Ja, ik vind dit ook echt iets wat een kleine groep mensen in de randstad prettig vindt, maar in het dorp van mijn ouders? Daar heeft 99% van de mensen nog nooit een trans persoon gezien, het enige waar zij daarbij aan denken zijn dragqueens en die hebben ze wel eens op televisie gezien in een programma over Amerika. Even kort door de bocht. Dus ik snap het wel als mensen het willen doen, lekker doen, maar het getuigt ook wel van weinig begrip over hoe 99% van de mensen de wereld beleven, als je denkt dat dit werkt. Mijn vader zou serieus de vraag niet eens begrijpen.
Maar eh, als iemand mij aanspreekt is dat met jij/jouw of mijn naam? Hij of zij is toch eerder als het over mij gaat en dan ben ik er vaak niet eens bij.
Voor zover ik weet heeft de lucht in de Randstad geen invloed op het ervaren van genderdysforie. Wellicht dat veel trans personen op latere leeftijd besluiten daarheen te verhuizen, maar in principe wonen trans personen overal. En je zegt het zelf, veel mensen kennen trans personen alleen van tv, dus dan is het toch juist goed als er meer aandacht aan wordt besteed? Niet alleen omwille van trans personen, maar ook intersekse personen, non-binaire personen, en ĂŒberhaupt om kritisch na te denken over de hokjes man en vrouw. Ik vind het een beetje overkomen alsof je denkt dat mensen buiten de randstad zich daar niet mee bezighouden, terwijl ik zelf uit een dorp kom en mijn omgeving zich daar gewoon in verdiept. Ook de meeste mensen in de randstad zijn nog nooit in aanraking gekomen met een trans persoon, maar wat ik al zei, dat vind ik niet eens de hele discussie.
Waarom denk je trouwens dat je vader die vraag niet zou begrijpen? Zo moeilijk is het toch niet om aan te geven dat je een hij bent, bijvoorbeeld?
Natuurlijk wel. Ik ben ten minste vaak in dezelfde ruimte met meerdere personen. Dan krijg je bijvoorbeeld: âvan wie is die pen?â âoh, die is van haarâ. En ook achter mijn rug om zou ik het prettig vinden als mensen naar me verwijzen hoe ik dat wil.
Ze wonen vast overal, maar het is natuurlijk wel zo dat de scene in Rotterdam of Amsterdam groter is dan in bijv. Someren. Ik ben het er ook helemaal mee eens dat het goed is als er meer aandacht aan besteed wordt, alleen denk ik dat het precies nul zoden aan de dijk zet als ik vanaf nu als ik bij mijn ouders ben en de nieuwe buren Gerrie en Henk van 56 respectievelijk 64 jaar oud ontmoet en dan vraag: Goh Henk, hoe identificeer jij je?
Ik zeg dus niet dat mensen uit een dorp zich er niet mee bezig houden, per se. Maar ik denk dat jij ook wel signaleert dat zulke ontwikkelingen in kleine dorpen over het algemeen minder snel gaan dan in de grote stad. Wat betreft je laatste vraag, het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat je een hij bent, maar dit is een vraag die voor veel mensen zo logisch is, dat ze niet eens zouden begrijpen waarom je zoiets vraagt. Verder moet iedereen lekker in zân insta-bio zetten wat hij wil hoor en ik ben er ook niet tegen, alleen denk ik dat dit specifieke idee niet echt gaat helpen.
Hahahhaa zie t voor me
ik woon in een best woke plek in de Randstad, maar ik denk dat niemand het zou snappen als ik vroeg naar hun preferred pronouns.
Volgens mij is t toch vooral een ding dat leeft op het internet.
Dat voorbeeld zie ik als dat het over mij gaat, ben er alleen toevallig bij. Als mensen het echt tegen mij hebben gebruiken ze normaal gesproken geen hij/zij bedoelde ik. Wat er achter mijn rug gebeurt hou ik me graag afzijdig van trouwens.
Ben benieuwd hoe lang je het leuk vindt als er consequent verkeerde voornaamwoorden gebruikt worden als iemand het over je heeft.
Dat zou op zich niets nieuws zijn, maar leuk noemde ik het ĂŒberhaupt al niet.
Ik snap de hele hype van je geboortedatum tattoeëren in een old English font totaal niet.
Valt voor mij een beetje onder dezelfde categorie als je eigen naam tattoeëren.
Ja voor als je dement wordt ofzođ
Ik vind lang over een zwangerschap praten met een zwangere vriendin echt saai.
Filmpjes van bewegende buiken interesseren me ook heel weinig.
Love die vriendin dan nog net zo hoor en ik veins ook wel interesse, maar het blijft bij veinzen.
Het doet me denken aan een alien altijd
Het boeit mij ook zo weinig. En omdat ik een goede vriendin wil zien vraag ik af en toe dan hoe het gaat of hoe het dan met de pasgeboren baby gaat. En dan krijg ik hele verhalen over luieruitslag en zemelenbadjes en denk ik: ??? nee.
Ik ben dus ook bang dat het na de bevalling ook nog zo lang alleen over die kids kan gaan. En zoiets kun je ook gewoon niet subtiel aankaarten.
Sowieso vind ik babyâs stom, ze liggen een beetje, maken herrie en poepen. Een collega vroeg laatst of ik mee ging op kraamvisite bij een andere collega en toen flapte ik eruit dat ik niet van babyâs hou. Toen werd ik vreemd aangekeken.
Ik vind het grappige posts die onder elkaar staantopic echt zelden grappig.
Ik zag net je post u het minder online zijn topic (toch?) En dat is nou net zoân topic dat ik niet meer volg haha
Hahaha nou ik ben as we speak topics aan het ontvolgen, en dit was nummer 1!
Oh helemaal mee eens! Sterker nog ik vind het nooit grappig. Ook niet als iemand het aanhaalt in het betreffende topic zelf. (Dus niet in het grappige onder elkaar topic maar in het topic waarin het gebeurt).
Ah nee ook niet. Sorry!