Impopulaire meningen #3

Ik vind dat bij de zusjes Tilstra ook zo bijzonder. ‘Ja ik heb m’n krullen erin gekneed’. Volgens mij heb je krullen of je hebt ze niet. Lijkt me niet dat je je krullen erin zou moeten kneden met bergen rotzooi.

2 likes

Dit sowieso! Ik heb niks tegen de cg-methode. Ik heb zelf in zo’n facebookgroep gezeten en heb er best wat van opgestoken, maar ik ben er destijds ook uit gestapt omdat ik chagrijnig werd van het obsessieve dat veel mensen leken te hebben, alsof het een cult was! Posts over gel in het haar van kinderen van 2 jaar met 1 pijpenkrul, dramatische posts van mensen die 1 keer per ongeluk siliconen hadden aangeraakt en “helemaal opnieuw moesten beginnen”, en de onderliggende boodschap dat 3C haar het allermooist is en iedereen daarnaar moet en kan streven. Alsof je door sulfaatvrij te wassen van lichte slag naar een gedefinieerde bos kleine krullen kunt gaan. :woman_facepalming:t2:

De sfeer in het Krullentopic (niet alleen voor wie de cg-methode hanteert, dat doe ik zelf ook niet!) op het forum is overigens heel anders en veel fijner, een stuk meer inclusief, zoals de cg-methode volgens mij ook hoort te zijn!

8 likes

Ik vind het er vaak eigenlijk nog wel mooi uitzien op zo’n after-foto. Alleen een vriendinnetje van mij deed dit ook en ze kreeg er wel meer/mooiere krullen door, maar er zat gewoon een halve pot gel in dus je zag gewoon dat die krullen ‘krokant’ waren van al die gel

Ik volg de methode zelf ook maar heb ook wel echt krullen en geen slag.
Maar de berichten in die fb groep over kinderen vind ik ook niks. Laat dat haar van die kinderen lekker met rust zeg.

1 like

Ik ken een klein kind met de prachtigste pijpenkrullen en de ouders hebben allebei heel steil haar. Maar naar eigen zeggen weten ze niet hoe ze ermee om moeten gaan.

En toen vertelde de vader dus ook nog dat zijn broer ook die krullen had (ik heb een foto gezien, echt WOW, hele lange pijpenkrullen), maar dat hun moeder dat haar vroeger verpestte door het verkeerd te wassen, kammen etc.

Ik (steilste haar ooit, weet niks van krullen) heb dus ooit bijna gezegd: Jullie moeten de cgm gaan volgen bij haar! Maar ik hield me toch maar in want ik heb daar niks mee te maken EN ik kan me niet voorstellen dat het kind erop zit te wachten.

Ik deel overigens de impopulaire mening over cgm niet, maar dat is misschien omdat ik hoop dat er ooit bij mij nog wat slag ik komt als ik stop met lui zijn met betrekking tot mijn haar haha.

Kut dit gaat over mij haha

SORRY JONGENS

5 likes

Ik wilde als kind ook niks van m’n krullen weten, vond het vreselijk en wilde liever steil haar. Dat kwam later wel goed, vanaf m’n 16e ofzo begon ik m’n krullen meer te waarderen.

Een kind zit er toch ook helemaal niet op te wachten om met een shampoo, conditioner, co wash, deepco, maskers, mousse en gel in de weer te gaan lijkt me.

Jaaa precies, daarom hou ik ook mijn mond. Zolang ze er niet weet ik wat voor mega agressief spul ingooien zal het wel goed komen tegen de tijd dat ze ze haar krullen gaat waarderen.

Ik had echt pluishaar als kind en dan roepen stijlharige monsters altijd van " Je moet het kammen"
Ik volg niet precies de cg methode. Maar kammen doe ik alleen in de douche want kammen als het droog is… guuuurl.

6 likes

Ik vind de cg methode echt een onnodig ingewikkelde studie waardoor ik dus altijd na 5 minuten afhaak.
Ik snap al die termen ook nooit. Squish to condish, scrunch our the crunch, blijkbaar is dat dus gewoon knijpen in je haar? Maar daar worden dan video’s van een half uur over gemaakt.
Maar nog nooit iemand tegengekomen die kort kon uitleggen wat ik nou moet doen met mijn haar, je moet je altijd ‘zelf verdiepen’.

9 likes

Ik heb me er al vijf keer proberen in te verdiepen maar als ik zie wat je allemaal in je haar moet doen denk ik al laaaat maaaar, mijn haar zit wel prima met mijn goedkope shampoo en conditioner. Die 2000% extra effort zal niet 2000% mooier haat opleveren.

5 likes

Ik hou van de cg-methode maar ik heb dan ook echt krullen. Bij m’n dochter volg ik de methode ook (Zij heeft prachtige krullen) maar zonder gel enzo hoor. Gewoon shampoo en maskers zonder siliconen.

1 like

Haha, in die fb groep heb ik ook gezeten. Daar deden ze ook alsof je een moord pleegt als je een keer een stijltang door je haar haalt, zo overdreven. En veel mensen die obsessief met hun haar bezig waren. Ik heb me 7 jaar aan de CG methode gehouden/me erin verdiept, heb er ook veel van geleerd wat betreft mijn krulpatroon en wat mijn haar nodig heeft, maar dat kwam meer omdat ik niet wist wat voor producten ik überhaupt moest gebruiken voor mijn krullen. Maar was er op een helemaal klaar mee. Al dat overdreven gedoe, moord en brand roepen als je je haar een keer verft/stijlt/föhnt met hitte/whatever, producten die een fortuin kosten etc. etc. etc. Ik volg nu af en toe manesbymel op Youtube, die volgt volgens mij ook niet heilig de CG methode haha.

2 likes

Heeeel herkenbaar deze cg-rants. Heb mij ook 3 jaar blut betaald aan allerlei spullen. Nu heb ik gewoon de dingen overgenomen die ik handig vind en verder kijk ik niet meer.

Eerlijk, ain’t nobody got time for that toch? Als ik iedere 3 dagen 85 stappen moet doorlopen, dan heb ik geen tijd meer voor andere dingen. En al die mensen die zogenaamd opstaan met het perfecte haar na een nachtje slapen. Zelfs als ik zo’n bonnet op doe lukt het niet: 1. Ik slaap schijnbaar erg wild 2. Mijn. Haar wil zo graag pluizen, het wint altijd.

1 like

ik vind planten echt een saai gespreksonderwerp.

18 likes

Is dat impopulair? Ik ken niemand die geanimeerde gesprekken voert over planten.

2 likes

Echt waar? Ik zie en hoor echt overal mensen praten over planten, zowel in het echt als op social media eigenlijk.

6 likes

Haha ja echt wel :smile: love it!!

3 likes

Echt wel plantjes are life

3 likes

Haha oja ik merk het, meteen de hele plantcommunity over me heen. Die heb ik dan blijkbaar vakkundig uit mijn leven weten te houden.

6 likes