Impopulaire meningen #3

Haha ja dat rijtje idd. Ik had ook gewoon nooit het geduld om die hele teksten zo schematisch te gaan vertalen. Halverwege het proefwerk ging ik altijd maar een beetje creatief de tekst verder vertalen, was de ene keer een schot in de roos en de andere keer een dikke 3.

Maar het voordeel om geen CKV te hoeven doen was het helemaal waard

2 likes

Bij de overgang Leidseplein/Max Eeuweplein (in Amsterdam) staat dit op een poort, zo leuk. (Of hoe noem je dit, geen poort waarschijnlijk, ik zou het moeten weten, want KCV, maar ja.)

23 likes

Toegegeven, ik was in de periode helemaal niet lekker bezig op school. Maar het argument van de leraar was dat ik mijn tijd beter kon besteden aan andere vakken, waar nog daadwerkelijk wat te behalen viel.

Dat de uitleg uitmaakt ben ik ook met je eens hoor. Als een docent het zo kan vertellen dat het voor leerlingen met verschillende leerstijlen te volgen is doet hij/zij het echt goed.

Pff kan echt niet zulke leraren :frowning:
Doet me denken aan een plaatje wat ik ooit zag, dat slimme leerlingen worden opgehemeld en alle aandacht krijgen van de leraren terwijl leerlingen die er juist moeite mee hebben en de aandacht nodig hebben links gelaten worden.

1 like

@Blush ik heb de tafels gewoon uit mn hoofd geleerd. Ik kan niks met cijfers en rekenen maar dat weet ik gewoon wel. Moest jij dat nooit op de basisschool? Dat zit zo in mn hoofd geprent dat het er niet meer uitgaat

Moest ik wel, lukte ook nooit. Ik kan cijfers ook niet stampen en onthouden. Gewoon echt niks! Oplezen van cijfers is al moeilijk.

Forever bijles gehad maar niks hielp. Alles met 5,5jes gehaald de rest van m’n schoolleven.

2 likes

Hahaha chill ik mocht de les gewoon niet uit voordat ik die tafel kende

Ik vind het wel weer typisch dat als iemand minder goed in cijfers/rekenen/wiskunde is, dat dat als iets “aparts” wordt gezien en dat veel mensen dan blijven zeggen dat het belangrijk is.
Maar als iemand minder goed in Duits/Frans is, dat dat niet zoveel uitmaakt.

Pretpakket 4 lyfe!

10 likes

Wat vind je daar ‘typisch’ aan? Het is natuurlijk zo dat het vervelender is om niet te kunnen rekenen, omdat dat internationaal toepasbaar is, dan om geen Frans te kunnen. Dat heb je, oké op de croissant na ;-), niet nodig bij de bakker

1 like

Cave canem!

1 like

Latijn had me serieus leuk geleken als ik dat kon kiezen op de middelbare, helaas was ik er niet slim genoeg voor.

3 likes

Wow ik heb iets soortgelijks. De wiskundeleraar zou me een 5,5 geven als ik niet meer naar de les kwam en het vak zou laten vallen. Ik heb het ook niet meer opgepakt want had het op mijn studie niet nodig. Wel echt goed dat jij dat wel hebt gedaan.
Overigens ben ik nu wel heel goed in jaarrekeningen en boekhouden dus toch wel een beetje wat geleerd nog qua rekenen.

3 likes

Echt bizar dat dit blijkbaar vaker gebeurt :anguished: Goed dat je nog wel hebt geleerd wat voor jou belangrijk is om te kunnen. Ik had het uiteindelijk nodig ondat het een toelatingseis was voor de master die ik wilde doen, daarom ben ik eerst die cursus gaan volgen.

1 like

Dit is 99% van het forum

32 likes

Het lijkt me zo chill om dat oprecht lekker te vinden, dan wordt je nooit teleurgesteld bij uit eten gaan want er is altijd wel een salade geitenkaas.

Zelfde met burgers. Misschien is dit een impopulaire menig maar ik heb niks met (vega) burgers maar die staan wel altijd overal op de kaart. Hoe chill is uit eten gaan als je altijd weet dat er iets is wat je lekker vind (nl burgers)

7 likes

Ik zou mega blij zijn met een zak wiet
Kom maar door

5 likes

Dat vind ik een betere optie dan salade geitenkaas hahaha. Love kaaskroketten!

9 likes

Ik ben al niet zo’n zoetekauw maar ik heb echt helemaal niks met veel zoete dingen die de laatste jaren op de markt komen

Het lijkt wel of alles dit is:
Pumpkin-spice-salted-caramel-white-chocolate-raspberry-banoffee-cheesecake
nein dankeee

31 likes

Je vergeet de saaiste populaire smaak: red velvet

23 likes

Het probleem is dat de meest red velvet geeneens naar red velvet smaakt. Hallo HEMA alles smaakt naar cheapo botercreme.

3 likes