Impopulaire meningen #3

Ik weet eigenlijk ook geen betere reden te bedenken dan die moederlijke “oerdrift” die ik voel. Een kind willen is per definitie iets egoïstisch.

9 likes

En als dat kind oud genoeg is dan gaan deze vragende om een tweede mensen van zelf over op het kind. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord aaah zo zielig voor je dat je geen broertjes of zusjes hebt. IK WEET NIET BETER LAAT MIJ :sob:

(Edit en mijn ouders hebben het heel bewust bij 1 gelaten, dat ik ouder was vaak genoeg met ze over gehad/ van ze gehoord)

5 likes

Mijn ouders hebben dit (‘wat sneu voor Tessel dat ze geen broertje/zusje krijgt’) ook regelmatig gehoord, midden in hun IVF trajecten :fu:

7 likes
  • dan ga ik beter/gezonder leven (niet meer stappen, zuipen, roken, keta, en wel; gezond eten, op tijd slapen, ritme in het leven)

Geen Keta?!:exploding_head:
Nog meer reden om geen kinderen te willen

19 likes

Dat is toch vreselijk als je dat dan te horen krijgt :sob:

1 like

Zoietszei mn schoonzus toen wij aangaven geen kinderen wilden. “Maar wie gaat er laten voor je zorgen dan”. Nou, volgens mij moet dat niet je uitgangspunt zijn…

21 likes

En dan zit ik liever in een chique bejaardentehuis dat ik kan bekostigen met al het geld wat ik niet aan kinderen heb uitgegeven :sunglasses:

51 likes

Tja er is maar 1 manier om dat op te lossen.

2 likes

Hoe denken mensen dat in Nederland hun kinderen voor ze gaan zorgen later :joy: kan daar echt niet bij. Zo naïef.

10 likes

Mijn broer en ik hebben al sinds we gingen puberen vrijwel geen contact, denk dat m’n ouders achteraf gezien liever eentje hadden gehad om die ruzies tussen 2 kinderen te voorkomen :joy:

5 likes

Doet me denken aan hoe vaak ik heb gehoord “oh, wat gezellig dat je uit een groot gezin komt”. Mijn vriend en ik heb beide onze grote gezinnen niet als gezellig ervaren door alle ruzies en meningsverschillen :sweat_smile:

5 likes

Ik vind het echt achterlijk dat er blijkbaar mensen zijn die dit tegen een kind zeggen. Hallo wat bezielt die mensen?

5 likes

Ja en niet weinig ook he. Alsof ik ook wist wat ik zou moeten ‘missen’.

3 likes

@Monster @Foefjeisthuis echt afgrijselijk idd :sob:

11 likes

Klopt, plus dat je ook vaak genoeg ziet dat de kinderen het niet eens kunnen (of willen)

2 likes

Mijn dochter kreeg ook een keer deze: “zeg maar tegen je mama dat je graag een broertje of zusje wil!”

Ik zag m toen niet aankomen maar als ik dat nu zou horen flip ik de pan uit.

4 likes

Godsamme wat ongepast zeg! Hoe krijgen mensen het hun bek uit, snap ik echt niet

4 likes

Ik houd best wel van muggenbulten, geeft zo’n lekkere soort jeuk en krabben is hemels

15 likes

Van deze ziekelijke impopulaire mening moet ik echt even bijkomen.

43 likes

Ik krijg er spontaan jeuk van.

6 likes