Impopulaire meningen #3

Jaa dit heb ik ook altijd. Ik moet ook een beetje lachen om het potje met assen dat niemand van je mag meezeulen. Zou ik ook geen fijn idee vinden, niet omdat het me interesseert wat er met m’n lichaam gebeurt maar omdat ik het vervelend zou vinden als iemand daar dan zo mee bezig is.

Ik denk altijd: strooi me lekker uit ergens, proost eens in de zoveel tijd op me met een borrel. Maar goed dat werkt uiteraard voor iedereen anders, als ik dit tegen mijn vriend zeg dan krimpt hij altijd ineen. Hij wil dan weer graag begraven worden met een steen waar mensen kunnen komen.

1 like

Ik heb volgens mij al een keer gepost dat ik niks heb met typisch Nederlandse trouwerijen, maar ook hoe wij hier vaak afscheid nemen, is niet mijn persoonlijke voorkeur. Mijn lichaam zouden ze van mij serieus gewoon mogen gebruiken voor de wetenschap of dumpen op zo’n speciaal terrein. Al denk ik dat mijn familie daar geen plezier mee zou doen. Dus dan maar het as in zo’n ding dat er een boom uit groeit. :blush: Maar ik zou het liefst gewoon geen begrafenis of typische plechtigheid hebben. Ik zou liever willen dat mensen gewoon in een leuk tentje zouden proosten op het leven en desnoods de oude, leuke herinneringen koesteren. Of Satan een high five geven. :wink:

En niet in het zwart met een lijstje liedjes en afsluitend met natte cake elkaar condoleren. Mensen die elkaar nooit zien of niet mogen, opeens doen alsof ze echt (nog) een band hebben.

Maar voor mij is het gewoon over en uit als ik dood ben. Ik zie een lichaam na de dood als een omhulsel, een lege koker en verder niks. Geef het resterende geld maar lekker aan een goed doel of koop er zelfs wat leuks van. Zonde om duizenden euro’s aan mijn afscheid te besteden. Vieze kleffe hap, snik, weg.

7 likes

Fijn dat er nog mensen zijn die wel pro-wetenschap zijn.

13 likes

Waarmee denk je dat wij het land beschermen tegen de zee :wink: Nee, maar ik had wel zoiets gehoord maar dan dat ze in Amerika lichamen voor andere dingen gebruikten dan de bedoeling was als crashtest dummy oid.

18 likes

Ik zou eigenlijk ook niet zo een typisch afscheid willen waar iedereen statisch zit en een paar verhasltjes worden verteld met muziek en foto’s nu je het zegt.

Doe mij liever maar een hele korte ceremonie en daarna een irish funeral “party” zoals in de film PS I love you (haha @Mhysa iedereen zat worden terwijl er allemaal awesome stories over mij worden verteld)

4 likes

Ik ben trouwens wel verzekerd daarvoor. (Heeft familie gedaan omdat gemiddeld gezien er meer jonge mensen al vroegtijdig het leven verlieten.)

Maar ook met trouwjurken. Als ik per de zou moeten trouwen én in jurk, doe mij dan maar iets wat ik zeker vaker zou dragen. Ik zou een paar honderd euro al te veel vinden aan iets wat ik verder nauwelijks zou dragen.

@hotmomma en ze zullen mij nooit mijn eigen afscheidsrede laten schrijven, als dat in bepaalde situaties zou kunnen. Want dan krijgen ze of een pleidooi om beter met de natuur in te gaan te horen, of gaan ze dood van de lachstuipen.

1 like

Zou wel echt awkward zijn als je geschreven grappen dood slaan ipv lach stuipen opleveren en dat dan het laatste is wat mensen van je herrineren.

16 likes

Oooh was dat niet in Amerika? Of waren dat weer lijken die voor de wetenschap moesten rotten?

Dan moet je eigenlijk dus een try-out hebben voor de grand finale. :upside_down_face:

5 likes

Ik ben ook best benieuwd waar al dat geld dan in gaat zitten op een uitvaart, hoe zit die kostenverdeling in elkaar? @GEEZ kan jij daar meer over vertellen misschien?

Bij mijn oma’s begrafenis konden we er voor kiezen om op het kerkhof de klok een paar minuutjes te laten luiden terwijl we met de kist naar het graf liepen. Die paar minuten kosten je €75. We hebben het maar gewoon gedaan onder het mom van “we hebben nu zoveel geld hier aan uitgegeven, dit kan er ook nog wel bij dan, had ze vast leuk gevonden” :’) De uitvaartbegeleidster zei ook “ja ik durf het eigenlijk niet te vragen want het is echt belachelijk maar ik moet het officieel aanbieden” haha

3 likes

@anon42392789 @Santeria @Vaiana

Maar laten we ervanuitgaan dat dat een hoge uitzondering is haha

2 likes

Ik geniet juist van begrafenissen. Altijd mooie muziek en opeens is mijn familie super-Katholiek. Helemaal in het zwart (mijn lievelingskleur) en even twee uur aan de dode denken.

5 likes
2 likes

Ik beoordeel of ik de uitvaart mooi vond aan de hand wat er bij de koffietafel wordt geserveerd. Als het kleffe cake is vond ik het sowieso kut.

7 likes

Ik heb even de kostenopgave van mijn eigen moeder gepakt, dan heb je een voorbeeld.
Dit is wel een crematie, bij een begrafenis heb je andere bedragen.
Ondertussen zijn wel sommige prijzen veranderd natuurlijk. “Wij” hadden vele extra’s dus het kan altijd goedkoper.

voorbeeld kostenopgave uitvaart.

3 likes

Mijn trouwjurk en bruiloft waren wel iets goedkoper, maar ik vond ze alsnog duur en ik zou het ook zo overdoen. Omg vind het oprecht jammer dat ik zo’n dag nooit meer ga meemaken

1 like

Ik grapte altijd met oud collega’s dat ik Gordon met Kon ik maar even bij je zijn inclusief videoclip op mijn uitvaart wil… Geen idee waarom we daar op kwamen eigenlijk… Zou toch heerlijk zijn als dat opeens voorbij zou komen, zou die hoofden dan wel willen zien ahaha.

Verder mag het van mij ook best wel een beetje een gezellig feestje zijn, geen droevig gedoe.

4 likes

Ik ben niet @GEEZ maar ons waren de kosten soortgelijk en wij hadden de grootste aula

1 like

@midheavenmoon ik van deze, en tranen haha

6 likes

Nee in totaal €5.850,91 waarvan €4.070,55 vergoedt is geworden door Dela met andere woorden haar verzekering. €1.205,36 moest ik “bijbetalen”.

Verschil qua kosten verschilt ook per plaats.

Mijn moeder had een “uitgebreid” pakket, waaronder een lichte balseming en andere soort uitvaartkist.

1 like