Ik was echt geschokt toen ik van de week sinds heel lang weer eens in de trein zat en zag hoeveel mensen het mondkapje niet dragen. Of telkens afdoen of onder hun kin hangen om even te ademen. Net een heerlijk idee dat je geen uitgeademde adem van anderen in ademend vind ik met zo’n mondkapje
Maar het lijkt me ook niet echt de bedoeling dat je met opzet vrienden gaat zoeken met een andere huidskleur en bevriend met ze wordt om hun huidskleur? Wat zou zo iemand volgens jou dan anders moeten doen? Of mag iemand met alleen witte vrienden zich niet ‘woke’ noemen?
Precies dit. Ik snap niet hoe je in zo’n geval alleen maar witte vrienden kunt hebben, want naar mijn gevoel is het dan niet meer toevallig. Daar zit dan wellicht onbewust iets achter.
ja dit!
als ik klaag over het weer zeggen mn ouders/vrienden ‘waarom koop je geen airco?’
en als ik dan zeg dat het niet echt nodig is, lachen ze
ik vind het maar zuur hoor, je hebt mensen met een airco én een dik gevuld zwembad, en ik doe aan allebei niet omdat ik me dan alleen maar zorgen loop te maken over de gevolgen daarvan
maar uiteindelijk lig ik hier voor pampus en hebben die mensen het heerlijk fris
In de zomer alleen niet haha, dan blijft de hitte ook lekker binnen hangen.
Het hoeft niet per se heel duur te zijn, en ja het zal alsnog warm worden maar ik zou eerst isoleren en dan eventueel een airco aanschaffen. Veel mensen denken niet eens aan het isoleren voor ze meteen een airco neerzetten. Een airco kan misschien goedkoper in aanschaf zijn dan isoleringsmaterialen, maar maakt altijd als je hem gebruikt extra kosten.
En ja er zullen huizen zijn waar niet tegen op te isoleren valt, dat begrijp ik heel goed. Maar ik vraag me af of een airco dan echt veel verschil maakt (kosten/baten).
@George nee, een goed geïsoleerd huis zorgt ervoor dat de warmte ook niet naar binnen komt. Daar heb je zowel in de zomer als de winter baat bij. Dan moet je natuurlijk niet bij 30 graden alle ramen en deuren open gooien.
Nou ons huis heeft energielabel A, is echt goed geïsoleerd en we houden alles netjes dicht, maar het wordt hier helaas toch heel erg warm.
Terug naar het communisme dan maar. Nee grapje, het is belachelijk hoe de consument zich netjes moet gedragen terwijl de grootverbruikers vrijwel buiten schot blijven. Maar men zal wel VVD blijven stemmen.
Maar je hele bericht gaat nu in tegen iets wat ik niet heb gezegd. Ik heb in mijn eerste bericht al aangegeven dat niet-witte vrienden hebben je niet ineens vrij van racisme maakt, dus ik snap niet waarom je juist daar nu een heel argument op bouwt. Ik vind het namelijk, met dat in mijn achterhoofd, nog steeds vreemd om andersom alleen witte vrienden te hebben in de situatie die ik schetste.
Ik weet niet of dit een impopulaire mening is maar ik vind Frozen echt een enorm saaie kut film.
Ik verlang zooo naar de winter, natuurlijk houdt bijna niemand van dit weer maar juist met dit weer kan ik niet wachten tot het al vroeg donker wordt, kaarsjes aan, kou, lange wandelingen maken op mooie winter natuur, naar de sauna in de winter…
Ik begrijp mensen die een simpele wandeling zodra het in de buurt van een berg is ineens hiken noemen niet. Vooral als ze letterlijk 5 hoogtemeters hebben op een route van 2km. Het is gewoon nog steeds wandelen, ook al ben je speciaal naar de ANWB gegaan voor bijpassende bergschoenen.
Je kan in Nederland niet hiken. Dan moet je naar Limburg en niemand wil vrijwillig naar Limburg
Samen lekker hiken
Ik ook en zomerkleding vind ik ook niets
Ik was net alweer aan het kijken naar wintersportadressen voor volgend jaar
Ja die snap ik! Ik zou zo graag ook op wintersport willen maar ik schrik mij kapot van de prijzen.
Liever Herfst dan winter. In de winter stormt het juist altijd zoveel in NL en er valt toch nooit sneeuw.
Vind de aanloop naar de herfst dan het leukst want als alle bladeren weer afgewaaid zijn en het gaat regenen en stormen is de pret alweer voorbij.
Ah joh! Jullie blijven tenminste als Nederland overstroomt droog!