Deze en The Kalief Browder Story vond ik allebei echt heel heftig
Heten alle honden niet: Hieerrrrr!!! , Koooeeekje?! ?
Ja Henk vind ik eerder een naam voor een schildpad
Mijn paardenmeisje vriend wil uitleggen: Als paarden geregistreerd worden mogen ze niet hetzelfde heten als paarden die al geregistreerd zijn. Met saaie namen heet zoān paard āJan de 84eā. Een van de paarden van de familie van mijn vriend heet āthe paint jobā. Mijn vriend zān paard zelf heet ook ā(generic name) de 22eā. :ā)
Huh is dit alleen bij een stamboek zo? Als je gewoon een paspoort aanvraagt voor je paard mag je elke naam kiezen en hoef je zelfs niet eens ene naam in te vullen. Ik moet weer denken aan die ene keer dat we een super mooie naam hadden bedacht voor een veulen en dat het paspoort leeg terug kwam??? Gewoon geen enkele info was ingevuld
Ik snap dat nog deeds niet.
Ik vroeg het mn vriend en paspoort mag wel alles. Blijkbaar had ik het over āregistered competition nameā. Maar weinig paarden hebben dezelfde stal naam als geregistreerde naam bliijkbaar.
Ja die kan je ook in je paspoort zetten. Maar dan bedoel je in Nederland bij de KHNS? Ik heb hier echt nog nooit van gehoord
De meeste creatieve namen komen vaak omdat elke fokker zn eigen ~stal naam~ heeft en daar achter komt dan de naam van het paard. Meestal proberen mensen ook wel creatief te zijn.
Geen idee, in belgie en de UK schijnt het zo te zijn? Ik vind alle creatieve namen gewoon wel grappig
Slecht weer vandaagā¦
Ligt aan het ras en of je je paard kan en wil inschrijven in een stamboek.
KWPN paarden (Koninklijk Warmbloed Paard Nederland) die āraszuiverā zijn gefokt en in het stamboek komen (is belangrijk als je er verder mee wil fokken want ā¬ā¬ā¬ā¬) hebben altijd een naam die per jaar met een specifieke Letter moet beginnen bijvoorbeeld. Je kan aan die paarden dus aan de naam zien uit welk jaar ze komen/hoe oud ze zijn. Maar die namen mogen wel vaker voorkomen geloof ik, in de stamboom zie je wel welke Amerigo het is.
En andere rassen hebben ook weer stamboeken, met soms eigen eisen. Ligt ook aan het land waar het ras geregistreerd is, wat daar de tradities zijn. Alleen racepaarden hebben vaak die hele rare lange namen, als het volbloeden zijn, omdat die idd geen herhaling mogen hebben binnen x aantal jaar en de namen ook aan eisen moeten voldoen (geen bekende personen, maximum aantal letters, etc)
Als jij gewoon een paardje koopt van een manege of gefokt zonder stamboom (zoals de meeste ponies en veel paarden) mag je m alle namen onder de regenboog geven, er is niet een soort super burgerlijkepaardenstand die dan zegt ho jongedame dacht t niet.
Bron: was super paardenfan tot ik te oud was
Heten niet ook veel paarden Brutus?
Ik snap het niet
Zo heet het paard van Sinterklaas in Belgiƫ
Echt?? Wat vet
Haha ja volgens mij vertelde @fysicus dat ooit (misschien nog op EGF?) en ik kan me herinneren dat de reacties daarop heel grappig waren.
Heb nu zin om een hond en een kat te nemen en ze Bert en Ernie te noemen haha.
Mn hond heete trouwens Joopie⦠dont ask.
Haha juist ja, @fysicus zei iets van āAmerigo? Wat een rare naam voor een paard.ā Waarop dan weer heel droog werd gereageerd āJa want Slecht-weer-vandaag is volkomen logisch.ā
De stamboom naam van mijn hond is ook heel anders dan zijn roepnaam.
hij wint
De hond van mān tante heette vroeger Meneer Janssen, ook leuk om te roepen als ie weg loopt.
Ze noemde hem ook altijd voluit zo, nooit afkortingen. Ik mocht hem Meneer noemen.