Of je hangslot vast houden tijdens het fietsen.
Ik voel mij eerlijk gezegd nooit bang s avonds op straat? Ik loop/fiets gerust dan alleen midden in de nacht.
Ik zie mensen dit altijd zeggen en dan denk ik: dat je niet bang bent, betekent niet dat je niks kan overkomen. Nou ja, weet verder niet wat ik ermee wil zeggen. Dat een beetje oplettendheid sowieso geen kwaad kan, denk ik.
Ik ben ook niet bang (meer), ben vorig jaar begonnen met avondwandelingen in de zomer en toen t langzaam steeds eerder licht werd bleef de behoefte om savonds te wandelen, maar ik vond het eng (woon behoorlijk afgelegen en ik had echt t gevoel alsof er achter elke boom een moordenaar stond), maar door t te blijven doen heb ik er geen last meer van. Betekent wel dat als er wel een keer een engerd tevoorschijn komt ik totaal niet voorbereid ben.
Ja dit is wel echt waar. Alert blijven is belangrijk.
Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook nooit bang voel en die dingen ook nooit doe. Ik fiets snachts ook gewoon door een donker park.
Heel fijn voor mij, want angst hebben is niet leuk, maar het is helaas wel zo dat we als vrouwen wel gewoon wat te frezen hebben en heel logisch dat de meeste vrouwen wel deze maatregelen moeten nemen
Ja zag het idd ook allemaal voorbij komen. Weiger ook om dit te doen. Misschien dom hoor, maar ik weiger echt om mij angst aan te laten jagen
Maar er kan je altijd wat overkomen toch? Alert zijn kan nooit kwaad, maar veel dingen gebeuren ook gewoon overdag in drukke gebieden. En dat hoeven dan niet eens dingen gericht op vrouwen te zijn
Nee maar statistisch gezien is Savonds gevaarlijker, net als bepaalde wijken, plekken die je slecht kent en plaatsen met weinig mensen of weinig licht.
Tuurlijk kan je altijd slachtoffer worden van iemand met slechte plannen, maar ik wil iig niet een gelegenheidsovertreder het heel makkelijk maken. Heb ik het niet over aanranding per se, maar beroving en dat soort dingen.
Geloof in zeker overkomen, doelgericht lopen, niet waardevolle dingen showen, nooit overkomen of je verdwaald bent, je instinct volgen als het niet goed voelt en als ik het niet vetrouw zet ik vaak mn muziek af terwijl ik mn koptelefoon ophou.
Zou mezelf niet snel wapenen met sleutels of nepbellen of locatie delen, maar maak mezelf zo iig niet een enorm duidelijk doel.
Ik bedoel het trouwens echt niet dat anderen zich aanstellen ofzo. Ik vraag mij namelijk juist altijd af of ik juist degene ben die raar is omdat ik nooit bang ben s avonds op straat. Ik fiets gerust op verlaten weggetjes om 3 uur in de nacht, ik loop alleen door de stad etc. En krijg dan achteraf altijd opmerkingen van mensen om mij heen dat ik dit niet moet doen enzo. Ben misschien soms ook wel te naĂŻef daarin?
Ik vraag mn vriendinnen altijd of ze willen appen als ze thuis zijn, of live locatie delen. Heb gewoon teveel ervaringen gehad die heel anders hadden kunnen aflopen. Better safe than sorry
Ik wilde vragen of je misschien in een relatief veilig gebied woont, maar blijkbaar niet per se als je van anderen wel commentaar krijgt op dat je alleen ergens reist
Ik vind het altijd vet kut om te horen als mensen zo ânuchterâ/âstoerâ zeggen nooit bang te zijn of zich er nooit mee bezighouden. Kan het echt niet goed hebben als dat van vrouwen komt. Fijn voor jullie als jullie het zo ervaren, echt waar, maar het voelt ook alsof je ontkent dat deze dingen gewoon echt spelen en een groot probleem zijn. Iedereen zou zich hier boos om moeten maken imo en niet denken âach diegene was vast een makkelijk doelwit, als je je zeker opstelt en niet bang bent gebeurt het je nietâ. Dat is kut van mannen, maar van vrouwen ook, je weet beter.
Ja, er âkan altijd wat gebeurenâ, ik kan een geschept worden door een auto, ik kan worden overvallen, ik kan in de vuurlinie van een schietpartij terechtkomen. Maar waar we bang voor zijn en waar we ons zo boos over maken zijn dingen die ons kunnen worden aangedaan puur omdat we vrouw zijn.
Vind het echt kut als daar lichtvoetig over gedaan wordt. Ook ik ben achtervolgd geweest en aangerand. Ken niemand die nooit iets naars heeft meegemaakt. Knap als je je daar niet door laat beĂŻnvloeden maar hoe dan niet??
Ik woon in het centrum van een redelijk âgroteâ stad. Dus niet perse ergens waar het veilig is
Me too, van dat achtervolgd en aangerand.
En tja, veel mensen vertellen er niet echt over omdat ze zich (onnodig!) schuldig voelen of zich schamen. Dus misschien ken je ze wel maar hebben ze je het nooit verteld.
Ja, ik zeg juist dat iedereen die ik ken minstens iets soortgelijks heeft ervaren. Maar de schaamte voel ik ook nog steeds over alles en de lichthartigheid waarmee zo veel mensen nog steeds over zulke dingen denken draagt daar wel aan bij, en daar ben ik niet de enige in.
Van alles trouwens, zowel het âik voel me nooit onveilig ik laat me niet bang makenâ als het âja als vrouw moet je nou eenmaal oppassen en niet alleen door het donker, dat is logischâ
Het maakt me zo boos, grijpt me echt aan merk ik weer.
Ik hoop niet dat mijn post zo overkomt
Sorry, probeerde je punt te versterken. 100% met je eens. We schamen ons vaak (ik en anderen met mij iig) als zoiets je overkomt. Ik had veel alcohol op en heb het daarom nooit verteld. Was net uit huis en wilde niet falen. Zoveel vrouwen krijgen met seksueel geweld te maken, als niemand je ooit zoiets verteld heeft betekent het niet dat het niemand overkomen is.
Ah sorry verkeerd begrepen,