Impopulaire meningen #3

Zo mee eens. N.a.v. deze post wil ik ook even mijn gal spuien. Wij hebben denk ik wel een stuk of 6 buurtkatten die onze voor- en achtertuin komen bevuilen. De 2 katten van de buren zitten hier echter het meest en gedragen zich alsof onze tuin van hun is. Ze poepen in de (moes)tuin, graven jonge planten uit die we er net in hebben gezet, piesen overal tegen aan om de boel te markeren (ook tegen de achter en voordeur), kotsen op het gras en late dode muizen en vogels achter. Ze klimmen gewoon vrolijk over de schutting die we hebben geplaatst. Daarnaast kun je in de zomer amper een raam openzetten omdat ze ook naar binnen springen en je kunt niks buiten laten staan omdat ze er dan tegenaan piesen. Toen ik nog geen eigen huis en tuin had was ik altijd een kattenfan en ik snapte mijn vader nooit dat hij altijd mopperde over katten, maar volgens mij ben ik nu met mijn vader geworden :sweat_smile:.

Maar gezien de reacties is dit waarschijnlijk dus niet zo’n impopulaire mening.

7 likes

Heb je de buren hier weleens op aangesproken? Zou hier ook helemaal gek van worden zeg.

Dit is zó irritant, ik heb binnenkatten maar de kat van mijn buren gaat in mijn tuin (voor het raam ook serieus terwijl ie mijn katten aankijkt) zitten kakken. Hallo tyf op met je schijt. Zou het soms gewoon over de schutting terug willen gooien.

4 likes

Nee nog niet. Vind het lastig en ik neig er wel naar, maar het zijn dus niet alleen hun katten. Mijn vriend zegt dat het geen nut heeft omdat de enige optie dan zou zijn katten binnenhouden en dat gaan ze toch niet doen.

Nee dat is waar. Je hebt van die apparaatjes die katten wegjagen, maar volgens mij maken die best wel wat herrie.

Dit heb ik al eens geprobeerd haha. Eentje geraakt maar die kwam vervolgens gewoon weer. Verder is het wel lastig timen om ze te rakenšŸ˜…

2 likes

Die dingen zijn afschuwelijk! :scream: Maar snap dat je niet houdt van kattenpoep, maar dat geluid… echt dat die dingen mogen

4 likes

Die heeft mijn vader dus ook maar dat vind ik gewoon echt zeer doen aan je oren! Lastig dit. Verder heb ik al koffiedik strooien en antikatten spray geprobeerd maar ze zijn vrij hardnekkig

1 like

Misschien werkt het wel. Houden de buren alle katten binnen zodat het geluid stopt haha.

2 likes

misogyn

5 likes

Fleabag vind ik geen bal aan (Prime). Ik begrijp niet wat er leuk aan is.

6 likes

Als huurhuizen niet zo duur waren geweest had ik nooit een koopwoning gehoeven. Ik vind het chill dat dingen voor me geregeld worden als iets kapot is, ik makkelijk weg kan, en dat ik niet zelf mijn keuken kan kiezen boeit me weinig. Ik wil alleen maar kopen omdat mijn maandlasten dan lager worden. Dat mijn huis mijn bezit wordt vind ik helemaal niet zo interessant.

43 likes

Staat nog wel op mijn to watch lijstje. Zoveel lyrische reacties gezien erover dat ik het daarom ook niet aandurf omdat ik vrees teleurgesteld te worden haha.

Zooooo mee eens! Ik vind het zo fijn dat ik voor alle mankementen eventjes de receptie/conciĆ«rge/hulplijn kan bellen… en dan wordt het opgelost. Zodra ik een koopwoning heb, moet ik dat allemaal zelf regelen 🄲

3 likes

Iets op de schutting plaatsen waar ze niet overheen kunnen? Zou dat misschien helpen? Wel iets diervriendelijks, geen spiesen ofzo :no_mouth:

1 like

Nou ik moet je bekennen dat spiesen wel eens door mijn gedachten zijn gegaan :joy:. Ga wel eens googelen want weet niet zo goed wat je dan op de schutting zou kunnen plaatsen

1 like

Een stuk net oid? Volgens mij heb je ook soort rubberen puntjes, heb ik ooit ergens online gezien

2 likes

Als je zoekt op afweerpinnen katten, dan kom je wel wat tegen. Dat zijn geen spiesen (gelukkig), maar zo komen ze er niet overheen.

2 likes

HĆ© dat lijkt me wel handig, thanks. Even voor de duidelijkheid, ik zou niet echt spiesen plaatsen hoor :sweat_smile:

2 likes

@anon50301661 @desecretaris

Hahhah ik moet hardop lachen om de situaties die jullie beschrijven :joy:

Oops sorry bedoel deze: :skull:

5 likes