Impopulaire meningen #3

Denk dat dit nummer nu de hele dag in mijn hoofd zit, maakt de werkdag een stuk draaglijker :grimacing:

1 like

loooooove celine, zeker onder de douche
de week in mijn zwangerschap dat ze zeiden dat je kind in je buik de muziek kon horen die je luisterde en daar later rustig van zou worden ging ik extra lekker

zag helemaal voor me hoe zo’n baby dan later hysterisch huilt en dan kalmeert als ze celine hoort

9 likes

Zijn vast lieve mensen, maar een half uur zou me bij lange na niet ver weg genoeg zijn.

2 likes

Ik eigenlijk ook. Want de conclusie is vooral dat mensen zich teveel aantrekken van de mening van een ander. En niet zozeer of het een echt beter is dan het ander voor de persoon in kwestie zelf.

14 likes

M’n ex kocht op z’n 26e een groot huis met 5 slaapkamers, alleen daarom zou ik al gek zijn dat ik niet verder met hem wilde. M’n huidige vriend wil opzich wel kopen maar ik moet er op dit moment echt niet aan denken en ik weetniet of ik het ooit wil. Het lijkt me vooral veel gedoe.

Ik had dus laatst een discussie over huren vs kopen en ik zei huren is op de korte termijn handig en kopen op de lange termijn. Daarmee bedoelde ik je hebt een schuld van bijvoorbeeld 200.000 bij de bank. Voordat je 200.000 aan huur hebt betaald ben je wel even verder en/of het moment dat jouw restschuld lager ligt dan de cumulatieve huur. Maar ik kreeg niet eens de kans om het goed uit te leggen want zodra ik de eerste zin uitsprak was het direct van wat ik spaar is van mij (alsof dat met huren niet zo is), ik heb iets van mezelf (nee niet echt zolang je hypotheek nog loopt) en ik kan alles zelf bepalen (true maar wat heeft dat met de kosten te maken). Nou toen ik eindelijk kon zeggen wat ik wou zeggen was het niet waar want zijn huurlasten waren hoger. Ik betwijfel sterk of haar hypotheek + onderhoudskosten etc. (veel) lager zijn dan dat de huurkosten maar oké. Dat was niet wat ik beweerde. Ik had het bij kopen niet over de maandelijkse kosten maar over de restschuld. Ergerde me echt zo erg aan de discussie want er werd gewoon niet geluisterd en ik kon er niet tussen komen. Het was echt 5 tegen 1 omdat er steeds meer mensen bij kwamen die het begin niet eens hadden meegemaakt. Ik dacht echt huh mensen die economie hebben gehad in de bovenbouw hebben dit toch wel een keer moeten berekenen *.

*Ik zeg niet dat dit bij alle middelbare scholen zo is maar degene waar het nu over gaat wel.

Ja dat is ook absoluut zo hoor. Ik ben ook niet perse team koop of team huur. Maar vind kopen dus wel interessant omdat je extra af kan lossen en je daarmee je vaste lasten kan verlagen, terwijl huurprijzen alleen maar oplopen.

Ik vind op Funda kijken echt niets aan. Alleen maar huizen zien waar ik nooit voor in aanmerking kom. En van lelijke interieurs word ik verdrietig.

20 likes

Bovendien is die paparazzi echt om te kotsen
Maffia vriendje, retweet Lange Frans op z’n Twitter en gaat de foto’s over een lange periode lekken want dan verdient hij er beter aan.

Ben automatisch tegen hem en dus voor Ferd

9 likes

Ik denk bij kopen wel aan een potje voor je pensioen. Mijn pensioenopbouw is bijna niks en met een AOW uitkering kan ik de huren van nu iig ook niet betalen.
Ik zou wel moeten opschieten met kopen als ik daar iets aan wil hebben mocht ik AOW gerechtigde leeftijd hebben. Maar ik denk dat ik pas rond mijn 40/50e kan kopen en dan gaan banken weer moeilijk doen over je leeftijd en looptijd van de hypotheek😅

Ik vind het een super leuke off-topic discussie, eindelijk eens eentje die ik echt interessant vind en ik wil iedereen z’n meningen horen haha.

2 likes

hqdefault (1)

Ik heb geen mening over een huis kopen en waarom dat zo’n ding is. Huren is imo praktischer. Als ik een huis zou krijgen zou ik vooral denken. Shit, hoe krijgen we dit weer snel verkocht? M’n oma’s huis was binnen 2 weken verkocht omdat we zo laag in prijs ging zitten zowat we er szm. Vanaf waren :joy: alsof het altijd maar om geld gaat. Tis maar een overlevingsmiddel.

1 like

Ja maar wel handig als je dan (op latere leeftijd bijv) genoeg geld hebt om te (over)leven.

Meh ik vind het op zich wel interessant hoor allemaal (en indien niet is dat natuurlijk ook mijn probleem en niet dat van het forum) maar ik word er als single van eind twintig met een studieschuld in de Randstad (en dat blijft vanwege werk vermoedelijk ook wel zo) zo fuckinggg nerveus van dat het continu hierover gaat, zowel hier als met name ook offline nu mijn stelletjes-vrienden ineens massaal aan de hypotheekgesprekken gaan. Gelukkig heb ik ook nog wat vriendinnen in hetzelfde schuitje want krijg van deze gesprekken iedere keer zin om mijn hoofd in een emmer met tequila te laten zakken.

22 likes

Uh ja een dak boven je hoofd en eten kunnen kopen lijkt me wel handig. Beetje een simpele reactie :stuck_out_tongue: Ik zeg toch niet dat ik tonnen overwaarde wil creëeren ofzo. Ik vraag me nu alleen af met die magere pensioenopbouw en lage AOW waar ik vanaf mijn 70e mijn levensonderhoud van ga betalen. Als, je een huis hebt afbetaald heb je in ieder geval dat altijd nog.

3 likes

Hier hetzelfde. Als je de keuze hebt tussen huren en kopen dan zit je echt in een luxepositie. Heel veel mensen blijven forever huren, als het hen sowieso al gegund is aan een (fijne) huurwoning te komen.

8 likes

Mwa er bestaan ook boten zonder dak en daar kun je prima in varen.

19 likes

Ja mijn hemel ik krijg hier iedere keer zo’n stress van. Deels m’n eigen schuld dat ik nooit echt goed gespaard heb, waardoor ik dus praktisch niks heb. Ben wel begonnen te sparen, maar dat schiet totaal niet op. Ben nu 31, heb dan wel een vast contract (maar wat kan ik daarmee) en kan hier nog +/- een jaar wonen en m’n huur is voor deze stad nog wel oke, maar ik heb geeeeeen idee waar ik volgend jaar heen moet? No way dat ik in m’n eentje iets kan kopen en qua huren is het ook een bak ellende, sta uiteraard niet lang genoeg ingeschreven voor sociale huur en verdien ook weer te weinig voor van die huurwoningen waar ze 4x de huur vragen als inkomen. En dan kan ik denken aan buiten de stad wonen, maar ook daar kom ik er niet per se tussen/kan ik het alsnog niet betalen. En iedereen om me heen lijkt huizen te kopen ugh (als ze het niet al hadden), dus ik ben langzamerhand de enige overgebleven stakker in m’n omgeving.

Dus eh ja, de loterij winnen of op zoek naar een rijke vent? Kom maar door met die tequila in ieder geval haha

3 likes

Gelukkig ben je hier op het forum nooit de enige stakker :heart: (maar ja echt kut wel gewoon
 Een jaar is wel nog even, hoop dat je toch iets fijns vindt)

1 like

Ja, vooral hiervan word ik ook zenuwachtig dat ik denk; ‘jongens rustig, nog even genieten van je hoofd in de tequila dopen en een beetje zorgeloos leven’. Ben zelf helemaal nog niet zo toe aan een volgende stap, meer om nog een tijdje een beetje aan te kunnen kloten

2 likes

Ah ja dat scheelt toch een beetje he! Laten we hopen dat er een wonder gebeurt en de woningmarkt zodanig instort oid zodat wij op termijn ook een kans krijgen :crossed_fingers:

1 like