Impopulaire meningen #3

Maar je kan hem toch net zo goed omdraaien. Iemand die thuis rust nodig heeft, kan ook echt niet altijd maar ergens anders gaan wonen. Denk dat dansen in de woonkamer in het weekend zeker moet kunnen @anon46421473 , maar dat we ook af en toe aan elkaar moeten denken.

3 likes

Niet alleen arme mensen wonen in apartementen

8 likes

Ja maar dat we überhaupt zo stil of ‘rekening met elkaar houdend’ leven is wel een cultuurding denk ik. Ik ben zelf ook zo hoor trouwens, ik houd van stilte en word chagrijnig als ik m’n buren hard hoor praten of schreeuwen haha. Maar stel dat de norm was dat we allemaal wat luider zouden zijn, dan zouden we er ook minder last van hebben. Dat is wat @anon46421473 ook bedoelt denk ik?

18 likes

ja volgens mij is uit onderzoek ook wel gebleken dat mensen voorheen toleranter waren naar geluid in hun leefomgeving. Ik denk dat dat ook echt wel te maken heeft met onze bevolkingsgroei. Want in de jaren 50 leefden er nog maar 10 miljoen mensen in Nederland en momenteel wonen er natuurlijk 17 miljoen mensen hier.

Ik vond dit wel een fijn artikel hierover.

Ik was een vrij luid kind, mijn ouders voedde mij en mijn zusje ook altijd op met de tekst je bestaat ook als je geen geluid produceert! En ik denk dat het voor mijn omgeving ook fijn is dat ik rekening houd met hen. Zowel in het zo min mogelijk overlast veroorzaken als niet al te veel overlast ervaren.

6 likes

ja! Ik ben echt zo blij met mijn buurvrouw hierin. Ik schreeuw soms, produceer tijdens seks ook geluid, en heb wel eens dansfeestjes (met 1 of 2 vriendinnen) in de woonkamer waarin de muziek ook knetterhard staat. Maar zij tolereert het allemaal? Echt fantastisch. Uiteraard heeft ze mijn nummer en als het zachter moet doe ik dat direct.

3 likes

Maar dat zegt het artikel toch ook juist dat voorheen meer geluid werd geaccepteerd? En dat we nu een cultuur hebben waarin veel geluid minder wordt geaccepteerd? Je hebt toch overal waar groepen mensen samenleven opgelegde normen. En die kunnen veranderen over tijd.

Ik was ook altijd groot V&D fan! Waarom zou je naar allerlei verschillende winkels gaan, als je het in 1 keer kan halen bij de V&D?! Vond het juist handig dat ze veel verschillende merken hadden, lekker allerlei merken pakken om te passen i.p.v. winkel voor winkel.

Heb echt een hekel aan winkel in, winkel uit. Steeds weer pashokje in, pashokje uit, volgende winkel weer hetzelfde ritueel. Doe het gewoon in 1 keer :woman_shrugging:

3 likes

Als je graag luid bent, dan kan je daar wel wat rekening mee houden in je woning denk ik, alleen dansen op sokken. Als je wilt schreeuwen of hard lachen dat je zorg dat je dat in een kamer doet die het beste geïsoleerd is. Of extra van die eiermatjes tegen de muur plakken(je hebt ook van die hippe panelen) Kleden op de vloer (voor akoestiek / isolatie) etc.

Ik vind het ergens ook wel vreemd dat je in sommige appartementen de buren zo goed hoort, bij nieuwbouw mag dit niet meer denk ik? Je zou denken dat iedereen recht heeft op zijn eigen privacy zonder iedere stap of kuch te horen van de buren. Dat de woningbouw (nu het daar zo goed mee gaat) daar iets op moet verzinnen qua decibel wat het mag doorlaten etc. Maar ik weet er het zijne niet van qua regeltjes.

8 likes

Ik vind dat altijd zo gezellig idd, denk wel dat het echt een cultuurding is. Mijn ouders riepen ook altijd in de tuin “niet zo hard praten of spelen dan hebben de buren er last van” terwijl je er in een tuin niet aan ontkomt dat je anderen hoort.

Brainwave, ik heb zelf slechte ogen, als in draag lenzen en merk dat ik veel sneller geluiden hoor dan mijn vriend. Ik zit nu te denken zou mijn gehoor beter ontwikkelt zijn ter compensatie van de mijn slechte ogen

2 likes

Jaa dat ze spontaan met zijn alle beginnen te dansen op straat ofzo, misschien zie je dat alleen in series en reisprogramma’s maar dat lijkt me zo gezellig. Ook dat gastvrije mis ik hier wel eens. Het is een beetje stijfjes en ‘doe maar normaal’ ofzo in Nederland? Daarom vind ik misschien koningsdag en carnaval enzo wel gezellig :stuck_out_tongue:

3 likes

Ja dat verschil zie je al op begrafenissen. Ooit als jong meisje een begrafenis meegemaakt van een andere cultuur dat maakte echt veel indruk.

Ik begrijp het punt best goed, er is weinig tolerantie.

4 likes

Ik vind dat hard praten of lachen overdag gewoon moet kunnen hoor. Boven mij woont een oude man met verminderd gehoor en zijn tv staat altijd keihard. Daar ben ik dan tolerant over maar niet als hij tot midden in de nacht tv gaat kijken op dat volume. Ik kan er ook niks aan doen dat mijn werk van me verlangt dat ik doordeweeks om half negen 's ochtends begin.

7 likes

Pfff ja echt, helemaal als mijn vriend zegt dat ik te hard praat, zo irritant! Laat me lekker luid praten en lachen. Maar goed zo is hij opgevoed en bij ons thuis was het vroeger wie het hardst praat krijgt de aandacht.

7 likes

Neeee meen je dit :sob: dat is echt heel jammer, vond ik echt een fijne Hema! Whatsup ook echt met al die jumbo city’s opeens in de stad :face_with_symbols_over_mouth:

Ik snap het nut van zo’n jumbo city ook niet, het is geen Amsterdam (met extreem veel toeristen op de plek) en er zit een gewone ah vlakbij. Dan haal ik liever iets bij de Hema ook? Ik denk eigenlijk dat een Hema het daar ook beter doet dan een jumbo.

Zo heb ik ooit een aankondiging gezien met: de kogel is door de spreekwoordelijke kerk. Ik zat ook zo van uh ja natuurlijk, spreekwoordelijk, er is geen echte kogel door een echte kerk?

17 likes

Oh en in dezelfde categorie dingen/plaatsen aanduiden met ‘je’. Amsterdam, je was geweldig!

6 likes

En dan zeggen ze ook nog dat er wel een kogel ging maar door iets wat alleen spreekwoordelijk een kerk is :joy:

‘De spreekwoordelijke kogel is door de kerk’

9 likes

Ik wil een permanente avondklok, in ieder geval voor gemotoriseerd verkeer en groepen. Dat na 22u alleen rustige wandelaars en fietsers en hondenbaasjes nog buiten mogen zijn.

44 likes

Ik vind Hex en Echo geen goede boeken. Snap niet waarom zoveel mensen er zo lyrisch over zijn. Hex was nog wel oke maar dat einde was zo idioot. Echo vond ik gewoon helemaal slecht. Telkens dat Engels erdoorheen. Zo chaotisch geschreven met een schrijfstijl die elke drie zinnen leek te veranderen. Snap wel dat het bij het verhaal hoort maar ik vond het bloedirritant.

17 likes