Impopulaire meningen #3

Het is ook maar net waar je woont, mijn particuliere huurappartement was goedkoper dan de hypotheek die ik nu heb en ik woon in een middelgrote stad in Noord-Holland.

1 like

‘ Hoekstra wil de woningmarkt helpen met 1 miljoen extra huizen in de komende tien jaar. Prima plan, zegt Ploumen, maar de PvdA-leider neemt aanstoot aan het gebruik van het woord ‘woningmarkt’. „Wonen is geen markt. Het is geen verdienmodel. Het is een recht”, zegt ze.’

26 likes

Ja eigenlijk wel. Stom eigenlijk dat ik t nooit doe!

Ik vind een fiat 500 echt het blond servies onder de auto’s.

86 likes

Dit verklaart veel over mij.

5 likes

Ja, maar als je nu een huis koopt is de kans groot dat dat over 15 jaar voor jou ook zo is. Ik geloofde mn ouders ook nooit toen ze dit zeiden, 15 jaar geleden, maar het is dus wel zo. En ik heb het nu nog niet eens over overwaarde ofzo. Iedereen betaald een deel af tegenwoordig, dus iedereen komt hier ooit op uit.

2 likes

Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Dit is echt confirmation bias. Tuurlijk kan het vaak uit, maar het kan echt vies tegenvallen.

12 likes

Dit is denk ik ook een impopulaire mening maar ik word echt moe van die koop/huurdiscussie elke week

71 likes

Ik heb je misschien niet helemaal begrepen dan, ik begreep dat je het nut van kopen niet in zag, dat probeerde ik uit te leggen.

Ik zei ook dat de kans groot was. Ik zei niet dat het zeker was.

Ik vind het gewoon heel kwalijk om te doen alsof dit een soort natuurwet is.

6 likes

Ik word sowieso agressief van iedereen die roept: ja maar je kunt echt nog wel een huis kopen hoor!!!

Het antwoord is: Nee

38 likes

Ik kan misschien wel net een parkeerplaats kopen!!!

Heb geen (plannen om een) auto (te kopen) verder maar ja.

9 likes

Misschien kan je ooit wel een camper kopen, heb je grond én een huis op wielen!

2 likes

Puik plan! De wereld is mijn achtertuin, free as a bird! <3

4 likes

Het is in mijn omgeving een impopulaire mening dat ik het belachelijk vind dat ik als dertiger geen woonruimte kan vinden in de vorm van een studio of mini-appartementje.

Nee, ik moet heb te veel noten op zang en moet maar genoegen nemen met een studentenhuis. Of verhuizen naar Noord-Nederland zoals een man tegen mij zei. Dat woongenot en je psychologische gesteldheid echt wel hand in hand gaan, zeker met een stressvolle baan hebben ze geen boodschap aan. :upside_down_face:

7 likes

Het is de enige leuke auto die er bestaat

1 like

Ik snap deze beredenering niet helemaal, je moet toch uiteindelijk die hypotheek gewoon aflossen en dat geld dus hoe dan ook opzij zetten? Of ga je er vanuit dat je aan het einde van de looptijd sowieso wel 50K ergens op de bank hebt staan?

Je kunt dan een nieuwe hypotheek nemen over dat restbedrag, en die is dan maar €150 ofzo.

1 like

Misschien moet je dan nogmaals mn reactie lezen want je legt me weer woorden in de mond. Je leest wat je graag wilt horen en niet wat ik zeg. Ik zeg dat de kans groot is. Ik zeg niet dat het zeker is. De kans dat ik vanavond een ongeluk krijg is klein. Maar kan ik niet 100% uitsluiten. Dezelfde natuurwet.

@monkeyslut dat weet ik, konden wij de eerste jaren ook niet. En wat @anon50301661 zegt, in de tijd dat ik hem kocht waren huizen ook niet goedkoop, de eerste 5 jaar hebben we het echt heel zuinig aan moeten doen. Dat was echt niet altijd leuk, maar daar pluk ik nu qel de vruchten van.

@Dombo aan het einde van mijn aflosvrije hypotheek heb ik nog “maar” iets minder dan 35.000 open staan, maar een woning die (op dit moment) 165.000 waard is. Dus dat los je op door voor die resthypotheek een nieuwe hypotheek af te sluiten. Sowieso hebben we ook een levensverzekering, als een van ons komt te overlijden wordt de hypotheek daarmee betaald.

Edit: wat @anon18050057 zegt dus