Heb ik weleens verteld wat ik van ‘het kofschip’ vind?
(korte versie: stom)
Ik ook! Ik vergeet ook altijd of het doordat iets in het kofschip zit dan met een -t of -d is (volgens mij t?)
Ik kreeg dit pas goed onder de knie toen ik de verleden tijd ging gebruiken.
Ik vind jou inderdaad meer een sexy fokschaap type
’t Kofschip, zo onthield ik het
Ik heb een beetje moeite met dit weer, ik kan niet zo snel switchen naar dat happy de peppie wat iedereen ineens lijkt te zijn.
Oh saaaame, ik moet echt schakelen.
Ik zit ook gewoon bijna de hele dag binnen daardoor
Ooh lol, ik baalde ook al dat ik mijn winterjas niet aan kon, woon daar ongeveer in.
Buiten mopperen met een zonnetje is dan wel weer fijner dan mopperen met harde wind of regen
Zo herkenbaar. En hoe vaak ik met dit weer ook wel niet hoor: ‘Met dit weer ben ik jaloers op je baan.’
Toen ik nog in een winkel werkte kreeg ik op hele warme zomerdagen constant te horen: “Ohhh het is hier veel beter dan buiten!! Je kan beter hier nu werken” omdat we airco hadden.
Mevrouw wil je even je mond houden. Ik zou nu liever net zoals heel Nederland aan het strand liggen dan hier in de airco staan, maar toch bedankt.
Totaal iets anders maar ik moest er aan denken: toen ik nog bij de McDonald’s werkte, was er ieder jaar met kerst wel iemand die het ‘zoo zielig’ voor ons vond dat we zelfs met kerst moesten werken… eh, ja, als jullie nou eens allemaal niet zouden komen, zou het niet hoeven hè.
Aansluitende (vast impopulaire) mening. Ik houd van met feestdagen werken. Ik vind er toch niks aan en verdient goed want toeslag!!
Ik ook! Zijn vaak de leukste dagen en inderdaad de toeslag. Direct een goed excuus om niet de hele familie af te hoeven gaan!
Koningsdag is mijn favoriete dag om te werken. Dubbel loon, niet super druk en niet de hele dag met familie opgescheept hoeven te zitten. Vind de activiteiten op Koningsdag altijd verschrikkelijk en mijn familie kijkt vaak de koninklijke familie op tv, zo saai.
Ik vond het ook helemaal niet erg, één kerstdag vrij is voor mij genoeg want de andere doe ik toch niks bijzonders. Voor het geld hoefde ik het overigens niet te doen, ik kreeg niks extra’s op feestdagen
Ja precies, doe niet alsof je het allemaal zo erg voor me vindt als je zelf (deel van) de oorzaak bent
Ik vind het leuk als m’n partner naar me verwijst als “het vrouwtje”
Behalve als je bij een McDonald’s in het centrum werkt. En ook nog op 5 mei moet werken waarbij de route van het centrum naar de bevrijdingsfestivals langs die McDonald’s lopen.
En volgens het contract geen vrij mag vragen op een van deze dagen.
De ultieme droom is gewoon 200% verdienen op een feestdag waar het ontzettend warm buiten is en ik lekker in een koude ruimte hard werk. En dan het liefst voordat het warm is binnen zijn en vertrekken als het afgekoeld is.