Zelfs de achterbuurvrouw van je oma is een tante
Ik realiseer door deze posts dat ik als leerkracht en pedagogisch medewerker echt heel gefocust was op het achterhalen / uitleggen dat iemand geen oom of tante was van dat kind in kwestie.
Mijn collegaâs waren daar ook actief mee.
Echt wat de fuck?? Gadver. Waarom deed ik dat. Alsof ze iemand er kwaad mee deden en alsof een bloedband meer waard is.
Vanuit onze cultuur (Indisch) zeggen wij ook oom/tante uit respect.
Wat ik irritant vind is dat neefjes/nichtjes van mijn vriend ons geen oom of tante noemen. Ik heb dat ook nooit gecorrigeerd, omdat ik dat meer een taak vond voor hun ouders. Beetje verwarrend voor die kinderen om daar 5 jaar later dan op terug te komen.
Ik kwam er vorige week achter dat de tante van mijn bff niet echt haar tante is en ik dacht ook echt
Ik had echt geen idee haha
Ahh ik vind het heel leuk dat je, nu je weet wat er achter zit, het ineens waardeert!
@Mellow dat zou ik ook gek vinden, je zou kunnen denken dat het niet gewoon is om dat in Nederland te doen, maar veel Nederlanders noemen hun tantes en ooms toch ook vaak tante naam of oom naam?
Hahaha zo herkenbaar al die berichten. Ook het eeuwige dilemma vroeger, als je de ouders van je vriendinnetjes moest roepen en je inmiddels doorhad dat tante of oom niet gebruikelijk was. Zeg je dan âMama van Miepâ of âMevrouw Van Dalenâ?? Want gewoon de voornaam kon Ă©cht niet!
Ik wist en weet nu nog steeds niet hoeveel nichten mijn moeder heeft. De een is 3x achternicht of zo de ander is gewoon een oudere vriendin maar ja echt belangrijk is het niet.
Ik vond als kind ook altijd zo vreselijk als ik dan de moeder wel tante naam mocht noemen of een lieve bijnaam had die ik mocht zeggen en dan voor de vader was er geen naam en ook nooit gezegd zeg maar oom of bijnaam. En dat je dan precies aan de vader wat moest vragen of zo. Ik ben nu allang volwassen en nog heb ik bij sommige ouders van vrienden geen idee hoe ik de vader moet aanspreken of begroeten.
Ah ik ben het inmiddels gewend, maar ken dat gevoel heel goed!! Zou zeggen, probeer hem de volgende keer gewoon bij zân naam te noemen en daar zo gewend aan te raken maar begrijp dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan
Haha ja het is nu helemaal een soort van awkward omdat het âouderenâ zijn als in de 60-70. Dus ik blijf maar gewoon bij mijn mompel techniek
Haha ja zo lastig! Een vriendinnetje van mijn dochter van bijna 5 roept gewoon âmama!â als ze me roept, haha zo schattig
Oh ja ik heb ook best veel âoomsâ en âtantesâ. Vind ik juist heel gezellig! En voor het kindje van mân vriendin ben ik ook tante 360. Geeft voor mij aan dat je een bepaalde band hebt die hechter is dan âgewoonâ een kennis of random vriend.
Misschien vinden hun ouders het wel niet nodig. Binnen een cultuur kunnen toch nog steeds verschillende opvattingen bestaan?
Ik dacht wow die heeft veel tantes en toen er achteraan âO haar gebruikersnaam zou wel eens 360 kunnen zijnâ
Ik vind Sigrid Kaag eng en ik vertrouw haar niet.
Kun je dit verder onderbouwen?
Ik vind die trend van zwarte kozijnen lelijk.
Niet in een donker interieur maar wat je nu overal ziet waarbij alles wit en beige is en dan zwarte kozijnen en deuren.
Ik vind haar niet eng, maar ben ook geen Kaag-fan eigenlijk.
Krijg net weer zoân IXXI advertentie op Facebook, maar dat ziet er toch niet uit?
Zoân goedkope poster die dan ook nog in delen is opgedeeld. Snap echt niet dat mensen dit mooi vinden. Die krengen zijn dan ook nog eens mega duur.
Ja en dan hebben de meeste mensen ook niet zoân huis en zoân raampartij. In de gemiddelde woning ziet het er nog triester uit.
Ik ook niet en dat heeft niks met mysogynie te maken, zoals gesugereerd wordt. Sigrid Kaag was echt mijn voorbeeld een paar jaar geleden. Een Nederlandse vrouw die zich staande hield in de Arabische wereld. Maar ik volg de politiek wel redelijk en wat ze zegt ben ik het grotendeels mee eens. Helaas doet ze niet altijd wat ze zegt. Denk bijvoorbeeld aan Moria en de 500 alleenstaande kinderen. Dan ben je mijn stem kwijt.
Hoop dat zij en D66 in de aankomende jaren beter laten zien, dan wil ik mijn mening wel bijstellen.