Impopulaire meningen #3

Screen Shot 2021-06-09 at 20.55.54 (desnoods in egaal donkerblauw) en deze blazer en een wit bloesje zou ik prima vinden maar dit niet

Screen Shot 2021-06-09 at 20.57.05

15 likes

Een nette jeans met overhemd / jasje vind ik prima. Maar jeans met t-shirt, nope.

Zoals @Victoria laat zien, haha!

5 likes

Ik vind het een lastige discussie. Ik zou wel willen dat mensen geen spijkerbroek aandoen op mijn bruiloft. Maar mijn stiefvader heeft letterlijk niks anders en is zelf getrouwd op zijn leren pantoffels/sloffen. Dus dan kan ik toch helemaaal niet vragen dat hij wat anders draaft op mijn bruiloft. Plus ik heb liever dat hij er in zn jeans is dan helemaal niet.

2 likes

Misschien is het ook nog een verschil dat ik alleen zou willen trouwen in redelijk kleine kring, met alleen echt naast familie en goede vrienden? Alleen maar mensen van wie ik de aanwezigheid 1000 keer belangrijker zou vinden dan wat ze aanhebben. Mijn vader bezit bijvoorbeeld nul overhemden, en alleen maar spijkerbroeken, maar ik vind ook dat dat bij hem past :smile:

Ik probeer te achterhalen waar het hem in zit haha. Ik snap nog steeds niet precies waarom het invloed heeft op jouw plezier/dag/gemoed wat een ander aanheeft.

8 likes

Klopt, maar toen was het wel heftiger want toen was er letterlijk iemand die mensen in joggingbroek in t algemeen niet te doen vond haha.

1 like

Ik zou zelf ook wel wat beters te doen hebben dan naar een bruiloft gaan waar ik niet welkom was omdat ik niet in het moodboard van de bruid/bruidegom pas :joy:

7 likes

Precies wat je zegt, voor het bruidspaar is het een belangrijke dag. Ik draai het dan ook om en denk “wat fijn dat ik onderdeel mag uit maken van hun belangrijke dag” ipv “ze willen dat ik kom en dan moet ik me ook nog netjes aan kleden, nouja zeg”.

14 likes

Ik snap het hele kleding ding ook niet zo. Of het nou mijn verjaardag, bruiloft of begrafenis is, ik zou nooit willen dat mensen in bepaalde kleding komen ‘omdat dat zo hoort’. Doe alsjeblieft aan waar je je goed in voelt. Uiteindelijk is dat toch ook wat je wil? Een bijzonder moment delen met de mensen om je heen. Ik heb liever dat mensen zich relaxed en vrij genoeg voelen om in hun pyjama te komen dan dat ze de hele dag op hakken moeten lopen en aan het eind blaren hebben.
Ik zou het juist als iets heel positiefs ervaren als iedereen lekker in aantrekt waar hij zin in heeft, ongeacht hoe het eruit ziet.

28 likes

Haha ja daar zit ook wat in. Maar mooie kleding is niet voor iedereen even belangrijk/een teken van interesse/comfortabel. Dat iemand niet in sjieke kleding komt, wil toch niet zeggen dat ze het niet leuk vinden. Ik denk dat dat eerder projectie is van diegene die mooie kleding wél belangrijk vindt

1 like

Dit is misschien een wat morbide anecdote maar de dag voor mijn beste vriendin vorig jaar overleed kwam ik toevallig aan in een net zwart pakje omdat ik die dag moest werken, ik werd toen gebeld van “Je moet nu komen want het eind is in zicht”, anyway toen ik eenmaal bij haar was zei ze om de boel een beetje luchtig te houden hoe deprimerend ze mijn zwarte nette kleding vond. Bij de begravenis was iedereen casual, niemand liep in pak of nette jurken.
Niet dat ik hiermee wil zeggen dat het belachelijk is als het wel volgens dresscode is, maar dat het in principe geen reet uitmaakt want uiteindelijk ben je op een gelegenheid met elkaar om iets te vieren of om te rouwen etc. Kan me echt niet voorstellen dat je tijdens zo’n dag dan echt een error in je hoofd krijgt als je iemand iets ziet dragen wat je niet vind ‘passen’.

10 likes

Nou ja ik chargeer misschien een beetje inderdaad, maar ik vind het zelf eigenlijk een stuk extremer om te zeggen dat je dan eigenlijk liever hebt dat mensen niet komen.

7 likes

Maar daar is dit topic toch voor?

3 likes

Ik vind dit een beetje een rare opmerking nadat je vertelt dat je vader en schoonvader van jullie nieuwe kleding moesten kopen (wat ze ook zelf wilden), en dat je vader de schoenen die die aanwilde niet aan mocht, dus die ook nieuw moest kopen.

Ik weet nu al dat een deel van onze daggasten in versleten joggingpak komt, dat is wat zij dragen en ik zou het echt raar vinden als ze geld moeten uitgeven omdat ik graag wil dat ze op onze bruiloft zijn.
Ik heb het even nagezocht en 1 van onze getuigen droeg een Adidas joggingbroek tijdens de plechtigheid. (het feest doen we deze zomer, een jaar later).
Zolang je op de foto’s maar kan zien dat iedereen het naar zijn zin heeft.

29 likes

Liever:

• Overdressed
  • Underdressed

0 stemmers

Ik ben zelf regelmatig overdressed voor een feestje ofzo maar denk dat ik dat eigenlijk fijner vind dan underdressed, dan zou ik me ongemakkelijker voelen denk ik

Oh hij hoefde niet anoniem maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpassen

Ik weet t zelf ff niet, maar ik denk dat het voor veel mensen een principekwestie is, zo van had je niet ff meer moeite kunnen doen voor mijn speciale dag? Dan in een kloffie komen.
Maar omdat mensen hierin zo anders zijn van elkaar, moet je je nog wel jezelf kunnen voelen. Dubbel. Wat voor de een heel netjes kan zijn en voelen is voor een ander een casual chill outfit.

2 likes

Nouja uiteindelijk koopt mijn vader natuurlijk geen schoenen die hij absoluut niet aan wil. Hij is alleen makkelijk en daarom zei ie eerst dat ie wel ‘gewoon zijn gewone schoenen aan zou trekken’
Daarbij waren mijn schoenen ook nieuw, hadden man en ik dezelfde schoenen omdat we ze hadden laten customizen en de kleuren afgestemd op zijn pak.

Voor mij zit het ook in moeite doen denk ik. Ik zou niemand wegsturen maar inderdaad wel denken “jammer, die had geen zin om moeite te doen”. En dan bedoel ik echt niet dat iedereen in precies dezelfde pastelkleur moet komen, maar wel kleding zonder gaten en scheuren bijvoorbeeld. En dan is er mijns inziens toch heel veel ruimte en zou iedereen iets kunnen aantrekken waar hij/zij zich goed in voelt. En dan boeit t mii 0 of iemand hakken draagt, of de kleding al 5 jaar oud is of 5 euro heeft gekost.

6 likes

Ja van mensen die dicht bij mij staan kan ik het wel hebben. En zij zeggen het ook nooit op een vervelende manier.

1 like

Niemand heeft toch ĂŒberhaupt zin in andermans bruiloft

24 likes

Het is mijn feest waar ik voor betaal dus ik kan het wel afdwingen? Als ik nog in de gelegenheid kom om een bruiloftsfeest te geven dan heb ik helemaal niet veel eisen. Je hoeft geen pak of hakken aan en er is geen kleurenpalet. Maar ik wil wel graag dat je enigszins netjes komt, gewoon een nette broek vind ik al prima.

Als je in een spijkerbroek of slippers wil komen nou sorry dan ga je maar naar een winkelcentrum of het strand. Het kost vaak minimaal €100 per gast dus als je dan niet eens moeite kan doen om er een beetje fatsoenlijk uit te zien dan niet hoor :wave:t2:

44 likes