Impopulaire meningen #3

Het is beetje stomme vergelijking, vroeger had ik ook niet direct een kinderwens, tot ik mijn man trof en nu ben ik wel ongewenst kinderloos.
Dus wat maakt het uit dan he

Niet eens een beetje een stomme vergelijking, ik vind het een heel stomme vergelijking.

Verder niet om @Mexi aan te vallen maar het is zo’n beladen onderwerp, óók als je geen kinderen wilt, dat je er beter niks over kunt zeggen.

12 likes

En bijkomende vraag is bij mij ā€˜Wat vindt naam partner daar dan van??’. Plak die euro’s erbij en je kan er een overnachting bij boeken :smiley:

12 likes

Ik denk dat t wel zo is wanneer men kiest voor geen kinderen, men vaker reacties krijgt of een uitleg vraagt of opmerkingen krijgt. En andersom niet, dus het een moet je vaker verantwoorden dan het ander. Je vraagt nooit aan mensen ā€œoohhh huh wil jij kinderen? Waarom? Vind je dat niet egoĆÆstisch? etc.ā€

Terwijl andersom die vraag heel vaak komt, "wat dan als je later oud en alleen bent etc. Etc. " Vooral vrouwen krijgen die vragen.

Bewust kinderloos topic is er hier trouwens ook.

16 likes

Eigenlijk zou single en kinderloos de standaard moeten zijn want dat is hoe je geboren wordt.

Je kiest voor een partner en/of kinderen als hopelijk bewuste keuze, die je wss ook nog eens kan toelichten.

Niet dat iemand recht heeft op antwoorden, maar denk dat je het in theorie beter zou moeten kunnen uitleggen.

32 likes

Ik haat boodschappen doen en dat heb ik nu al jaren niet hoeven doen :woman_shrugging:t4:

10 likes

Vind ik goed genoege reden

Geen reden: ik wil niet alleen zijn

2 likes

Enige voordeel is dat je dan over je eigen kind denkt: jij was nog niet zo irritant.

2 likes

Ja het was iets heftiger verwoord dan dat ik bedoel maar ik overweeg dus wel een ingreep die ervoor zorgt dat ik nooit meer aan welke vorm van anticonceptie dan ook hoef te denken

1 like

Doe ik wel.

34 likes

Hahaha en wat is dan de reactie? Zeker een ā€˜wtf’ hoofd?

1 like

Ja dat en ook de domste antwoorden dat je je echt kan afvragen WHY Tell me why (in Anita Meyer stem)

4 likes

Zo benieuwd naar de antwoorden nu :stuck_out_tongue_winking_eye:
Heb je een top 5 :joy:?

3 likes

Ik had hier nog niet zo over nagedacht en ben blij met je uitleg, dankjewel

1 like
  • ik wil graag een miniversie van mezelf/partner/mix ervan hebben
  • ik wil later niet alleen zijn; en als ik kinderen heb, zal ik dat nooit zijn
  • het zou goed zijn voor onze relatie, want die wankelt nu
  • anders gaat X bij me weg, hij/zij wil het per se en ik wil hem/haar niet kwijt
  • dan heeft het leven een doel / ik voel me nu niet compleet/alsof ik er niet toe doe
  • dan ga ik beter/gezonder leven (niet meer stappen, zuipen, roken, keta, en wel; gezond eten, op tijd slapen, ritme in het leven)
  • iedereen om ons heen begint er nu ook aan; het lijkt me wel leuk hihihihi
  • alles wat we nu doen, moeten we toch kunnen nalaten aan het nageslacht? anders heeft het toch allemaal geen zin? waar leven we voor.
    (- in het verlengde ligt een beetje: ā€˜het hoort zo’, het is iets ā€˜om van de lijst af te vinken’, anders ben je raar/is er iets mis met je)

Ik vind deze domme antwoorden niet allemaal even dom. Maar over de gehele linie wel vrij ondoordacht en bij het creƫren van nieuw leven zou je toch op een andere manier de zaak moeten belichten.

30 likes

De redenen voor een tweede kind zijn vaak NOG achterlijker, ja.

3 likes

Dan ben je toch heel naĆÆef? Baby lijkt me nu echt het laatste zetje dat een slechte relatie nodig heeft.

17 likes

Lol ben benieuwd naar de statistieken hoeveel wankelende relaties daadwerkelijk verbeterd zijn door de komst van een mini nachtelijke krijsmachine.

14 likes

Nou ja, het seksen brengt wel gezamenlijke activiteit in de relatie, maar om dan maar een kind gelijk te maken als het al niet lekker gaat is beetje typisch.

8 likes

Gaat 'm bij jou denk ik niet worden :grimacing:

8 likes