Impopulaire meningen #3

Uh, storytime? Hoe komt er iemand naakt op een bruiloft :joy:

2 likes

Haha lol nvmmmm

3 likes

Sorry het was een flauwe beschrijving van een geboorte, haha.

8 likes

Ik dacht of het is dat, of de 1e keer dat je je huidige partner naakt zag :laughing:

3 likes

Ik vind alleen dunne chips lekker zoals gewoon de standaard Lay’s. Ik heb echt een hekel aan ribbel chips, kettle cooked, Doritos etc. Maar echt de meeste chips is zo dik tegenwoordig :sob:

12 likes

Kapsels? Wat dan? “Kaal is niet toegestaan. Ben je kaal zet dan een hoed op. Grijs of blauw, geen cowboyhoeden.”

10 likes

Je mocht geen kleur in je haar als in blauw groen paars etc, opgestoken mocht wel maar een gewone paardestaart niet. Voor los haar mocht er ook van alles niet. En voor mannen waren er ook een aantal kapsel eisen.

1 like

Ik vind dresscodes voor bruiloften echt zulke onzin. Jij moet zo nodig trouwen, wees blij dat mensen willen komen komen. Plus wat mensen aanhebben heeft toch letterlijk geen effect op hoe veel plezier je aan die dag beleeft? Dan ben je niet echt met de juiste dingen bezig lijkt me.

33 likes

Het is vooral voor de foto’s. Maar denk dat het net zo makkelijk is om kleding een andere kleur te photoshoppen dan iedereen dwingen bepaalde kleuren te dragen haha

1 like

Het laatste ben ik het mee eens! Haar stem en asmr is super relaxed

1 like

Ja ik zat daar dus net aan te denken, dat het waarschijnlijk voor de foto’s is dat er niet 1 iemand in t blauwe tussen een zee van rood staat, maar juist daarom vind ik dresscodes waardeloos. Hoe leuk is t als je een foto hebt waar iedereen gewoon als ‘zichzelf’ op staat in hun eigen stijl. Zelfs die ene persoon die dan met een korte broek en witte sokken komt zoals altijd. Dat lijkt me echt veel waardevoller.

9 likes

Eerst vond ik het ook onzin, maar heb nu al een paar bruiloften gehad waarbij mensen in hun dagelijks kloffie komen
 dat zou ik best erg vinden :no_mouth:

Maar goed ik ga niet trouwen, dus who cares haha

8 likes

Ik vind dit zo raar, je gaat naar een huwelijk niet naar de markt. Dus ik zou het heel erg vinden als mannen in short met slippers toekomen of vrouwen in casual outfit.

Zolang mensen die dit doen gaat die dresscode er blijven. Ben wel tegen kleurcodes doe gewoon black tie of zo en vraag aan je suite om een kleur te dragen. Je kan dan nog zeggen dat poederroos voor je suite gereserveerd is.

33 likes

Haha ja misschien snap ik dat niet, waarom is dat erg? Het heeft toch geen effect op hoe jij eruitziet. Zoals hierboven gezegd zou ik willen dat mensen komen als zichzelf in iets waar ze zich 100% comfortabel in voelen. Als dat betekent dat er wat mensen in speedo op je trouwfoto staan, so be it.

Ik ben het denk ik gewoon met @Hejira eens, een bruiloft draait toch niet om het perfecte plaatje? Ik vind het gewoon een beetje gek om de verantwoordelijkheid van dat jij (niet jij per se, de hypothetische persoon die een dresscode instelt) het toevallig belangrijk vindt dat mensen kleren aanhebben die jij mooi vindt, bij andere mensen neerlegt haha

9 likes

Het is een bruiloft, een bijzondere gebeurtenis, hoeveel moeite is het dan om je iets netter en feestelijker aan te kleden dan normaal?

38 likes

Of gewoon zo’n soort ding gebruiken maar dan in ‘trouwstijl’.

image

Ik vind Nederlandse trouwerijen vaak echt verschrikkelijk.

4 likes

Nou, voor mij zou het heel weinig moeite zijn (sterker nog, ik vind dat superleuk). Ik vind alleen zelf niet dat je dat van iedereen kan afdwingen. Ik ken bijv. wel mensen die zo casual/weinig geĂŻnteresseerd zijn in kleding, dat het voor hen wel degelijk moeite zou zijn, omdat ze bijv. niet eens geschikte kleding hebben.

Ik weet het niet, ik vind het zelf gewoon een aparte focus om te hebben tijdens je bruiloft.

10 likes

Ja helemaal eens.
Ik bedoel ik zou zelf ook wel gewoon net komen, maar ik zou niemand erop afrekenen als ze het niet zouden doen. Het is zoiets oppervlakkigs om je druk over te maken, wees blij dat de mensen die je uitnodigt uberhaupt komen en als je je ergert aan de kleding van die mensen moet je je afvragen of je ze er uberhaupt wel bij wilde hebben.

8 likes

Deze discussie hebben we volgens mij precies een jaar (of 2) geleden ook gehad, OF ik heb een mega dejavu, vind die etiquette wel interessant.

Spijkerbroek naar een bruiloft

• Kan wel
  • Kan niet

0 stemmers

2 likes

Naar mijn trouw kom je niet als je in jeans komt :upside_down_face::grimacing::grimacing:. Cannes Festival maar met Congolezen

Mijn beste vriendin zei al dat ze ook 3 keer van outfit wil wisselen :joy:

45 likes