Nou ik heb óók een hele specia… Grapje.
Die nieuwe spencer trend vind ik echt vreselijk.
Dat is denk ik niet eens zo’n onpopulaire mening. Het is ook echt lelijk.
Als ik op insta / youtube kijk zie ik er toch verdomd veel.
ja en hoe ze in je hoofd liggen
Ik heb een hekel aan zeilboten.
Ik vind het zo zelfingenomen dat zo’n hele brug dan open moet en al het verkeer moet wachten, omdat jij een plezierritje maakt door Dordrecht. Het is een onlogisch prehistorisch vervoermiddel en bruggen zouden gewoon niet meer open moeten gaan voor die boten.
Wat vind je dan van al die dure grote boten met gigantische uitstoot?
? Waarom vraag je dat
Omdat zeilboten wel beter zijn voor milieu ondanks dat ze wat langzamer zijn.
Edit: te snel gereageerd. Ik wacht persoonlijk liever op een zeilboot dat een benzine slurpende dikke boot.
Maar t gaat om de bruggen en dat iedereen moet wachten… Niet om uitstoot of duurzaamheid. Ze is vast tegen plezierjachten maar dat was de ergernis niet.
Daar heb je een punt! Maar ik snap de hele ergenis sowieso niet, wellicht omdat ik zelf regelmatig zeil haha. Ik erger me juist aan andere boten.
Hier moet de brug ook geregeld (te vaak in de zomer) open voor plezierjachten en al die zeilboten gebruiken niet een zeil maar hun motor dus lijkt me ook niet per se duurzamer dan als ze niet de wind gebruiken?
Ik zie je 2e reactie.
Bij het posten dacht ik nog ja 't is wel duurzaam, maar stilstaand verkeer is ook niet duurzaam (Edit toch wel want motor uit) . En daarnaast zie ik eigk niet echt een verband tussen een dikke boot en een zeilboot. Of denk jij dat als mensen geen zeilboot mochten kopen ze dan een dikke boot kochten?
Wij zeilen echt voor plezier, ik zou nooit zo’n dikke benzine slurpende boot kopen. Maar dat is een andere discussie weer.
Ik snap wel dat je baalt dat het lang duurt, misschien heb ik te snel gereageerd. My bad!
@anon4388265 een brug door of een haven uit en in moet op de motor inderdaad!
Verkeer dat voor een brug staat moet de motor afzetten.
Oooh moet je zeil ook echt uitstaan om te zeilen? Oké dingen waar je laat achter kwam :’). Dat was bij geen van de boten waardoor ik deze week voor een open brug stond (4 x!!)
@ludo ja je hebt gelijk, dus dat argument vervalt. Het was ook met de fiets dat ik stil stond dus dacht er niet over na.
Ja dat lijkt me toch? Je kan toch niet alleen met de mast zeilen? Zonder doek?
Maar veel verstand heb ik niet ervan, maar ik hoor wel de motors van hun zeiljachten geregeld
Een boot kan moeilijk zeilend door een brug of sluis gaan. Dus dan zal de motor even aanmoeten. Ook omdat boten vaak moeten wachten tot de brug voor ze open gaat.
Ik woon aan een rivier en zie hier echt bijna nooit dat zeilboten echt gebruik maken van het zeil, denk dat ze dat alleen op zee/open water doen dan?