Mijn familie moet best ver rijden als ze straks op kraambezoek komen dus die verwachten eigenlijk dat ze uren kunnen blijven en liefst nog blijven eten. Ik heb atm al dikke ruzie met mijn moeder nadat we hebben aangegeven de eerste week geen bezoek te willen. Want “besef je wel wat je ons daarmee aandoet!?” Echt leuk hoor dat kraambezoek .
ik vond het juist wel chill om de eerste week wat mensen te ontvangen omdat de kraamhulp die zo de deur uit kon vegen!
na een uurtje zei ze, zo moeder en kind moeten nu voeden/naar bed/daaaag
en ze deed ook beschuitjes smeren enzo dus hoefde alleen mn lichaam op de bank te ploffen en dat was het
maar heb dan ook geen opdringerige familie ofzo verder dat scheelt
Ik raak nu al overprikkeld van het idee van kraambezoek en ik ben niet eens zwanger.
Je hoeft al die mensen toch ook helemaal niet op kraambezoek te krijgen? Ik moet er niet aan denken en zou ook geen mensen langs laten komen waar ik geen behoefte aan heb.
Nee maar die verwachting is er wel en met iedereen een discussie voeren over waarom ze niet mogen komen is niet altijd chill. Niet iedereen zal je begrijpen.
Vage kennissen, oudtantes, collega’s of buren hoef ik echt absoluut niet op visite te hebben hoor, niet los en niet in groepjes, gewoon sowieso niet.
Ik ben zo blij dat ik ruim een uur rijden van mijn familie (en 24 uur vliegen vanaf mijn schoonfamilie) woon. Voor veel mensen is dat een soort wereldreis volgens mij, dus er zijn nog steeds geen tantes en ooms van mij op visite gekomen. Heeeerlijk. De rest die komt vind ik alleen maar leuk.
Mijn ouders hebben mijn baby pas op dag 10 of 11 ontmoet en die leven ook nog gewoon. Foto’s en filmpjes zijn prima. En mijn schoonouders hebben hem dus nog steeds niet ontmoet, maar ook dat komt wel goed.
Bij mijn ex-schoonzusje mochten alleen de ouders in de eerste week komen. De rest was een paar weken later uitgenodigd voor de babyborrel in een speeltuin (veel van haar vrienden hadden al kinderen). Was echt heel leuk en ze hoefden zelf niets te regelen want bij die speeltuin was een terras en daar konden we drankjes halen. Hapjes deden ze niet want het was maar 2 uurtjes.
Ik snap dat ook nooit.
Serieus 1 van de eerste grenzen die we direct weer even hebben duidelijk gemaakt bij m’n schoonouders toen we kwamen vertellen dat ik zwanger ben en ze reageerden met: “oh wat fijn dat ik dan net met pensioen ben!”, was: “maakt niks uit, je moet nog steeds bellen voor je langs mag komen. Als je maar niet denkt opeens elke week op de stoep te komen staan.”
Helder. Klaar.
Maar in de meeste gevallen is er toch een partner? Dan laat je mensen toch langskomen als die ook thuis is, kan hij/zij de hapjes en alles verzorgen. Ik heb er geen moment aan gedacht dat dat mijn verantwoordelijkheid zou moeten zijn als ik net ben bevallen.
Ik verwacht eigenlijk ook wel dat mijn bezoek allemaal zoete troep voor me meebrengt als beloning voor het zware werk.
Ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik bij vriendinnen op kraamvisite kwam en zei joe blijf lekker zitten ik pak zelf wel drinken, wat wil jij? En dan ging ik het zelf doen.
Ik vind jasmijn niet lekker, qua smaak en geur. Maar in mijn stad staan werkelijk waar overal die gore struiken en ze ruiken zooo sterk. Ik ging net een uurtje rolschaatsen en ik ruik het gewoon constant dan.
Ik vind van die (Adidas) trainingsjasjes, grote sneakers en andere ‘sportieve’/street style kleding die hip is echt niet mooi en een beetje ordi
Wat vind je er ordinair aan?
Hmm, associeer het denk ik altijd nog met gabbers/house scène ofzo. Maar het is niet heel beredeneerd, gewoon een instant gedachte (en een impopulaire mening, denk ik )
Ik heb gisteren voor het eerst items op Vinted gezet en ik beleef veel meer plezier eraan dan ik had gedacht. Wellicht speelt ook wel mee dat ik direct 2 items heb verkocht, maar moest bijvoorbeeld ook lachen toen “Henk” mijn glitter top had gefavoriet.
Haha ik vind het ook leuker dan dat ik durf toe te geven. Alleen het geld krijgen duurt te lang.
Oja, dat is natuurlijk ook nog een ding. Ze hebben ook nog eens Homerr gekozen als verzendwijze en had al gelezen dat dat ook al wat langer duurt. Misschien pas ik over een week mijn mening aan.
Dat kun je uitzetten gelukkig! Tip voor volgende keer
ik kreeg laatst ´Goedenavond heb je geen uit het niks gesleten foto´
Ze wou een aan foto