Same, kans dat Fransen Engels kunnen is toch klein
Oh ik vind dat juist lekker! Ik vind het voornamelijk fijn dat ik een goed kledingstuk niet hoef weg te gooien en toch mijn huis lekker opruim. Ik vergeet het vaak uit te laten betalen dus als ik dan een keer krap bij kas zit dan kijk ik even in mijn portemonnee en dan blijk ik nog 60 euro uit te kunnen laten betalen.
Ja, pffff. Laatst heb ik een maand moeten wachten. Pakketje via Homerr en had allemaal vertraging opgelopen. Vervolgens stuurt die chick mij een bericht dat ze helemaal geen Homerr punt in de buurt heeft. Uh⦠wat? Waarom heb je Homerr dan gekozen als verzendmethode? Daarna vroeg ze of het normaal was of ze invoerrechten moest betalen. Uh⦠nee? Bleek het dat ze invoerrechten moest betalen over Ali pakketjes en niet dit.
Gelukkig wel vijf sterren gekregen.
Haha ik kreeg laatst een review:
āDeze kleine jurk is perfect. Opgetogen. Betoverdā
Mijn familie woont ook ver weg. Heb toen gezegd dat ze mochten langskomen, maar dat ze dan wel moesten koken of eten meenemen. Ze moesten ook wel later komen omdat ze pas er mochten zijn als de kraamhulp weg was. Ik vond het een prima afspraak zo.
In Belgiƫ is kraambezoek wel echt een ding. Gelukkig wordt het steeds minder. Maar vroeger ging iedereen gewoon langs in het ziekenhuis. Vreselijk lijkt me dat. Nu geven de meeste mensen een grote babyborrel en dan is het gedaan. Maar ik ken dus iemand die in een winkel werkte en daar kwamen dus gewoon klanten op kraamvisite in het ziekenhuis. Echt maf.
Ok mijn impopulaire meningen vandaag:
Ik hou van washandjes.
En ik vind opgespoten lippen (ook als het āheel subtielā is) nooit mooi. Vind het zo lelijk hoe dat omkrult. Maar anderzijds vind ik wel dat mensen gewoon moeten doen wat ze zelf leuk vinden haha.
O ze zouden dat in hostels echt moeten verbieden. Als ik een gitaar zie liggen word ik al kwaad hahahaha.
Ik heb gister een banh mi op (van boguette in Rotterdam waar mensen altijd lyrisch over zijn) en ik vond er echt geen reet aan. Echt een droog kruimelig pistoletje met geraspte wortel, verlept takje koriander en droge lapjes bief, en amper saus. Sowieso klonk het al saai, groente op een pistoletjeā¦
Maar iedereen lijkt het heerlijk te vinden.
In België is toch doopsuikers ook een heel ding? Allemaal van de tafels vol suikerbonen en andere cadeautjes⦠heb altijd het idee dat iedereen elkaar wilt overtreffen
Dan heb je echt een verkeerde gehad. Banh Mi is echt super lekker.
Ja inderdaad. Ik heb wel eens een babyborrel meegemaakt waar meer mensen waren dan op onze trouw (en dat was echt al een heel event met een enorm prijskaartje).
Een kraamfeest voor 2 peuters dat is toch echt belachelijk, dan ken je echt geen schaamte vind ik als je dat organiseert. Ik prijs mezelf altijd maar weer gelukkig dat ik geen vrienden heb die doen aan babyshowers, gender reveals en babyborrels. Ik kom 1 keer op kraamvisite als het kind geboren is en dan krijg je een cadeau en dat is het hoor. Hoe vaak moet je gefeliciteerd worden met je reproductievermogen.
Wat mij irritant lijkt aan een kraamfeest is dat je dan dat feest hebt Ʃn dat je waarschijnlijk sowieso gaat krijgen dat mensen nog individueel op bezoek willen komen (omdat ze dat willen of niet kunnen op de dag van het feest). Ja je kunt natuurlijk de boot afhouden dan maar dat mensen het vragen lijkt me al irritant. Dus laat mensen dan maar individueel komen als ze dat toch willen
Als ik op vakantie ga neem ik altijd washandjes mee, ook als we in een hotel zitten Ik heb het gevoel dat ik niet schoon ben als ik onder mn oksels en down under niet met een washandje schoon kan maken. Zit tussen mn oren, I know.
Sowieso zou het denk ik ook goed zijn als kraambezoek zich van tevoren bedenkt wat hun rol is. Je bent daar niet om geĆ«ntertained te worden door twee mensen die net een megagrote gebeurtenis hebben meegemaakt, je bent daar uit interesse en support. Ik verbaas me er vaak over hoe erg mensen vanuit zichzelf redeneren, alsof het kraambezoek om hen draait en hun wens de baby te zien en vast te houden, en dat het anders āongezelligā is.
Stel je een beetje behulpzaam op, vraag of je een boodschap mee kan nemen, ruim de vaatwasser uit, verwacht niks en please rot na een uur weer op.
Ja dit maar wel wat genuanceerder. Vind het wel lief dat mensen interesse toonden in mān baby, dat ze langs kwamen en iets leuks mee namen voor de baby en daar moeite in hadden gestoken.
Ćp kraambezoek gaan vind ik ook niet zo boeiend trouwens. Ga volgende week bij een vriendin op kraambezoek bij haar 2e kind maar puur om dus interesse te tonen.
Ik vind het ook wel aan de droge kant idd maar wel heel lekker, het is ook een hard broodje, wat droger vlees - moet net je ding zijn denk ik
Ik kwam laatst op het forum erachter dat niet iedereen een washandje gebruikt. Voor mij is dat zo vanzelfsprekend of zo. Ik wist echt niet dat niet iedereen dat gebruikte. Ik vroeg me toen echt af hoe die mensen dat dan deden.
Toevoeging: ik ben nu ook wel benieuwd of het in bepaalde delen van Nederland gebruikelijker is. Iedereen die ik ken gebruikt namelijk washandjes (ik zeg ook nog eens wasdoekjes).
- Noorden
- Oosten
- Zuiden
- Westen
- Belgiƫ
- Ander land
0 stemmers
Ik woon nu ergens anders (zuiden) dan waar ik vandaan kom (oosten).
Haha zou dit er iets mee te maken hebben?
Ik gebruik ook iedere dag washandjes, voor mijn gezicht en voor down under Maar was laatst bij mijn zusje, die had ze helemaal niet, we passen nu op het huis van een familielid, liggen ze ook niet. Ik was ook altijd in de veronderstelling dat iedereen dat elke dag gebruikt haha.