Impopulaire meningen #3

Overigens @anon50301661 vind ik het evengoed belangrijk om het wel degelijk met vrouwen over te hebben want ik heb zo vaak meegemaakt dat het bijv. ging over seksuele intimidatie op de werkvloer of seksueel overschrijvend gedrag in bijv uitgaansgelegenheden en dat vrouwen in het gezelschap zo fel waren dat “veel vrouwen zich aanstellen” “overgevoelig zijn” “het allemaal veel erger kan” etc.* En dan voelen al die mannen in het gezelschap zich weer helemaal comfortabel dat het allemaal best wel mee zal vallen :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::rage: en dan ipv dat je met zn allen de mannen kunt bewust maken over hoe het is voor ons vrouwen is het het woord van de ene vrouw tegen het woord van de andere vrouw.

Nou ja dat steekt dus ook heel erg.

Sorry voor de dubbelpost.

*oja trouwens de allerergste: “ik ben veel erger gewend en ik doe er ook niet moeilijk over”
:angry: nee, je bent slachtoffer van hetzelfde systeem maar dat hoeven we dus niet in stand te houden

Edit (edit honderd inmiddels): bedoel trouwens niet dat dit forum dat doet ofzo ik hoop natuurlijk dat niemand die dit topic nu leest dit doet maar irl is het frequent genoeg

13 likes

Haha same, ben echt in spanning, better be good

2 likes

@anon50301661 Haha het is wel een epistel geworden, al duurde het vooral zo lang omdat ik hoorde dat de wasmachine klaar was en ik het meteen op ben gaan hangen voordat ik het zo vergeet :upside_down_face:

Dit. En ook echt een haat eraan als je dan met mannen in gesprek bent erover en ze zeggen dan iets in de trant van dat de meeste mannen gewoon deugen etc en we echt niet bang hoeven te zijn als er 's avonds een man achter ons loopt. Wij snappen ook heus wel dat niet iedere man die op straat loopt ons gaat aanvallen :roll_eyes: Het gaat erom dat wij op dat moment geen idee kunnen hebben wie er achter ons loopt en hoe hij in elkaar zit, gewoon het simpele feit dat er een MAN achter je loopt zorgt er al voor dat je extra alert of angstig bent. Beetje als Russisch Roulette, grote kans dat er niks gebeurt want er zit maar één kogel in, maar je zal maar net die kogel te pakken krijgen. Dus ben je angstig, al is het maar een kleine kans. Of als een doosje bonbons waar er één tussen zit die giftig is. Die wil je gewoon niet treffen dan ook al is er met de rest niks mis, dús ben je op je hoede.

En het is niet dat mannen die je aanvallen er volgens een bepaald stereotype uitzien. Ook zoiets, mensen lijken soms wel te denken dat die eruit zien als een ontsnapte crimineel ofzo, terwijl het IEDERE man kan zijn. Sowieso, als je kijkt naar de feiten plus de ervaringen van jezelf en/of je omgeving (eigenlijk nog belangrijker, gezien het grootste deel niet geregistreerd wordt), hoeveel vrouwen (seksueel) lastig zijn gevallen door mannen… En vaak is dat niet bij 1x gebleven. Daar zitten ook “doodnormale” mannen tussen. Grote kans ook dat er mannen in je omgeving zijn die het gedaan hebben. Je broer, neef, je altijd zo vriendelijke buurman, je collega, etc. Niet zozeer (alleen) die engerd van verderop in de straat of die man die helemaal in het donker gekleed is.

Ook dat maakt het belangrijk dat het niet alleen een gesprek is tussen vrouwen onderling, maar dat mannen actiever erbij betrokken raken. Het gaat nota bene om hen. Wij vrouwen weten erg genoeg allanggg hoe het is om je zo te voelen, wij passen ons gedrag er al eeuwen op aan. Maar ZIJ moeten hun gedrag aanpassen, want óns gedrag aanpassen verandert nauwelijks wat, wij lopen (over het algemeen) nog steeds niet comfortabel over straat in het donker ondanks dat we maatregelen treffen. Maar wij zijn dan ook niet het probleem. Maar de klote-maatschappij waarin systematisch mannen vrouwen naroepen, lastig vallen, intimideren, aanranden, verkrachten of zelfs vermoorden wel. En met het meeste ervan nog wegkomen ook (aangifte doen heeft bij de helft van die dingen al geen zin, plus dan nog de angst bij veel vrouwen dat ze niet geloofd worden en daarom geen aangifte doen. Of omdat ze iets niet kunnen bewijzen, Of omdat ze niet een heel proces tot aan een rechtszaak toe een verkrachting willen herbeleven en er allemaal vragen over moeten beantwoorden, etc etc). En dat systeem gaat nooit veranderen als mannen de verantwoordelijkheid hiervoor niet gaan dragen. Al is het maar zo klein als andere mannen aanspreken op hun gedrag/praatjes richting vrouwen, dat zou iig al íets zijn voor veel mannen, maar teveel die erom lachen of wegkijken.

/rant. Maar dit onderwerp maakt me echt boos en gefrustreerd.

50 likes

Wees allemaal ook welkom in het feminisme topic overigens :heart: @Boommm echt een krachtige post

6 likes

Omg ik was dat topic kwijt :scream:

Nepfeminist die je er bent!!!

2 likes

Au! :stuck_out_tongue:

Grapje, love you :heart:

1 like

Ja, ik sta er gewoon niet bij stil. Maakt niet uit waar ik ben, binnen of buiten Nederland, goede of slechte buurt.

Das geen opscheppen of bagitaliseren want bijna iedereen die zich als vrouw identificeert in mijn omgeving heeft wel rottige ervaringen en ik neem het hartstikke serieus. Maar bij mezelf komt die gedachte of het gevoel gewoon niet op. Het gebeurt regelmatig dat vrienden me erop aanspreken dat ik een andere route moet nemen of gewoon wakker blijven en met me willen bellen als ik me hebt bedacht dat ik 5 minuten eerder thuis ben als ik een short cut door een onverlicht bos neem :woozy_face:

2 likes

Zal ik je helpen met je poll?
Als je hem volgende keer zelf wil maken, kan via het tandwiel en dan kiezen voor ‘poll aanmaken’ en daar je antwoorden typen.

Ik…

• ben nog nooit lastig gevallen op straat
  • ben wel eens lastig gevallen maar geen last van
  • ben wel eens lastig gevallen en vooral geschrokken
  • ben wel eens lastig gevallen en heb daadwerkelijk schade geleden/ of iets ergs of… je snapt me.

0 stemmers

4 likes

Dankjewel Luna❤

1 like

Ik moet zeggen dat het voor mezelf helpt dat ik me een stuk veiliger voel dat de enige keren dat ik in het donker buiten loop ik een 45kg herder bij me heb.

4 likes

De hond gaat overal mee naartoe. Ik ben zelf ook niet zo van het uitgaan oid en als ik naar vrienden ga gaat de hond eigenlijk altijd mee. Dus ik heb misschien niet echt goed vergelijkingsmateriaal. Het is misschien ook wel een beetje schijnveiligheid want als iemand je echt wat wil doen dan gebeurt dat toch wel

2 likes

Ik vind dat zeker geen schijnveiligheid. De meeste misdrijven gebeuren nog steeds relatief ongepland maar juist omdat de gelegenheid er naar is. Elk obstakel (een hond, meerdere personen, camera’s, etc) kan genoeg zijn om te zorgen dat een potentieel dader ergens vanaf ziet.
Je hebt gelijk dat iemand die echt iets wil, altijd een manier vindt. Maar dat zijn maar de minderheid van misdrijven.

13 likes

Vriendinnen die elkaar onderling tegenover hun kinderen “tante” noemen.

4 likes

Haha wat is daarmee?

3 likes

@Printemps in veel landen/culturen is dit een standaard ding, ook beleefder om als kind iemand tante Nel te noemen dan alleen Nel. Ik ben het dus zo gewend en moest er juist best aan wennen om niet tante genoemd te worden door kinderen van vrienden… Maar snap ook wel dat mensen dit gek kunnen vinden!

35 likes

Hahah ja iedereen is oom/tante/broer/zus. Ook ouders van jouw vrienden zjn jouw oom/tante.

3 likes

Haha ja wij noemen iedereen “aunty” en “Uncle”.
Was heel raar toen ik tijdens het opgroeien erachter kwam dat het bij de meeste gezinnen niet zo het geval is.

13 likes

Aw ja ik vind het wel lief! Sowieso het idee dat familie niet alleen je bloedband-familie is, maar dat je beste vrienden/vriendinnen ook oom of tante kunnen zijn/die rol kunnen spelen in het leven van je kind. Vind ik juist mooi!

29 likes