen, ook de dorpen om steden heen worden steeds voller. Zodra er iets gebouwd moet worden gaat iedereen in protest, omdat âniet op ons laatste stukje groenâ terwijl als er niets gebouwd wordt ook iedereen in protest gaat want âwij kunnen nergens wonenâ.
Daar worden telkens oplossingen voor gezocht, terwijl ik denk dat een âte veel aan mensenâ voor al die dingen ten grondslag ligt. En het klopt ook wel dat dit ook ligt aan de hogere eisen die inwoners stellen naar woningen, naar energiebronnen en dat onze ecologische voetafdruk steeds groter wordt. Maar een hele hoop minder mensen in Nederland zou toch alles een stuk makkelijker maken.
@Lemongrab ben ik met je eens hoor. Maar mijn vraag is dus af en toe een beetje hoe lang ga je daarmee weg komen. Je kan tot in de eeuwigheid symptoombestrijding doen maar er zit toch ERGENS een grens aan?? Je KUNT niet blijven groeien groeien groeien, al gaan we van de wind leven.
Een kind beleid is inderdaad misschien te ver maar er zou geëxperimenteerd kunnen worden met bepaalde regelingen die het veel aantrekkelijker maken om minder kinderen te nemen, bijvoorbeeld.