Same! Ik vind het ook heel kut dat ik het helemaal benauwd krijg als ik iets moet uitrekenen. En dan heb je ook nog van die grappenmakers die het leuk vinden om mij een rekensom te geven om te zien hoe slecht ik er in ben.
Oh dan kan ik echt janken en schreeuwen als ze dat doen. “Je weer toch wel de tafel van 5?! Wat is 7x5?!”
Lang leve smartphones met rekenmachines
Ja ik doe er niet meer aan mee. Mensen vragen toch ook niet aan iemand met dyslexie om een moeilijk woord te spellen? En daarna dan verbazen hoe slecht je bent, opbokken.
Vooral wiskunde docenten zijn daar goed in, juist jou vragen om een of andere formule voor de klas uit te leggen. En het was niet zo dat ik dacht van: kan ik nie dus doe ik nie. Ik was echt er mee bezig thuis om het te snappen en aan klasgenoten vragen hoe en wat, want ik wou het echt wel snappen. En ik schaamde me er ook altijd voor (soms nog steeds). Terwijl scheikunde en natuurkunde me makkelijk afgingen.
Naar mijn idee heb ik ook wel een belabberde scholing gehad op het gebeid van rekenen. Eigenlijk alles op de basisschool, maar de rest ging me op natuurlijke wijze gemakkelijk af. Heb later wel geprobeerd het meer te trainen, maar weer mee gestopt.
Ik heb ook altijd veel moeite gehad met rekenen en wiskunde, geen dyscalculie voor zover ik weet. De meeste tafeltjes ken ik ook echt niet en hoofdrekenen lukt me ook niet. Schaam me daar altijd voor.
Heb ik ook gehad. Zelfs een leraar die zei dat groep achters het zelfs konden en dat ik dom was. Terwijl ik helemaal bezweet met tranen in m’n ogen voor het bord stond om procenten te moeten uitrekenen.
160 min als 2 uur aanzien is voor mij ook echt heel normaal. En te vroeg zijn omdat ik een cijfer van de digitale klok verkeerd lees ook
Saaaame.
Ik heb zo’n trauma overgehouden aan mijn lessen Latijn. Ik moest altijd van die rijtjes op het bord schrijven en later werd die docent boos als ik wederom een slecht cijfer voor een schriftelijke overhoring haalde. Alsof hij het niet begreep dat een rijtje stampen en die informatie daadwerkelijk toepassen twee verschillende dingen waren.
Toen ik gisteren bepaalde oude documenten vond in mijn mailbox had ik direct heimwee naar de universiteit. Ik zou liever de rest van mijn leven iedere 3 - 4 jaar een nieuwe opleiding doen en voltooien dan de rest van mijn leven werken. Al is het ook een soort romantiseren want juist omdat ik een bepaalde andere opleiding nog niet heb voltooid, heb ik geen tijd om andere nieuwe dingen te leren.
Ik kan prima zonde wiskundig inzicht, maar mijn leven zou toch een stuk makkelijk en minder vaak ongemakkelijk zijn als ik cijfers zou snappen.
Welke idioot heeft dan ook bedacht dat we drie-en-zestig zegen. Niet zoals de Engelse sixty-three. De 6 staat toch gvd ook vooraan en spreek je dan toch als eerste uit?!
Onredelijk boos kan ik hier om worden
ik vond leren voor latijn zo overbodig dat ik er ook echt geen aandacht aan schonk. Je hebt toch zon uitgang en dan is de ene zodra en de andere gaat met opdat? Toen we een tentamen hierover moesten maken heb ik overal opdra geschreven omdat ik eigenlijk gewoon te lui was om dit onderscheid te leren.
Ik ben dat zelfs vergeten. Ik ken alleen nog mijn favoriete Latijnse woord nog: appropinquare, het werkwoord naderen. En verder alleen wat Latijns geleuter dat veel in de wetenschap wordt gebruikt. :’)
Ik ken alleen nog canis in via dormit
Dat heette de conjunctivus volgens mij, echt iets vaags wat ik altijd een beetje op de gok deed
@Pax @hummus @anon42392789 @Pierlala
Alle Latijn-haters: ga voor de lol Italiaans leren en ineens blijk je nog dingen te weten en er nog wat aan te hebben ook.
Enige wat me nog bijstaat uit de lessen: servus servi servo en filia filiae, haha.
Nouja Latijn beste taalvak ooit, geen boekverslagen, geen presentaties, geen mondelingen, geen luistertoetsen
En alle verhalen lekker voorspelbaar: moord, doodslag, kop dr af en in de rivier
Zoooo dat woord heb ik lang niet gehoord haha, ben echt alles vergeten geloof ik. Alleen 1 gezegde niet:
Homo sapiens non urinat in ventum. Dat een slimme man niet tegen de wind in plast
Hahaha