Farty naughty shawty
Ik luister vooral naar âIdiosyncraticâ female singer-songwriters, Tori Amos, Joni Mitchell, Kate Bush, Bjork etc. Maar waar ik mensen echt mee kan triggeren is Joanna Newsom. Ik ben een groot fan van haar muziek, vind haar een soort moderne Shakespeare, maar als ik t aan anderen laat horen willen ze (de meesten) t liefst de snelweg oprennen om zich te laten platrijden van ellende.
Nee maar ik bedoel meer dat dat gedeelte me niet stoort ofzo. Ik houd gewoon niet van alle over the top paas decoraties enzo. Dus juist het pagan gedeelte. Het christelijke aspect heb ik geen mening over.
B-d-bang bang
Ja Fionaâs nieuwe album heb ik grijsgedraaid, en nog steeds regelmatig!
Alela ken ik nog niet, ga ik zeker opzoeken!
Ook een tip: Anna von Hausswolff. Vooral haar album âCeremonyâ. Kippenvel als ik er al aan denk
En Jessie Ware toch? 1 van mijn lievelings cdâs was je profielfoto dacht ik tijdje geleden
Ja dat was echt mijn zomersoundtrack! Dat was meer straightforward, maar wel echt kwaliteitspop. Zo fucking goed dat album! Nu al zin om deze zomer weer naar te luisteren.
Deel je wel eens liedjes in het wat luister je nu topic? Ik ken al deze mensen niet, maar het klinkt goed! (deed jij wel toch al @Hejira vind je trouwens roosbeef ook leuk dan?)
Ik vind sneeuw met Pasen leuker dan met kerst.
Ja wij zitten helemaal op dezelfde lijn merk ik al âPunisherâ luister ik nog steeds regelmatig naar, vooral bij avondwandelingen. Zoân bijzondere sfeer.
Lana Del Rey
Een Godin! Yaâll can deal with it
Ik hou van Lana Del Rey
Nee dat ben ik niet Het is wel een niche maar je komt af en toe eens iemand tegen die ook precies die muzieksmaak heeft en dan is dat altijd heel erg leuk vind ik!
Kun jij ook niets aan doen!
Als ik er over nadenk vind ik het eigenlijk heel raar dat niet-gelovige pasen (maar ook kerst etc.) vieren en er eigenlijk een eigen feestdag van maken. Ik bedoel het draait bij zoveel niet meer om Jezus. Als je vraagt van wat is pasen zeggen ze van gezelligheid/eten. Dat is toch eigenlijk heel gek?! Dat is dan toch hetzelfde als ik het suikerfeest opeens zou vieren en zou zeggen joh draait toch om het eten? Dat is toch niet het doel, hoezo âsteelâ je de feestdag?
Ben het eigenlijk wel met je eens. Vooral als mensen dan het geloof een sprookje noemen maar wel alle feestdagen blij vieren.
Ik heb zelf weleens suikerfeest mee gevierd, maar echt met interesse en respect voor het geloof ook.
Dat vind ik eigenlijk een beetje kort door de bocht. Niet alleen bestaan deze feestdagen al langer dan het christendom bestaat, maar rituelen worden gewoon in stand gehouden door familie en de daarbijbehorende tradities. Ik denk dat het delen van deze rituelen en het samenkomen van geliefden, om welke reden dan ook, waardevoller is dan het vasthouden aan de pure geloofsregels.
Hallo heidenen willen ook gewoon feestjes vieren
Haha ik ben in mijn eigen opmerking getuimd. Alsnog vind ik het idee wel gek. Dat je in principe een zelfde feestdag hebt maar met een totaal andere invulling.
Het is gewoon zo getransformeerd. De meeste mensen weten niet eens dat het oorspronkelijk een religieuze feestdag is. Valentijn is ook iets compleet anders van oorsprong, Halloween ook. Ik zou me er niet druk om maken, het gaat zoals t gaat.