haha dit vind ik zo accuraat ook al had ik hier nooit over nagedacht, nu ik dit lees denk ik: JA!
Oke laatste wat ik hier over ga zeggen, maar tussen 2000 en 2008 was het ook holladiee koop allemaal een huis het wordt allemaal meer waard, leen zoveel als je kunt, ooit verkoop je het voor de hoofdprijs. Allemaal leuk en aardig die constructies en hoge leningen van toen, maar in 2008 hebben mijn ouders echt bijna hun huis met verlies moeten verkopen. Het gaat niet altijd om je aankoopbedrag en verkoopbedrag, maar ook of je inderdaad al die tijd je hypotheek nog kunt betalen en ondertussen ook binnen een maand 8K neer moet kunnen leggen voor een nieuw dak omdat het anders echt verrot is. Shit happens en vaak allemaal in een keer. Tuurlijk gaat het vaak gewoon goed en maak je onder de streep winst. Maar het ophemelen van een koophuis voor jan en alleman is gewoon onverstandig. Wat nou als na je rentevrije periode de rente weer 4-5% wordt? Kan je die maximale hypotheek dan nog betalen?
Ugh sorry maar dit kan je beter niet zeggen. Kom op, weet niet hoe oud je bent maar geen 50 toch? Je zegt dat jullie 15 jaar geleden jullie huis kochten, nou we hebben het nu ook over mensen die om en nabij 30-35 zelfs 40 zijn en lang niet dat koophuis aan hun horizon zien, óók niet met zuinig leven. Want dat doen we al.
Tuurlijk hoef je niet bij elke post honderd disclaimers over je voorrecht te zetten maar laat zulke uitspraken dan gewoon achterwege.
Krijg hier een beetje “als jullie gewoon wat minder avocado’s eten en koffie halen dan had je al lang een huis kunnen betalen” vibes van.
Ik vind dat er iets mis is met mensen die crystal clear drinken.
Er zit daar zo’n rare weeïg zoete smaak aan dat ik me na een glas niet zoals bij Water
Gehydrateerd voel, maar juist erger dan ervoor. Geldt voor elke smaak, echt heel ranzig.
Denk overigens ook dat er iets mis is met mensen die pickwick (green)icetea lusten, dat is echt verdunde dreft.
Als ik die pakken in een koelkast zie staan dan vrees ik voor de maaltijd die volgt, dat kan nooit veel soeps zijn.
Dit voel ik inderdaad. Ik huur, omdat er (de komende jaren in ieder geval) geen andere keuze is voor mij. Het helpt dan wel om hier alle voors te lezen van huren. Daardoor voel ik mij minder verdrietig dat ik huur terwijl bijna iedereen om mij heen aan het kopen is. En ik besef vaak helemaal niet dat kopen echt niet altijd voordeliger is, terwijl dat idee dus wel opgelegd wordt door iedereen om je heen. Je moet kopen!!!
Best verfrissend om hier andere geluiden te horen, want het voelt nu vaak alsof ik faal omdat ik niet kan kopen.
En het kan ook gewoon een keuze van flexibiliteit zijn he? Wij willen misschien nog een (paar) jaar in het buitenland gaan wonen, dus tot die tijd huren we gewoon lekker en kunnen we binnen een maand ons boeltje pakken en vertrekken! Vind het heerlijk hoor, huren
Waarom gaat het nou alsnog over huren en kopen 🤌🏼🤌🏼🤌🏼
Ja echt hè. Word er helemaal gek van.
Vooral als forummers hun boomer VVD ouders gaan napraten met hun ‘kennis’ over kopen. Ga daar lekker in een designated topic over praten.
Anyway, eens. Crystal Clear is echt ranzig en ik judge mensen die dit drinken.
Bij welk drankje verkrijgbaar bij de supermarkt krijg je vertrouwen in de maaltijd die gaat volgen?
@Juuldie nee please niet een topic met wanhopige mensen komen vervuilen met VVD kennis
Zullen we dan voor alle discussies hier een apart topic openen. Of alleen als jij je er aan irriteert.
Knap trouwens dat mensen die me niet kennen precies weten hoe ik mn huis gekocht heb (nee, niet even met een simpele torenhoge hypotheek) en denken te weten dat ik anderen napraat (zo niet waar, ik ben toevallig deze week bij de hypotheker geweest).
Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet, kopen of huren, ik heb alleen maar aangegeven wat de in mijn ogen grote voordelen zijn van kopen.
Crystal clear is ook een soort van dikkig water ofzo. Plus ik vergeet altijd hoe het heet dus dan heb ik het steeds over clearasil…
Maar huren heeft toch zeker voordelen! Als jij een probleem aan/op/onder je huis hebt, kan je de woningbouw oid benaderen. Je hoeft geen geld te sparen om elke zoveel jaar je huis te moeten verven, een nieuwe cv ketel hoef je niet te betalen, ik zie (voor mezelf) alleen maar voordeel!
Niks mis met tonic of bitterlemon, als je dan geen alcohol drinkt, kan je iig een volwassen drankje drinken met een stevigere smaak dan icetea.
En gingerbeer (maar dan wel van bundaberg liefst) vind ik ook respectabel.
Heb geen hekel aan Coca Cola, sprite. De standaard dingen.
Nou ik denk dat er genoeg animo is voor een huur en kopen topic.
En voor een tanden topic. Ook zon saai onderwerp dat altijd ergens random terug komt.
Er is gewoon een huizentopic!
Daar zitten mensen die willen spuien over de huidige situatie en deze boomer meningen niet weten te waarderen.
Ja en hier zitten allemaal mensen die überhaupt geen interesse hebben in de woon carrière van anderen, boomer of niet.
^ dit is een populaire mening
Never forget dat een oude vriend van mij crystal clear direct uit het pak ging drinken en de hele oudjaarsavond boven de wc hing. Later het pak leeggegoten en toen bleek dat er van die dikke witte schimmeldraden in zaten. Maarja, wel eigen schuld want hij had die shit gewoon niet moeten drinken.
Helemaal niet. Als je die cheapo Lidl Crystal Clear drinkt wel, maar de echte niet.
Die cactus Crystal Clear is heerlijk dus allemaal: