Ja ik huur ook particulier. Maar zit nog onder de 1000.
Sociale huur is tot 725 dacht ik. Ik sta helaas daarvoor nog niet lang genoeg ingeschreven. Reageer wel op woningen maar tot nog toe tevergeefs.
Ja echt, “oh we kunnen er net in als baby x wordt geboren!” Oh gelukkig maar! Alsof dat niet in een huurhuis kan? Ik heb totaal geen behoefte nu aan een koophuis. Want ergens zo aan vast zitten vind ik juist een onprettig gevoel geven. In een huurhuis ga je in, en je kan de volgende maand bij wijze van alweer emigreren. Dat kopen is echt extreem overrated imo. Tenzij je echt zo graag tig jaar op dezelfde plek wil blijven. En dat hele gevoel van “het is dan echt van jou”. Boeit me ook geen hol. En dan nog een impopulaire mening. Ik snap echt NIET, wat mensen met jaren 30 woningen hebben. Is dat omdat het net voor WO2 is? Vaak slechte isolatie en isolering, enkel glas, klushuis, bladibla. Glas in lood kan je er ook wel zelf in zetten. Ik zie er echt 0.0 charme van in. Woon liever in een nieuw gebouwd heel strak huis. Kan mij die geschiedenis schelen.
Hahaha wat
Het is de laatste bouwstijl waarin je ambachtelijk en echt oog voor detail terugziet. Dat zit ‘m niet alleen in een glas-in-lood raam. De details en het handwerk wat daar in zit, tref je daarna niet meer aan. Alles moest daarna snel en goedkoop uit de grond gestampt worden. Een vensterbank zoals die van ons zie je nu nergens meer. Is veel te duur om te laten maken.
Wij zijn gelijk in een koophuis gaan samenwonen, wat ik daarbij heel irritant vond is als we dan een rondleiding gaven door het nieuwe huis: “is dit de toekomstige babykamer?”
Ja dit is de babykamer, mijn makeup staat hier. Dat zijn mijn baby’s
Maar wie zijn die mensen die zo lopen af te geven op huurhuizen. Ik ken ze helemaal niet. Mijn beeld daarbij is een stel van die ultra tyfusnormalo’s met 1,2 kind, een labrador en een Renault Clio (lease uiteraard). Waarom zou je je over de mening van zo iemand druk maken. Laat ze lekker hun saaie lifestyle leven
Ah, het gesprek met de hypotheekadviseur: het belangrijkste onderdeel van de zwangerschapscursus!
Ja nou daarom is het dus een impopulaire mening. Want het kan me niks schelen. Doe me dan maar een heel oud huis. Alleen omdat het de laatste stijl is vind ik het niet per se mooi. Snap de “charme” wel.
In dezelfde lijn al die opgeknapte oude huizen met stalen deuren, zwarte keuken etc…die dan dik doorverkocht worden. dan denk ik koop geen oud huis maar iets moderns zo zonde als alles eruit is gesloopt
Ligt misschien ook wel aan of je particulier huurt of sociale huurwoning hebt? Mijn ouders hebben jarenlang sociale huurwoning gehad en daar moesten ze natuurlijk wel alles in de oude staat weer achterlaten.En 1 keer in de 15 jaar kregen ze een nieuwe wc/badkamer en keuken.Heb je natuurlijk wel minder keuze dan als je het zelf moet doen maar wij hadden geen ouderwetse wc/badkamer/toilet.En wij mochten gelukkig wel dieren in huis.Maar toen ik later in een appartement kwam wonen via een andere coöperatie was het wel echt verouderd en ouderwets en hebben we eerst nog de 4 lagen behang á la jaren 70 bruin met mosterdgele bloemen van de muren af moeten krabben.Nu huur ik particulier (gelukkig niet voor een belachelijk hoog bedrag en zelfs nog onder de sociale huurgrens) en mag ik inderdaad geen huisdieren (alleen een goudvis mag haha) en de keuken is ook wel echt ouderwets (met zo’n zilveren ribbel aanrecht bijv.).Maar al met al,ik woon midden in de stad en de huur is laag dus voorlopig blijf ik nog wel even hier zitten.En bovendien wil ik ook niet altijd hier blijven wonen maar naar een andere stad verhuizen.Een huis kopen kan ik over tien jaar ook nog wel en tot die tijd kan ik mooi nog even sparen!
Vraagje aan de mensen die een koophuis overrated noemen. Ik snap het als het gaat om het makkelijk weg kunnen uit een huurhuis enzo maar hoe kijken jullie dan aan tegen vermogen opbouwen in een koophuis vs huurhuis?
Wij zijn nu zelf op zoek naar een koophuis en als ik dan hoor wat voor winst mensen maken… niet normaal. En dat kan nooit met een huurhuis.
Klopt hoor, alleen winst is natuurlijk relatief. Want zolang je het huis niet verkoopt, heb je de winst ook niet. Ons huis is in 1,5 jaar tijd 60k meer waard geworden maar zolang wij het niet verkopen, hebben wij die 60k niet.
Huren is geen weggegooid geld want je hebt een dak boven je hoofd? En als je een huis koopt is het ook niet ‘echt’ van jou want je zit aan een hypotheek vast, dus ‘t is van de bank. (Behalve als je geen hypotheek neemt natuurlijk)
Ik vind het huren eigenlijk ook wel relaxt. Nieuwbouw, niet zo duur en 10min fietsen tot het centrum. Vloer etc zelf kunnen uitkiezen, ik heb een betere badkamer en keuken dan ik had kunnen betalen en als er ook maar iets is komt er een mannetje en kost het me enkel een uurtje thuis zijn. Het lijkt me vreselijk om ieder onderhoudsdingetje zelf te moeten doen of jaren tegen een oude keuken aan te kijken omdat we moeten sparen voor een nieuwe. Al denk ik dat de helft van de voordelen dus gerelateerd zijn aan nieuwbouw.
En omdat de huur meevalt en dan ook nog door 2 personen te delen is kan ik wel gewoon lekker sparen. Want met mijn huidige salaris kunnen we waarschijnlijk alleen een afgeleefd huisje kopen in een minder fijne buurt, dan liever dit en over 3 jaar een hypotheek kunnen krijgen waarbij we ook nog spaargeld hebben om het huisje een beetje naar onze smaak te krijgen.
Veel mensen vinden Céline Dion toch vreselijk? Ik geniet altijd zo van It’s all coming back to me now.
Nu ik dit type, volgens mij heb ik dat al eens op het forum getypt. Nu al voor 5e keer op vanmorgen.
Moet ook altijd denken aan een kind vroeger dat Selien de Jong heette. Vond ik altijd zo mooi.
haha ja dit vind ik ook altijd zo’n non-argument, hoezo weggegooid geld? je hebt een huis?
Celine Dion - All the way, a decade of song blijft m’n favo dramatische meezing album. It’s all coming back to me now is ook echt mn favo, zoveel drama
off-topic
Mijn vader had een artikelen gelezen waar in stond dat als je een huurhuis hebt je ook heel goed vermogen kan opbouwen. Mits je daar ruimte voor hebt. De manier was dan iets in de trant van wat je bij een koophuis aan onderhoud e.d. kwijt bent, ben je niet kwijt aan een huurhuis. Als je dat bedrag dan structureel opzij zet, of een deel van dat bedrag, kan je aan het einde van de streep alsnog een hele pot vermogen hebben. Maar goed alles valt of staat met ruimte overhouden van salaris e.d.
Ik vind roomboter niet lekker op een boterham, geef mij maar halvarine van Zeeuws meisje!
Ja love it. Het dramatische en dan dan die uithalen
Vind de huur vs koop echt een zure, onboeiende discussie