Snap goed wat je bedoelt, maar anderzijds denk ik ook dat nuchter zijn ook maar een manier is waarop vrouwen hiermee omgaan. Ik heb het dan niet over “echt stoer doen” dus opmerkingen als “ik weet niet waar je je druk om maakt ik voel me nooit bang”. Maar meer dat je er voor jezelf nuchter in staat omdat dat de manier is waardoor je je minder of niet meer angstig voelt. Dat is denk ik wel anders dan ontkennen dat het überhaupt een probleem is, meer een copingsmechanisme.
Sowieso zijn er ook mensen die niet zomaar een hypotheek/levensverzekering af kunnen sluiten, buiten alleenstaand zijn en dure huizen…
Maar gelukkig voor jullie gold dat niet voor jullie dus
Edit sorry discussie was al voorbij. Laat maar zitten
Jij geeft wel een twist aan ‘niet bang zijn op straat’ volgens jou, want ik zeg dit helemaal niet om op te scheppen of omdat ik me verheven voel boven de rest of dat ik me onschadelijk voel. Ik ben gewoon niet bang, daar kan ik verder ook weinig aan doen? Ik snap dat er risico’s zijn maar ik voel die angst gewoon niet die anderen wel voelen en ja “sorry” als ik dan alsnog ergens berooft wordt. Ga je dan “I told you so” zeggen?
Voor de mensen die zeggen niet bang te zijn bedoel je dan dat je bijv savonds door een park fiets en er niet bij nadenkt van oh ik moet oplettend zijn?
Hm ik weet niet of ik je helemaal begrijp en wat je bedoelt met dat dat het erger maakt. Misschien is nuchter dan niet het juiste woord? Ik bedoel niet dat het gevaar daadwerkelijk minder wordt, want dat gevaar is altijd hetzelfde of je nu bang bent of niet. Maar meer dat het ook maar een manier is om daarmee gaan, dus voor jezelf dat gevaar in je hoofd minder te maken waardoor je op dat moment minder angst hebt (zonder dat ik daar dus mee bedoel dat het gevaar dan ook daadwerkelijk minder is). En dat dat dus los kan staan van je oordeel over het probleem in het algemeen of je oordeel over dat die angst er is, want die is reeel zoals je zegt.
Ok???
Echt van al de dingen waar mensen over kunnen discussieren. “Hoe durf je niet bang te zijn op straat, dat is echt vrouwonvriendelijk”.
Sorry hoor maar dit gaat mij te ver.
Moet me verder maar niet in dit gesprek mengen.
Ik wil je niet aanvallen haha. Maar deze post nu is precies een ´Ik snap jullie standpunt niet dus ik maak het nu dat jullie deze heftige dingen zeggen en hier ben ik het niet mee eens´ post.
Ik denk niet dat er bedoelt word van Je MOET bang zijn anders ben je sexistisch haha. Maar meer van wees je aub bewust dat er iets kan gebeuren en doe er niet te nuchter over want dat kan over komen als ´Ulg al die zeikende vrouwen die overal zo bang voor zijn´
Kan iemand een poll maken met antwoorden als:
ben nog nooit lastig gevallen op straat
ben wel eens lastig gevallen maar geen last van
ben wel eens lastig gevallen en vooral geschrokken
ben wel eens lastig gevallen en heb daadwerkelijk schade geleden/ of iets ergs of… je snapt me.
Ben (niet op een rare manier hoor) nieuwsgierig hoe we dat hebben ervaren en nog ervaren als meiden/vrouwen.
Je kunt ook zelf een poll maken door op het tandwieltje te klikken
Ja dat kan jij heel goed !
Al dit werk voor antwoorden en dan niet zelf een poll maken hahah
Sorry wist gewoon nog niet hoe dat moest.
Ahww dit klinkt zo zielig geen sorry zeggen
Ik ging ik de stad juist heel vaak laat nog wandelen. Soms zelfs ‘s nachts als ik niet kon slapen. Er waren altijd mensen in de buurt dus ik voelde me er veilig genoeg. Nu woon ik in een kleinere stad en ik zou hier niet snel alleen de deur uit gaan (in de avond/‘s nachts).
Ja ik sluit me hier bij aan. En daarmee bagatelliseer ik het probleem absoluut niet, want ik weet dat het lastig vallen van vrouwen een groot, walgelijk probleem is. Heb zelf ook wel spannende momenten gehad en ben heus wel bang geweest, maar ben gelukkig nooit aangerand (of erger). Maar ik ‘weiger’ tegenwoordig gewoon bang te zijn als ik ‘s avonds op straat loop.
Ik dacht ik kijk even een aflevering ik vertrek, aangezien dat zo populair is hier. Waarom vinden mensen dit leuk?
Omdat het kneuterig is en altijd misgaat en het is gewoon lekker om andermans misère te aanschouwen
Ja, je hebt gelijk.
Dit las ik van Jameela Jamil en zij heeft gelijk:
Alsof het een vrouwenprobleem is.
Dit 100%. Gvd. Afgelopen dagen heb ik al mijn mannelijke vrienden tot in den treurigheid artikelen, posts en alles doorgestuurd, doe ik sowieso regelmatig en sowieso iedere man die daar niet voor openstaat is mijn vriendschap niet waard* maar ik ben eigenlijk ook gewoon boos dat dit bij mannen onderling niet of weinig een gespreksonderwerp is. En dat je zo weinig merkt van mannen uit zichzelf dat ze zich hiermee bezighouden.
*pffffffff maar ik vind het ook zo vermoeiend dat je zo makkelijk weg kan worden gezet als “overdrijvende feminist” - niet door m’n eigen vrienden hoor maar bijv in een gesprek met wijdere kennissen, collega’s etc.
**en met vermoeiend hier bedoel ik eigenlijk dat ik er laaiend van word.