Impopulaire meningen #3

Words to live by, ik doe hetzelfde

18 likes

Dit is het motto van alle mannen uit mijn familie

2 likes

Ik zit me nu echt af te vragen of mijn vriend me er al jaren inluist.

7 likes

Eindelijk maken de frisse fruitige smaken in de herfst plaats voor speculaas, caramel en chocola :heart_eyes:

Maar helaas maken de gebakken aardappeltjes en burgers vaak plaats voor worst puree stoofvlees stamppot en snert :unamused:

Je kan toch zelf kiezen wat je eet?

Tuurlijk kan dat, maar ik bedoel dat het aanbod in de supermarkten en horeca zich aanpast en je eet natuurlijk niet altijd alleen😅

1 like

Ik vind het een enorme afknapper als mensen maar 1 taal praten, dan vind ik je echt niet af als mens qua ontwikkeling. Hoe beperkt zou het zijn als je alles alleen maar in 1 taal kan verwerken en nooit kan schakelen.

Vooral bij Amerikanen en Britten denk ik dat, echt zo onindrukwekkend als je niet minstens één andere taal vloeiend spreekt.

21 likes

Al twijfel ik of ik op de meeste dagen überhaubt een taal vloeiend spreek :see_no_evil:

12 likes

Grr doet me denken aan die domme amerikaan met wie ik moest samenwerken in Indonesië, had ook nog nooit een vreemde taal geleerd. En ik kreeg er bij haar gewoon niet in dat je het niet letterlijk kan vertalen. Dus die meid stond me altijd een onzin bahasa te blaten voor de klas, niemand snapte er iets van. En ze weigerde hulp te vragen, fucking arrogant ook nog.

3 likes

Ik snap de hype over die Too Good To Go boxen niet. Het concept vind ik geweldig hoor en ik vind het ook top dat er zoveel mensen wél fan van zijn maar in 95% van de gevallen vind ik de inhoud van die boxen zo tegen vallen en soms zelfs gewoon een beetje viezig. Dat gejuich om een verlepte zak sla? Of 80 broden die je anders nóóit zou eten? Mij nie belle

13 likes

Idd! We moeten nou niet doen alsof wij Nederlanders het zo goed doen.

3 likes

Goede reportage ook.

4 likes

Krijgen amerikanen niet standaard Spaand? Niet dat ze dat vloeiend spreken alsnog maar het concept andere taal lijk me niet geheel waar hier.

1 like

Zeker niet standaard! Gok dat die taal wel eerder/vaker wordt aangeboden dan andere vreemde talen, maar is niet standaard zoals wij Frans en/of Duits hebben.

4 likes

Nu voel ik me voorgelogen door de high school movies

9 likes

Mijn vriend (ook Brits) heeft wel jaren lang Frans gehad en Spaans was geloof ik ook een optie. Maar hun school systeem werkt anders, waar wij een taal toch wel een jaar of 5 leren, kon mijn vriend die na een jaar laten vallen. Ik geloof ook dat ze er niet mee beginnen, maar ik vind hun systeem vrij verwarrend. Je doet maar een paar jaar vakken, doet daar examen in, en gaat dan naar college voor 2(?) jaar waar je maar 3-4 vakken oid doet. En daarna pas naar de universiteit. Sommigen gaan ook al direct na secondary school werken, en gaan helemaal niet naar college.

Mijn vriend is ook een van de weinigen die tot college Frans gevolgd heeft, maar nu komt er geen Frans woord uit. Hij kan een mini beetje Nederlands maar ik stimuleer het ook niet evht omdat ik toch uit Nederland weg wil lol

3 likes

Ik vind alles behalve de too good to go bakkerdozen ook stom. Maar die bakkers zijn chill, krijg vaak een paar broden zodat ik mn vriezer voor de week weer vol heb en met een beetje geluk nog een paar taartjes erbij ook

3 likes

Ik vind dit soms ook moeilijk te begrijpen, ik hoor ook weleens over mensen die vrijwel niet met hun opa en oma kunnen praten omdat ze niet dezelfde taal praten. Aan de andere kant is tweetalig opvoeden soms best wel lastig volgens mij, zeker als jij de enige bent die een taal aan je kind kan leren en je zelf de taal ook steeds minder praat. Nu is contact houden een stuk makkelijker via het internet, maar de zus van mijn oma is in de jaren 60 naar Canada geëmigreerd en die kon toen een paar keer per jaar naar huis bellen. Ik denk dat je je Nederlands dan vrij snel verleerd. Op vakantie ben ik ook weleens aangesproken door Amerikanen die in Nederland zijn geboren en opgegroeid en mij dan Nederlands horen spreken. Het Nederlands van die Amerikanen was meestal vrij beroerd haha, dus kan me ook wel voorstellen dat je je dan niet comfortabel genoeg met Nederlands voelt om dat aan je kinderen te leren.

4 likes

een vreemde taal leren zorgt er ook voor dat bepaalde delen in je hersenen groeien en je kan je beter inleven in mensen die verder van je af staan.

8 likes

Doet me o.a. hieraan denken:

113 likes