Impopulaire meningen #3

Hahahaha ik heb echt hardop gelachen @Eddie

1 like

Vergeleken met die talen wel ja. Maar het woord directrice heeft voor veel mensen een andere lading dan directeur bijvoorbeeld. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

1 like

Oh ja dat klopt, ben ik het ook helemaal mee eens. Doet me eraan denken dat ik voor mijn bijbaan bepaalde richtlijnen heb waar ik mannelijke of vrouwelijke versies van een woord moet gebruiken, en ik die continue omdraai hahaha. Niemand die het nog gemerkt heeft en ik voel me altijd zo’n mini rebel :’)

3 likes

Ik gebruik heel vaak they/them voor enkelvoud mensen in het Engels eigenlijk, dus voor mij voelt het niet gek. In het Nederlands wel want niemand doet het, maar ik vind het wel irritant. Dat je dan over een ongeboren baby, of gewoon een toevallige ontmoeting/voorbijganger altijd het geslacht erbij moet zeggen of ‘hij of zij’.

1 like

Wordt in het engels voor ongeboren baby’s they/them gebruikt dan? Wist ik niet! Dat maakt het op zich wel logischer maar het klinkt alsnog raar voor mij.

Voor ongeboren babies gebruik ik gewoon ‘it’ :sweat_smile:

Oke ik voel me echt knetterdom nu maar dit wist ik dus niet?!?

Nu hoop ik heel erg dat dat oud Engels is o.i.d. en daarom heel weinig voorkomt.

1 like

Hahah :cry: Oh zo, ik zag het inderdaad niet echt voor me. Bedankt voor het ophelderen! :raising_hand_woman:

Edit: Maar mijn verwarring gaat geloof ik ook meer zo: Ze zeggen dus dat she/her wordt they/them. Dus in plaats van She is coming, wordt het dan in genderneutrale vorm: They is coming. Of niet?

1 like

Nou onze @grace legt het al goed uit. Voor baby’s kan je ook it gebruiken maar ik gebruik toch vaak they/them. Ik vind it een beetje… Alsof het een object is. Maar ik gebruik het vaker voor bijvoorbeeld als iemand aan de deur staat ‘what did they want?’, dus inderdaad als ‘somebody’.

2 likes

Ik woon in de UK en dat klopt hier wel, they/them wordt vaak gebruikt als het onbekend is. Je kunt bijvoorbeeld zeggen:

“My friend is ill so I’m going to deliver some soup later.”
“Oh bless them, I hope they feel better soon!”

5 likes

hahaha, je laat geen moment ongebruikt om je favo’s onder de aandacht te brengen he

21 likes

Ik denk dat dit geen echte impopulaire mening is, maar ik vind mensen die “Van life” geweldig vinden zo naïef en kinderlijk. Gelukkig is het nu geen ding meer, maar toen ik net 20 was leek het veel mensen om me heen het zo cool om een oud volkswagenbusje te kopen en dan rond te gaan trekken :roll_eyes: nou surprise surprise dat doen mensen gewoon al eeuwen in een camper.
Laatst had ik een date met een jongen die fan was van “van life”(hoe kan je daar fan van zijn?) En hij had zelf een oud busje. Nou ik vond dat zo een afknapper.

9 likes

Op tiktok zie ik het nog heel regelmatig voorbij komen, ben bang dat het nog wel een beetje een ding is :sweat_smile:

Vind het altijd wel interessant, maar inderdaad ook naïef om te denken dat het niet klauwen met geld kost.

3 likes

Ik ken meerdere mensen die een instagrampagina hebben aangemaakt voor hun van. :woman_facepalming:

9 likes

Ja maar daar zitten natuurlijk ook heel veel tieners op die nog niet snappen wat je eigenlijk wil als je volwassen bent(= een huis voor al je planten)

Ik zat ook te bedenken hoe een dag als vandaag dan zou gaan als ik zou wonen in een busje? Ik moet verplicht op mijn bed zitten. Altijd een mono maaltijd? En dan achterin je busje wachten tot je mag slapen? Als ik moet plassen moet ik in de bosje? Douchen in de sportschool? En voor mn was moet ik terug naar mijn moeder rijden? :joy:

2 likes

Haha dat is nog wel degelijk een ding hoor. Ik moet zelf een beetje kotsen van het woord ‘van life’. Maar ben ondertussen wel met mijn vriend een bestelbus aan het ombouwen tot camper bus. :stuck_out_tongue: Dus ik doe ook wel inspiratie op door de verschillende youtube video’s en instagram accounts. Maar ik kan het eigenlijk niet meer aanzien. Al die mensen die het zo nodig vinden om te laten zien hoe ‘fantastisch’ hun leven is en vooral bezig lijken te zijn met hoe het overkomt op de buitenwereld.

5 likes

Ik hoop dat je ze inmiddels heb ontvangt op instagram :stuck_out_tongue:

Ja ik kwam erbij doordat een vriendin vertelde dat ze een date had met een jongen die leefde jn een busje. Hij moest dus echt douchen in de sportschool :roll_eyes: en het ergste is nog dat ze daarna zei dat het haar ook wel leuk leek voor een tijdje. Ik denk dat ze het een week moet proberen en dan komt ze er wel op terug :stuck_out_tongue:

Omdat mijn ergenis vooral gericht is naar dat romantische beeld dat gecreëerd wordt en douchen in de sportscholen (en ook naar de wc) is gewoon iets wat veel mensen vergeten

1 like

Nou ja, mensen hebben iets nodig om naar je te refereren. Hij, zij of die. Dan is het vervelend als er naar je wordt verwezen als hij terwijl je een zij bent bijvoorbeeld.

Omdat als alleen trans personen het doen het juist gaat opvallen en de nadruk wordt gelegd op hun transgender identiteit. Als iedereen het doet wordt het genormaliseerd. En het lijkt me een kleine moeite omdat, zoals ik hierboven ook schrijf, mensen toch wel iets nodig hebben om naar je te refereren.

2 likes

ik vind van die zachte koekjes zoals bij Subway echt niet lekker. Bah. Ik wil gewoon harde koekjes :frowning:

6 likes