Maar hoe kan je wel een huurhuis betalen dan? Of is het sociale huur en stond je al je hele leven op de wachtlijst?
Heb nu ook een koophuis met mijn partner. Maar echt vind het ook zoveel gedoe, ben echt heel blij dat hij initiatief neemt in dingen opknappen en bv beginnend houtrot in kozijnen tijdig signaleert. Hebben ook een vrij oud huis omdat we geen nieuwbouw konden betalen . Mochten we ooit uit elkaar gaan ga ik ook huren.
Ja sociale huur en had urgentie gekregen. Maar ik woon wel in een buurt waar je binnen een jaar een huurhuisje kan krijgen hoor
Dat klopt wel maar we zitten inmiddels hoger dan voor de crisis dacht ik toch? Nu gaan in amsterdam 2-kamerwoningen voor 450.000
Maar welk punt wil je nu maken? Ik benoem zelf al het voordeel van lagere lasten met kopen.
Het is ook maar net waar je woont, mijn particuliere huurappartement was goedkoper dan de hypotheek die ik nu heb en ik woon in een middelgrote stad in Noord-Holland.
â Hoekstra wil de woningmarkt helpen met 1 miljoen extra huizen in de komende tien jaar. Prima plan, zegt Ploumen, maar de PvdA-leider neemt aanstoot aan het gebruik van het woord âwoningmarktâ. âWonen is geen markt. Het is geen verdienmodel. Het is een rechtâ, zegt ze.â
Ja eigenlijk wel. Stom eigenlijk dat ik t nooit doe!
Ik vind een fiat 500 echt het blond servies onder de autoâs.
Dit verklaart veel over mij.
Ja, maar als je nu een huis koopt is de kans groot dat dat over 15 jaar voor jou ook zo is. Ik geloofde mn ouders ook nooit toen ze dit zeiden, 15 jaar geleden, maar het is dus wel zo. En ik heb het nu nog niet eens over overwaarde ofzo. Iedereen betaald een deel af tegenwoordig, dus iedereen komt hier ooit op uit.
Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Dit is echt confirmation bias. Tuurlijk kan het vaak uit, maar het kan echt vies tegenvallen.
Dit is denk ik ook een impopulaire mening maar ik word echt moe van die koop/huurdiscussie elke week
Ik heb je misschien niet helemaal begrepen dan, ik begreep dat je het nut van kopen niet in zag, dat probeerde ik uit te leggen.
Ik zei ook dat de kans groot was. Ik zei niet dat het zeker was.
Ik vind het gewoon heel kwalijk om te doen alsof dit een soort natuurwet is.
Ik word sowieso agressief van iedereen die roept: ja maar je kunt echt nog wel een huis kopen hoor!!!
Het antwoord is: Nee
Ik kan misschien wel net een parkeerplaats kopen!!!
Heb geen (plannen om een) auto (te kopen) verder maar ja.
Misschien kan je ooit wel een camper kopen, heb je grond én een huis op wielen!
Puik plan! De wereld is mijn achtertuin, free as a bird! <3