Impopulaire meningen #3

DIT 100%

1 like

:anguished:

1 like

Is dit ook van toepassing als ik zeg dat ik Annabel Nanninga eng vind? Of die vrouw van de Boeren? Of alleen als het over vrouwen wordt gezegd die algemeen geaccepteerd “niet eng” zijn?

Ik vind overigens persoonlijk niks mis met Sigrid Kaag, maar vind het onzin om als iemand anders dat wel vindt het meteen hierop af te schuiven

12 likes

Hou toch op. Ik mag iemand een eng/onbetrouwbaar persoon vinden toch? Of moet ik iedereen maar leuk vinden puur omdat ze vrouw zijn? Famke Halsema vind ik prima, Lilian Marijnisse prima. Ik hoef niet iedereen leuk te vinden puur omdat ze hetzelfde geslacht hebben als ik.

22 likes

Je hoeft idd niet iedere vrouw leuk te vinden. Maar zou je kunnen onderbouwen waarom je haar ‘eng’ vind.

6 likes

@Nysmn Tuurlijk mag je iemand eng of onbetrouwbaar vinden maar het was nogal random. Vandaar de vraag of je het kunt onderbouwen want het is vast en zeker ergens op gebaseerd.

1 like

Ok, misschien was Nanninga idd geen goed voorbeeld. Maar soms vind je iemand toch gewoon eng? Ik vind het nogal makkelijk om dat dan meteen af te schepen als geĂŻnternaliseerde misogynie, omdat het toevallig een vrouw betreft die over het algemeen genomen niet als eng wordt beschouwd. Soms krijg je gewoon (negatieve) kriebels van iemand, en ik zou ook echt niet kunnen onderbouwen waarom dat is, een onderbuikgevoel valt lastig te omschrijven :woman_shrugging:

6 likes

Ik vind het juist makkelijker om te zeggen " ik vind iemand gewoon eng is een onderbuik gevoel"
Want er zit soieso wel een reden achter eentje waar je wellicht wat meer voor moet onderzoeken van waar het vandaan komt. Maar iemand 'gewoon eng ’ vinden vind ik persoonlijk te makkelijk haha.

18 likes

Ik ook!!! Binnenkort worden mijn kozijnen vervangen door de VVE en ben als de dood dat ze voor zwarte gaan omdat dat ‘zo lekker modern’ is

2 likes

Heb je daar zelf niks over te zeggen dan, lijkt me wel toch? Lijkt me juist een dom argument eigenlijk, voor de verkoopbaarheid kan je het toch beter zo neutraal mogelijk houden in plaats van modern en trendy. Ik vind zwarte kozijnen ook echt afgrijselijk, net als van die zwartstalen deuren, bah, de rouwrand om het vt-wonenhuis.

12 likes

Ik kan het niet met 100 feiten onderbouwen. Het is een onderbuikgevoel gecombineerd met dat zij Israel achter na wil gaan (mbt coronamaatregelen). Hoe het daar gaat vind ik heel eng. Sigrid doet het lijken alsof ze nooit een vaccinatieplicht zou willen, ook niet indirect
 maar je wil wel israel achteraan? Daar is een vrij directe vaccinatieplicht. Ik denk dat als het aan haar ligt, dat hier ook gebeurt.

Maar ik begrijp het dat andere mensen wellicht minder moeite hebben met hoe israel met covid omgaat en het misschien juist goed vinden. Ik denk daar anders over. Maar ze is in ieder geval een stuk beter dan Rutte!

2 likes

:fearful::cold_sweat:
Hahaha ieder z’n ding :joy:

1 like

Hoewel ik het oneens ben met je onderbuik gevoel, komt dit al veel duidelijker over. Thanks voor je onderbouwing.

1 like

Geen idee of daar over gestemd gaat worden tijdens een Vve vergadering maar mocht dat zo zijn en mijn buren vinden zwart mooi, denk ik dat ik geen keus heb

Daarvoor is het vraagtekentje , als je daar op klikt krijg je te zien hoe je allemaal van die speciale dingen aan je post kan toevoegen. Mss handig om te weten.

Hmmm hett gaat eigenlijk alweer over iets anders maar over dat je wel of niet onveilig voelen vraag ik me iets heel praktisch af: wat is nou het nut van een sleutel in je hand houden? Lees dat zo vaak maar noem me een sukkel maar ik begrijp gewoon niet wat je daar aan hebt?

Ik denk als “wapen”, als je wordt vastgepakt ineens en je iemand in zijn gezicht (oog) kan raken?

@Nescio
Ja dit vooral. Moet zeggen dat ik het ook vaak doe, of dat ik mijn hand in mijn zak doe zodat ik meteen mijn sleutel kan pakken.

2 likes

Volgens mij is het idee Wolverine/Freddy Krueger want je steekt ze tussen je gebalde vingers als scherpe klauwen.

Maar de uitvoering is vaak minder eng

Ik doe wel eens zo, als een soort zelfgemaakt wapen omdat ik verder niks heb om me te verweren.

7 likes